حاشیه های بازی تیم ملی با هنک کنگ

[ad id='39844']

[quote]تیم ملی فوتبال ایران امروز در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت منامه و ۱۹ به وقت تهران در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین باید به مصاف تیم ملی هنگ کنگ برود. در شرایطی که ایران برای ماندن در کورس صعود تنها به بردی پرگل می‌اندیشد، حریف شرقی شرایطی متفاوت دارد.[/quote]

دراگان اسکوچیچ قبل از چهار دیدار بحرین بازی تدارکاتی درخواست نکرده با این توجیه که در تورنمنتی فشرده به میدان خواهد رفت و نمی‌خواهد ریسک آسیب‌دیدگی پیش از مسابقات را به جان بخرد. اما وضع هنگ‌کنگی‌ها از ما هم عجیبتر است.

شاگردان میکسو پاتلاینن بعد از مسابقات شرق آسیا در سال ۲۰۱۹ هیچ بازی رسمی را انجام نداده‌اند و با شیوع ویروس کرونا به قرنطینه‌ای خودخواسته رفته‌اند.

هنگ کنگ آخرین بازی خود را در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹ مقابل چین انجام داد که به باخت ۲ بر صفر منجر شد. حالا این باید بعد از ۵۳۳ روز یا به عبارتی دیگر پس از یک سال و پنج ماه و ۱۶ روز در یک بازی رسمی شرکت داشته باشد. در این مدت ایران سه بازی دوستانه را مقابل ازبکستان، بوسنی و هرزگوین و سوریه را انجام داده.

هنگ کنگ در حال حاضر تیم صد و چهل و چهارم رنکینگ فیفا است و در ۹ بازی آخر خود فقط یک برد داشته است. تنها برد آنها مقابل کامبوج در انتخابی جام جهانی با نتیجه ۲ بر صفر بود. این تیم در سه بازی آخر خود شکست خورده و گلی هم به ثمر نرسانده است.

بازی رفت ایران با هنگ‌کنگ در خاک حریف با گل‌های سردار و کریم، ۲ بر صفر به سود ایران تمام شد. انتظار هواداران ایرانی، پیروزی آسان برابر رقیب نسبتا ناشناخته است، اما دو نکته بر این توقع سایه می‌اندازد. اول این که ایران معمولا تیمی غیرقابل پیش‌بینی بوده و ممکن است در بهترین شرایط هم نمایشی ناامید کننده داشته باشد. دوم این که همین تیم هنگ‌کنگ در دیدارهای مرحله رفت یقه بحرین را گرفته و نمی‌شود از شکست دادنش آسوده‌خاطر بود.

امیدواری‌های ما

تیم ایران خط حمله‌ای وحشتناک دارد که اگر دنبال سورپرایز کردن ما نباشند، باید بهترین نمایش را از آنها دید. طارمی و سردار به اضافه کریم و اسلحه پنهان ما قائدی که می‌تواند در لحظات سخت، بهترین مدافعان آسیا را هم به دردسر بیاندازد.

شرایط درون دروازه و خط دفاع هم عالی به نظر می‌رسد. بیرانوند اگر روحیه داشته باشد، هنوز قابل اتکاست و البته باید امیر عابدزاده برای قرار گرفتن در اسکاد اصلی رقابت کند. شجاع و کنعانی‌زادگان در کنار پورعلی‌گنجی و مجیدحسینی یعنی ۴ دفاع میانی آماده. در کناره‌ها هم وحید امیری امتحان پس داده در لیگ قهرمانان و صادق محرمی جزو گزینه‌ها هستند. اما شانس حضور میلاد محمدی در چپ هم به همین اندازه بالاست. البته سیامک نعمتی را به عنوان جایگزین محرمی هم نمی‌شود از نظر دور داشت.

ابهامات پررنگ

خط میانی همچنان نقطه ابهام تیم ملی است و با آمدن سعید عزت‌اللهی گره‌های انتخاب کورتر هم شده. در این خط علی قلی‌زاده می‌تواند امید اول اسکوچیچ باشد.  اما در کنار او یکی از میان حاج‌صفی و نوراللهی شانس بازی دارند. در این خط جهانبخش را هم داریم که چه بسا در نیمه دوم به زمین برود. ترابی و وحید امیری هم در این خط نامزد هستند. اگرچه ممکن است در سیستمی با سه مهاجم، وحید امیری باز هم جلوتر برود.  

تنها چند ساعت تا شروع بازی مانده و نفس‌ کشیدن برای هواداران تیم ملی دارد سخت می‌شود. برد در بازی اول برای مرد کروات و سفیدهای ایران از نان شب واجبتر است و یک شروع جانانه می‌تواند همان بازی تدارکاتی انجام نداده باشد. برای تیم ملی دعا می‌کنیم و همه احساسات زیبای‌مان را به سوی‌شان می‌فرستیم.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *