بازی God of War 5: Ragnarok در سال۲۰۲۲ منتشر می شود

[ad id='39844']

[quote]هرمن هالست تایید کرد که سونی و استودیو سانتا مونیکا در سال ۲۰۲۲ دنباله‌ی بازی God of War را تقدیم گیمرهای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ می‌کنند.[/quote]

 

قسمت قبلی خدای جنگ در واقع بیشتر مقدمه‌ و پیش‌زمینه‌ای برای ماجراجویی جدید کریتوس و فرزندش آتریوس بود. در آن قسمت، کریتوس ماجرایی شخصی یعنی رساندن خاکستر همسرش به بالاترین نقطه‌ی سرزمین را دنبال می‌کرد. ماجرایی که البته برای او و آتریوس به این سادگی نبود و آن‌ها را وارد قصه‌های بزرگتری کرد. همان‌گونه که کوری بارلوگ، کارگردان بازی، پیش از این گفته بود، داستان قسمت قبل حول رابطه‌ی پدر و پسری کریتوس و آتریوس شکل گرفت و علاوه بر اینکه کریتوس بالاخره سرگذشت خود را برای فرزندش فاش کرد، ما هم در انتها رازهایی درباره‌ی آتریوس و مادرش فرا گرفتیم. در پایان قسمت قبل متوجه شدیم که همسر کریتوس در واقع از نژاد «غول‌ها‌» است. این قضیه باعث می‌شود که آتریوس یک نیمه خدا و نیمه‌ غول باشد و مهم‌تر آنکه نام دیگر او هم «لوکی» است؛ بله، همان لوکی معروف اساطیر نورس. البته، قرار نیست داستان لزوما بر اساس اساطیر نورس باشد و در آن لوکی به‌عنوان فرد شروری ظاهر شود.

 

 

علاوه بر این، نسخه‌ی قبل با کشتن بالدر همراه شد و همین امر موجب شد تا زمینه‌های وقوع «رگناروک»، فرجام و پایان معروف جهان اساطیر اسکاندیناوی، شکل گیرد. میمیر، سر بریده‌ی ناطقی که همراه کریتوس و آتریوس می‌شود هم در دیالوگ‌های خود به‌وضوح این قضیه را تأیید می‌کند که رگناروک در شرف وقوع است و مرگ بالدر، آن را تسریع کرده است. همچنین در پایان مخفی بازی که پس از بازگشت کریتوس و آتریوس به خانه‌ی آن‌ها نشان داده می‌شود، از طریق خوابی که آتریوس می‌بیند، نمای کوتاهی از ثور و چکش معروفش دیده می‌شود و نوید آمدن او در نسخه‌های آینده‌ی بازی را به مخاطب می‌دهد.

وقوع رگناروک و آمدن ثور همه نشان‌دهنده‌‌ی این است که داستان این قسمت قرار است بزرگتر باشد و از یک ماجرای شخصی برای کریتوس و آتریوس فراتر رود. طبیعی است که انتظار داشته باشیم که پس از مرگ بالدر، ایزدان اسکاندیناوی واکنش‌های جدی نشان بدهند و این کار را بی‌پاسخ رها نکنند. حتی «فریا» هم احتمالاً حداقل تاب بخش‌هایی از بازی نقش متفاوتی را در این نسخه ایفا کند. در کنار این‌ها، رگناروک قرار است محقق شود و این یعنی اتفاقات بزرگی در انتظار کریتوس و جهان اساطیر نورس خواهد بود.

تئوری‌های فراوانی درباره‌ی ادامه‌ی داستان بازی «خدای جنگ» وجود دارد که از ابعاد مختلفی به داستان و احتمالات آن نگاه می‌کند. Faye، همسر کریتوس، مسیر آینده‌ی آتریوس و کریتوس را می‌دانسته و آن‌ها را به این مسیر هدایت کرده بود تا خاکستر او را در سرزمین «یوتون‌هایم» و در مکانی که غول‌ها خفته‌اند، قرار دهد. این قضیه در کنار واقعیت رگناروک که همه‌ی ما می‌دانیم نبردی میان غول‌ها و خدایان است، این احتمال را قوی‌تر می‌کند که تصمیم Faye حکمتی داشته و شاید شاهد بازگشت غول‌ها یا حداقل برخی از آن‌ها باشیم.

البته، اگر غول‌ها هم باز نگردند، حداقل می‌توانیم انتظار داشته باشیم که «یورمونگاند» یا همان «مار جهانی» که در واقع یکی از فرزندان لوکی (یا آتریوس) است، در این قسمت هم حضور دارد و نقش بسیار پررنگی خواهد داشت. علاوه بر او، می‌توانیم این احتمال را قائل شویم که شاید دیگر فرزندان لوکی یعنی «فنریر» و «هل» هم در گاد آو وار بعدی حضور داشته باشند. به هر حال، همه‌ی آن‌ها در اساطیر اسکاندیناوی و در واقعه‌ی رگناروک نقش عظیمی داشته‌اند و از مهره‌های کلیدی این واقعه بوده‌اند.

یکی دیگر از اتفاقات مبهم نسخه‌ی قبل که شاید در این قسمت فاش شود، آن پرده‌ی مرموز و نگران‌کننده‌ای است که در اواخر بازی قبلی نشان داده شد. در آن پرده به نظر می‌رسید که کریتوس زخمی شده یا حتی مرده و آتریوس در بالای سر او ایستاده و چیزی را به زبان می‌آورد. البته، آن تصویر کمی مبهم بود و نمی‌توان دقیقا گفت که چه چیزی را نشان می‌دهد. بااین‌حال، احتمال دارد که در قسمت جدید بفهمیم ماجرای آن چه بوده است.

این‌ها فقط اندک احتمالاتی بودند که با توجه به اتفاقات قبل می‌توانستیم به زبان آوریم. هنوز می‌توان تئوری‌ها یا احتمالات بسیار زیادی را درباره‌ی داستان قسمت قبل بیان کرد. همین‌طور رویارویی احتمالی کریتوس با خدایان دیگر نورس از جمله ثور یا حتی اودین می‌تواند اتفاقات غیرمنتظره و هیجان‌انگیزی را شکل دهد و باعث شود که خشونت بازی بیشتر و شاهد نبردهای حماسی‌تری هم باشیم.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *