همه چیز درباره فیلم مرد مورچه ای و واسپ : کوانتمینا (Ant-Man And The Wasp: Quantumania)

[ad id='39844']

[quote]مرد مورچه ای و زنبورک ۳ یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که شخصیت های مارول کمیک اسکات لانگ / Ant-Man و Hope Pym / Wasp در آن حضور دارند.[/quote]

در نظر گرفته شده است که توسط استودیوی مارول ساخته شده و توسط استودیوی Walt Disney Motion Pictures توزیع شده است و قرار است دنباله فیلم Ant-Man (2015) و Ant-Man and the Wasp (2018) و سی و دومین فیلم جهان سینمایی مارول (MCU) باشد.

این فیلم به کارگردانی پیتون رید از فیلمنامه ای به قلم جف لاونس ساخته شده و در آن پل رود در نقش اسکات لانگ و اوانژلین لیلی در نقش هوپ ون داین در کنار مایکل داگلاس ، میشل فایفر ، کاترین نیوتن و جاناتان میجرز بازی می کنند.

 

 

برنامه های ساخت سومین فیلم Ant-Man در نوامبر ۲۰۱۹ با بازگشت رید و رود تأیید شد. Loveness در آوریل ۲۰۲۰ استخدام شد ، و توسعه این فیلم در طی همه گیری COVID-19 آغاز شد. عنوان فیلم و اعضای جدید بازیگران در دسامبر سال ۲۰۲۰ اعلام شد.

فیلمبرداری در ترکیه در اوایل فوریه ۲۰۲۱ آغاز شد ، و انتظار می رود فیلمبرداری اصلی از اواسط ژوئیه ۲۰۲۱ در انگلستان آغاز شود و تا سپتامبر ادامه داشته باشد. تیراندازی در آتلانتا ، جورجیا نیز رخ خواهد داد.

داستانی سرگرم کننده و دلنشین

مرد مورچه‌ای و زنبورک اثری دیگر از کمپانی مارول است البته ساخته و پرداخته‌ دیزنی، به همین دلیل سطح آن با باقی آثار مارول متفاوت و بیشتر مورد توجه مخاطب نوجوان است. فضای کمدی و داستانی کودکانه‌تر (با توجه به اجرا) پیش روی مخاطب قرار داده است. در این قسمت مرد مورچه‌ای، هم باید فضای مناسبی برای رشد فرزندش فراهم آورد و در جایگاه پدر، والدی مناسب باشد و هم به عنوان یک ابر قهرمان فعالیت کند.

داستان فیلم به طور مقبولی سرگرم کننده و دلنشین است و مخاطب خود در هر سنی را راضی نگاه می‌دارد. کمدی موقعیت و صحنه‌های هیجان انگیز به خوبی در کنار هم اثری منسجم ساخته است.

قهرمانی که مطرح نبود

مرد مورچه‌ای پیشینه‌ داستانی خاصی دارد، این شخصیت مورد توجه طرفداران قهرمانان کمپانی مارول نبود و با سیاست خاصی برای اینکه مورد توجه قرار گیرد به چالش‌های خاصی کشیده شد، مدتی شخصیتی مثبت بود و مدتی شخصیتی منفی، حالا در این سری از مجموعه مرد مورچه‌ای با ارتباطاتی که توانسته با همسر دکتر (هیم) ژانت برقرار کند درگیر چالش‌های خاصی می‌شود که به سبب آن مجبور است از حبس خانگی به طور غیر قانونی بیرون آید.

داستان فراز و نشیب‌های بیشماری در خود دارد، از شخصیت‌های جدیدی که در دنیای کمیک حضور داشتند رونمایی می‌کند همچنین شخصیت‌های شناخته شده‌ی کمیک را به طور جدی تغییر داده و رفتار جدیدی در این اقتباس به آنها داده است. چالش‌های دیگری نیز در این داستان ذهن بیننده را سخت مشغول خود می‌کند برای مثال کوچک و بزرگ شدن ساختمان‌های بزرگ می‌تواند برای مخاطب کم سن و سال جالب باشد امّا مخاطب جدی کمپانی مارول قطعا از دیدن صحنه‌هایی به این شکل کودکانه لذت نمی‌

 

قهرمانی که جدی گرفته نمی‌شود

محتوای فیلم‌های ابر قهرمانی نبرد میان نیروهای شر و نیروهای خوب بوده و هست، به طور معمول مخاطبان این مجموعه به دنبال دیدن صحنه‌های اکشن و هیجان انگیز و پیش آمدن اتفاقات غیر منتظره برای قهرمان محبوب خود هستند. بینندگان انتظار دارند قهرمانشان در هر جایگاهی که هست در مقام پدر، مادر و یا همسر به بهترین شکل توازن میان خوب بودن در جایگاه اصلی خود و خوب بودن در نقش قهرمان را ایفا کند.

مرد مورچه‌ای اما مانند باقی قهرمانان جدی گرفته نمی‌شود (از منظر بیننده). مرد مورچه‌ای و زنبورک بیشتر مانند زنگ تفریحی در میان فیلم‌های ابر قهرمانی مارول دیده می‌شود و حتی مخاطبان جدی این آثار سینمایی به طور معمول یا از دیدن این زنگ تفریح خود داری می‌کنند تا ارج و قرب مجموعه‌ی محبوبشان کم نشود یا اگر ببینند راضی نیستند و آن را سطح پایین می‌دانند، در صورتی که این مجموعه باید مخاطبانی با رنج پایین‌تر و همچنین طرفداران مرد مورچه‌ای هرچند به تعداد کمی باشند را راضی کند.

فیلم بیش از اینکه بخواهد اثری جدی باشد اثری با لحن شوخ و کمدی‌گونه است یک فیلم فانتزی ساده مانند بسیاری از نمونه‌های دیگر خود که گوشه‌ای از مجموعه‌ی جدی و قوی خود را پر کند. بهتر است مخاطبان نیز آن را جدی نبینند و به عنوان ادامه‌ای بر قسمت انتقام جویان جنگ ابدیت آن را نگاه نکرده بلکه تنها اثری سرگرم کننده بدانند که در این صورت می‌توانند با اثر بدور از جبهه گیری ارتباط برقرار کنند.

شخصیت‌هایی طناز

اسکات و هنک هر دو در نقش پدر و حامی خانه و خانواده هستند، هر دو به خوبی می‌توانند مشکلات یکدیگر را درک کرده و برای کمک به یکدیگر شتاب کنند، همکاری این دو شخصیت با یکدیگر بسیار قابل درک و زیباست هوپ که به طور ارثی قدرتی دارد که می‌تواند مانند مادر کوچک شود پس همراه خوبی برای مرد مورچه‌ای در این قسمت است، استفاده از بازیگران نام‌ آشنا و کاربلد مانند پل راد، اوانجلین لیلی و مایکل داگلاس همچنین لارنس فیشبرن توانسته سطح شخصیت پردازی را بیشتر از سطح خود این قسمت از مجموعه بالا برد.

شخصیت‌های هر کدام از این افراد  طناز هستند که به کمک طنز فیلم آمده‌اند، البته کمدی موجود در یک فیلم آمریکایی قادر به خنداندن مخاطب شرقی نیست و نمی‌توان انتظار داشت دو فرهنگ کاملا متفاوت قادر به خنداندن مردم یکدیگر باشند، اما مخاطب غربی (با توجه به نظرات) از طنز اثر راضی است. شخصیت اسکات باید به عنوان یک پدر مسئول تمام اعمال و رفتار خود نیز باشد، پذیرش عواقب شکست حصر خانگی به خصوص در مقابل فرزند از اهمیت خاصی در شخصیت‌پردازی برخوردار است.

فیلمنامه‌ای بدون ویژگی خاص

قسمت اول مرد مورچه‌ای که در سال ۲۰۱۵ اکران شد به مراتب از این قسمت ضعیف‌تر بود و این فیلم پیشرفت بسیاری به خصوص در مسائل فنی خود داشته است. سکانس‌های هیجان انگیر و اکشن همچنین سایزهای کوچک و بزرگ آدم‌ها و خانه‌ها وقوع اتفاقات با ریتم تند و پی در پی همه و همه باعث شده فیلم از نظر فنی در حدو اندازه‌ی خود قوی باشد.

فیلم‌نامه‌ این فیلم را پنج نفر از فیلم‌نامه نویسانی نوشته‌اند که به هیچ عنوان فیلمی در این سطح که تنها یک اثر سرگرم کننده است و نه چیزی بیشتر از آن احتیاجی به یک گروه بزرگ فیلمنامه نویس نداشته. که پس از دیدن اثر نیز بیننده هیچ ویژگی خاصی در آن که نشان دهد نیرویی قوی برای نوشتن فیلمنامه حضور داشته‌اند نمی‌بیند. قسمت جلوه‌های ویژه فیلم عملکرد خوبی داشته است، از تغییر در سایز ساختمان‌ها، بزرگ شدن اجسام از نقطه نظر انسان‌های کوچک و قرارگیری شخصیت‌ها در شرایط دشوار جملگی به سرگرم کنندگی اثر ختم شده‌اند.

خلاصه اینکه فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک نمی‌تواند مانند باقی آثار مارول باشد، امّا در سطحی قابل قبولی به عنوان یک فیلم رده پایین برای گذران وقت قرار دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

در فازهای قبلی دنیای سینمایی مارول شخصیت انت من معرفی شد و دو فیلم اختصاصی هم دریافت کرد که به لطف ‌آنها و حضور در فیلم انتقام جویان: پایان بازی، این شخصیت اهمیت زیادی پیدا کرد. همانطور که انتظار میرفت در فاز چهارم انت من و وسپ سومین فیلم اختصاصی را هم دریافت کردند و قرار است دوباره این دو را در کنار هم ببینیم.  طبق اخبار منتشر شده، عنوان این فیلم “مرد مورچه‌ای و زنبورک: کوانتومانیا” خواهد بود و همچنین گفته شده کانگ فاتح به عنوان ویلن در این فیلم حضور خواهد داشت. اگر با کمیک‌های مارول آشنا باشید میدانید این شخصیت از دشمنان بزرگ اونجرز است و میتواند در فاز ۴ نقش بسیار مهمی داشته باشد و از آنجایی که در سومین فیلم انت من قرار است برای اولین بار وارد سینما شود این فیلم نیز اهمیت بالایی پیدا میکند. علاوه بر کانگ فاتح که حضورش تایید شده است شایعاتی وجود دارد از نقش داشتن برخی از شخصیت‌های دیگر مارول در این فیلم که در ادامه ۵ مورا از آنها را با هم خواهیم دید.

۵٫ جیمی وو

جیمی وو به عنوان مامور FBI در سال ۲۰۱۸ در فیلم Ant-Man and The Wasp حضور پیدا کرد و مسئول آزادی مشروط اسکات لنگ بود. همچنین وظیفه بررسی وضعیت فرار Hank Pym و Hope Van Dyne را بر عهده داشت. حضور بعدی این شخصیت در سریال وانداویژن رقم خورد که در آن رابط بین FBI  و S.W.O.R.D بود. بعد از ماجراهای وست ویو در این سریال جیمی وو محبوبیت زیادی پیدا کرد و توانست به خوبی دیده شود. با توجه به حضور دوباره این شخصیت در MCU در یک نقش پررنگ‌تر انتظار میرود باز هم او را ببینیم. و خب از آنجایی که ارتباطی با مرد مورچه‌ای داشته است و قبلا این دو را با هم دیده‌ایم، Quantumania میتواند پروژه بعدی باشد که جیمی وو را به تصویر میکشد.

۴٫ دارسی لوئیس

شخصیت دارسی برای اولین بار در فیلم Thor 2011 حضور پیدا کرد و پس از آن هم در Thor: The Dark World دیده شد. اما حضور دارسی در فیلم‌های ثور ادامه پیدا نکرد بلکه او هم در سریال وانداویژن به جیمی وو پیوست. دارسی برای کمک به تحقیقات در مورد هکس به نزدیکی وست ویو آورده شد و در آنجا با استفاده از توانایی‌های خودش توانست کارهای زیادی را انجام دهد و به خوبی بدرخشد. این شخصیت از قبل هم بین طرفداران شخصیت‌های فرعی مارول طرفدار بسیار زیادی داشت و حالا با این سریال مثل جیمی وو از قبل هم بیشتر دیده شد. از  آنجایی که فیلم بعدی ثور داستان حماسی بزرگی دارد و شخصیت‌های کیهانی زیادی را هم در خودش جای داده است بعید به نظر میرسد جایی برای دارسی لوئیس داشته باشد. اما ممکن است او هم به عنوان یک دانشمند در فیلم Ant-Man And The Wasp: Quantumania حضور پیدا کند.

۳٫ لوییس

لوییس در هر دو فیلم مرد مورچه‌ای نقش جذابی داشت و توانست جایگاه خودش را بین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول پیدا کند. لوییس بخاطر سرگرم کننده بودنش محبوبیت زیادی کسب کرد و از آنجایی که دوست اسکات است حتما در این فیلم حضور پیدا خواهد کرد اما تا الان به صورت رسمی حضور بازیگر این شخصیت یعنی Michael Peña در فیلم مرد مورچه‌ای ۳ تایید نشده است. این شخصیت نقشی مهمتر از یک دوست در داستان دارد بلکه همیشه در انجام ماموریت ها و کارها کمک میکند و داستان فیلم را پیش میبرد بنابراین اگر مشکلی وجود نداشته باشد میتوانیم از حضور او مطمئن باشیم.

۲٫ گوست(روح)

شخصیت گوست در دومین فیلم مرد مورچه‌ای یعنی Ant-Man and The Wasp معرفی شد. این شخصیت با حضورش در این فیلم به اندازه کافی دیده نشد و شهرت زیادی بدست نیاورد اما با توجه به اتفاقاتی که برای او افتاده است میشود حدس زد در سومین فیلم به اون نیاز پیدا کنند و شاهد بازگشتش باشیم. سرنوشت شخصیت گوست مشخص نیست و نمیدانیم در حال حاضر مشغول به انجام چه کاری است ولی مطمئنیم MCU او را رها نخواهد کرد و به زودی دوباره در سینما حضور پیدا خواهد کرد. شایعات حضور این شخصیت در فیلم Ant-Man And The Wasp: Quantumania از زمان اشارات بازیگر آن به حضور دوباره در MCU شروع شد و همین اشارات میتواند کافی باشد تا از حضورش مطمئن باشیم شاید این بار با نقش بزرگتر و حضوری جدی‌تر از قبل. 

۱٫ کسی لنگ در قامت قهرمان

بازیگر نقش کسی لنگ عوض شده است و همین باعث شده بسیاری از افراد باورد داشته باشند که این شخصیت قرار است با ظاهر ابرقهرمانی‌اش در دنیای سینمایی مارول حاضر شود. کسی لنگ توانایی تغییر اندازه دارد و شواهد بسیاری هستند که میگویند او به زودی تبدیل به یکی از قهرمانان نوجوان مارول خواهد شد. مدتی است که شایعاتی مبنی بر تشکیل انتقام جویان جوان در MCU به گوش میرسد و خب کسی لنگ هم یکی از اعضای بنیانگذار آن است و اگر قرار باشد تشکیل چنین گروهی پایه ریزی شود بدون شک به Cassie Lang در قامت ابرقهرمان نیاز داریم. حتی اگر قهرمان شدنش در این فیلم انجام نشده باشد از حضورش در فیلم مطمئن هستیم و ممکن است در فیلمی دیگر با کاستوم مخصوص حضور پیدا کند.

 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *