نقدها و نمرات بازی Returnal اولین انحصاری پلی استیشن ۵

[ad id='39844']

[quote]بررسی بازی Returnal در سایت و مجلات مختلف[/quote]

بازی Returnal ساخته استودیوی Housemarque به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ عرضه شده و اکنون برای این کنسول در دسترس است. این بازی در سبک روگ‌لایک HellBullet شوتر ساخته شده است. میانگین نمرات این بازی از منتقدان در سایت متاکریتیک از مجموع ۹۱ نقد ۸۶ از ۱۰۰ است

درست است که بازی‌های Spider-Man: Miles Morales و Demon’s Souls به صورت انحصاری و همزمان با عرضه کنسول پلی استیشن ۵ در بازار منتشر شدند، اما احتمالا Returnal اولین عنوان انحصاری کنسول پلی استیش ۵ سونی است که نسل بعدی به نظر می‌رسد. به همین خاطر شما احتمالا به شدت به خرید این بازی برای کنسول جدید خود فکر می‌کنید. اما بهتر است عجله نکنید، چون Returnal می‌تواند برای پلیرهای ناآشنا با سبکش بسیار ناامیدکننده باشد.

PlayStation LifeStyle: 100

 

Returnal حالا یکی از عناوین ضروری پلی استیشن ۵ است و تا پایان عمر این کنسول نیز باقی خواهد ماند. هاوس‌مارک فرمول روگ‌لایک بولت‌هل را برداشته و آن را به یک تجربه AAA تزریق کرده است، به شیوه‌ای که یک تجربه منحصر به فرد استثنایی، در عین حال تماما آشنا خلق شده. ریترنال یک تجربه درگیرکننده در روایت، گیم‌پلی و کشف بازی‌کننده است که در همه سطوح غافل‌گیرکننده است. با به خدمت گرفتن تکنولوژی پلی استیشن ۵ به شیوه‌ای که اغلب دیگر توسعه‌دهندگان به سختی آن را حتا می‌شناسند، ریترنال یکی از اولین تجربه‌های واقعی نسل بعدی به نظر می‌رسد. که اجازه می‌دهد هاوس‌مارک صحنه را برای کنسول جدید آماده کند. و مثل بازی‌های قبلی استودیو، این بازی نیز از آزمون زمان سربلند بیرون خواهد آمد و تا آینده‌ای دور همچنان از آن یاد خواهد شد

 

Returnal یک کابوس بی‌امان است که بازی کردنش یک رویا است. سفر این بازی نه تنها پر از وحشت و کشفیات وحشتناک است، بلکه کنجکاوی افسارگسیخته و حیرت‌انگیز هم دارد. اگر مطابق سلیقه شما باشد، این [بازی] یک ماجراجویی است که شما را مجاب به تجربه خود می‌کند.

GamingBolt: 90

Returnal یک بازی حیرت انگیز است، بازی ای که به راحتی و بلافاصله عنوان بهترین بازی Housemarque تا به امروز لقب گرفته و یک بازی که تجربه‌ آن در اوایل عمر پلی استیشن ۵ ضروری است محسوب می‌شود.

Push Square: 90

Housemarque به وعده‌های پلی استیشن ۵ با Returnal وفا کرد. تمام ویژگی‌های کنسول این تجربه را بهتر میکند و به این شکل این بازی به یک اثر واقعی برای نمایش قدرت سخت افزار تبدیل شده است. اما بیش از آن، این بازی یک حریف قدرتمند برای شما است. مبارزه نفس گیر، گیم پلی فوق العاده عالی و داستان ظریف اما ناراحت کننده برای تجربه‌ای در مقیاس شگفت‌آور ترکیب شده‌اند. جنبه‌های Rogue-lite بازی یعنی که برای همه مناسب نخواهد بود‌، اما برای کسانی که به دنبال یک تیراندازی آرکید چالش برانگیز و اعتیاد آور هستند‌، این بازی اکیدا توصیه می‌شود.

Gamespot: 90

بازی Returnal همواره عجیب و چالش برانگیز است. داستان اسرار آمیز و اکشن مداوم آن به نظر سخت، مورد نیاز و تازه می‌رسد. مبارزه سریع این بازی دلهره آور تا مرز غافلگیرکنندگی است اما هرگز غیرقابل تحمل نخواهد شد. هر لحظه در Returnal پر از عجله و هیجان است. به این دلیل که شما یا از دست یک لیزر بزرگ فرار کرده‌اید و یا یک فضانورد دوره Apollo تمام حرکات شما را زیر نظر دارد. آیا شما نیاز دارید تا کمی شجاع باشید تا Returnal  را بازی کنید؟ بله. آیا نیاز دارید تا از مجازات خوشتان بیاید؟ به تجربه شما کمک خواهد کرد. گفته اند که هرچیزی که ارزش انجام داشته باشد باید شما را کمی بترساند، اگر این درست باشد، Returnal گواهی بر این گفته است.

Telegraph: 80

بازی Returnal یک بازی مجازات کننده است. این از بی رحمی چالش‌های بازی نشان داده می‌شود. به دلیل حالت Roguelike که این بازی دارد همواره این چالش‌ها عادلانه به نظر نمی‌رسند. لحظات بسیار سخت در این بازی بسیار هستند و واکنش‌های ناگهانی شما را تا مقدار کمی جلو می‌برد. موفقیت یا عدم موفقیت در این بازی به نوع اسلحه و مواد مصرفی در همان لحظات اولیه بازی بستگی دارد. من توانستم یکی از شش محیط و عوامل مربوط به آن را در تجربه اول بگذرانم. آن هم به لطف ترکیب شانسی Auto Healing و دیگر افزودنی‌ها بود. در مقابل اگر شما با ابزار نیمه مناسب به تجربه بازی بپردازید، شاید برای شما سخت باشد.

 

IGN: 80

لحظه به لحظه گیم‌پلی Returnal عالی است. با اسلحه‌های خوب که هرکدام قابلیت‌های زیادی دارند. همینطور تصمیمات استراتژیکی که می تواند بازی بسیار روان یا باعث نابودی کارکتر شما شود. چالش‌های مجازات کننده ولی پاداش دهنده به همراه کار با اسلحه بسیار نشاط آور است. حتی با این تمرکز روی اکشن، هرگز داستان بازی از بین نمی‌رود. مشکل Returnal این است که بازی نسبتاً طولانی است و هیچ راهی برای ذخیره مگر قرار دادن پلی استیشن ۵ روی حالت Rest mode وجود ندارد.این عامل باعث می‌شود تا شما تمایل به تجربه دوباره این بازی را بعد از باخت تا مدتی نداشته باشید. اما آنقدر به میل شما ضربه نخواهد زد که دیگر بازی نکنید. با همه این‌ها Returnal یکی از بهترین بازی‌های سبک Roguelike و یکی از بهترین اثرهای Housemarque است.

The Gamer: 70

به صورت کلی Returnal یکی از بهترین بازی‌های شوتر سوم شخصی است که تا به حال بازی کردم. این بازی شما را مجبور می‌کند که با یک سرعت ثابت آن را بازی کنید و سرعت آن هم کم نمی‌شود. این بازی باعث می‌شود تا Doom Eternal به نظر بازی شوتر بچگانه‌ای برسد. Returnal زیبا و دیوانه‌وار است. همچنین بی‌نهایت قابلیت بازی کردن دوباره را دارد. من تنها امیدوار بودم که موفقیت در این بازی تا این حد به شانس بستگی نداشت. این عامل تنها ناامیدی شما از گذر از مناطقی که قبلاً از آن‌ها رد شده‌اید را بیشتر می‌کند. وقتی که این بازی تمام شد، من حس رضایت داشتم. اما این حس رضایت با حس رهایی مخلوط شده بود. این مصیبت بالاخره تمام شده بود و من راحت شده بودم.

شما می‌توانید در پایین همین صفحه نمره خود به بازی را ثبت کنید. همچنین ما در جدول پایین نمره مهم‌ترین سایت‌ها را در کنار نمره متای بازی برای شما قید کرده‌ایم.

منتظر نقد و بررسی بازی Returnal در گیم نیوز باشید.

۸۷٫۸%

عالی

 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *