خداحافظی همیشگی با فرشتگان ویکتوریا سیکرت

[ad id='39844']

[quote]شاید بسیاری تغییر جهت ناگهانی ویکتوریا سیکرت را شگردی تبلیغاتی بدانند که تنها با هدف فروش بیشتر انجام شده است. بعید می‌دانم چنین حدسی کاملا اشتباه باشد، اما نکته جالب توجه اینجاست که ما امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که حتی برند بزرگ و ثروتمندی مانند ویکتوریا سیکرت هم ناگزیر به شنیدن صدای مردم است. مدیران این برند احتمالا نه از روی نیک‌خواهی بلکه برای طرد نشدن از سوی جامعه و از دست ندادن فروش مجبور به ویرایش تصویر این برند شده‌اند.[/quote]

 

فشن شوی ویکتوریا سیکرت دیگر برگزار نمی شود. برند ال کمپانی مادر این فشن شو در بیانیه ای اعلام کرد که این فشن شو برای سال ۲۰۱۹ کنسل شده و احتمالا پس از ان نیز برگزار نخواهد شد. نماینده این کمپانی علت این تصمیم را تمرکز شرکت روی روش های مدرن و جدیدتری برای ارتقا برند اعلام کرد.

فشن شوی ویکتوریا سیکرت یک فشن شوی سالیانه است که برای به نمایش گذاشتن مدل های جدید لباس زیر زنانه که توسط برند ویکتوریا سیکرت طراحی شده است ، برگذار می شد. این شوی معروف هرساله در تلویزیون امریکا برای مخاطبان پخش می شد و از سال ۱۹۹۰ تا به حال تعداد ۲۳ شوی موفق را در اختیار جامعه مد قرار داده بود.

نباید فراموش کنیم زنان (و مردان) زیادی تمام عمرشان را در راه برابری جنسیتی و اصلاح و واقعی کردن تصویر زن در رسانه صرف کرده‌اند و فشاری که مدیران ویکتوریا سیکرت در این سال‌ها تحمل کردند، نتیجه زحمات آن‌هاست.

 آیا فکر می‌کنید که مدل‌ها (زن و مرد) بنا بر مقتضیات حرفه‌ایشان باید سایز و شکل معینی داشته باشند یا عقیده دارید انسان‌ها در شکل‌های متفاوتی زیبا هستند و رسانه‌ها و به طبع آن تبلیغات برند‌ها باید تصویری واقعی‌تر و انسانی‌تر برای مدل‌هایشان تعریف کنند؟ به نظر شما این ۷ زن جایگزین بهتری برای فرشتگان ویکتوریا سیکرت هستند؟

 

 

سال‌های زیادیست که شنیدن نام برند ویکتوریا سیکرت تصویری از رژه مدل‌هایی زیبا در حالی‌که محصولات لوکس همین برند را بر تن دارند، به ذهن می‌آورد. این تصویر تقریبا در ذهن همه یکسان است. دختران جوان و زیبایی که همچون فرشته‌ها بال‌هایی مسحورکننده دارند و در اوج جذابیت جلوی دوربین رژه می‌روند. ایرادی که، اما از گذشته تا امروز از مسئولان رده‌بالای این برند گرفته می‌شد تک‌بعدی بودن این مدل‌ها بود و هرچند که برای دهه‌ها آرزوی هر مدل کم سن وسالی راه یافتن به جمع این فرشته‌ها بود، اما این دختران انگار عروسک‌هایی بودند که تنها برای جذابیت جنسی ساخته شده است.

 

 

مدیر عامل این برند، مارتین واترز در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز در روز چهارشنبه، رویه پیشین برند را از منظر فرهنگی نامناسب توصیف کرد و اعلام کرد برند لباس زیر ویکتوریا سیکرت قصد دارد فرشتگان معروفش را برای همیشه کنار بگذارد و به جای آن‌ها به سمتی برود که زنان امروز می‌خواهند.

صرف نظر از اقبال نشان دادن مردم و بازار به این تغییر، ما شاهد یکی از بزرگترین تغییر جهت‌ها در تاریخ مدرن برای رویکرد یک برند هستیم. برندی که سال‌ها با مدل‌هایی که بدون تعارف فرشته می‌نامیدشان، مرز‌های جذابیت جنسی زنانه را (اگر نه برای همه دست‌کم برای بسیاری) تعریف می‌کرد این روز‌ها از شنیدن صدای زن امروزی حرف می‌زند و می‌گوید مدل‌های جذاب لباس زیر این کمپانی، برای جامعه امروز مناسب نبودند.

 

 

انگار دیگر باید مدل‌های این برند لباس زیر، دخترانی با بدنی شبیه عروسک‌های باربی و سمبل جذابیت زنانه (با تعریف رسانه البته) را به دست فراموشی بسپریم. حالا دیگر احتمالا بال‌های زیبای این فرشته‌ها که معجونی از پر و بدلیجات بود و گاه وزنش به ۱۵ کیلوگرم می‌رسید، در انبار خاک خواهد خورد و خبری از رژه مدل‌ها در لباس‌های زیر مزین به الماس و هرچیز درخشان دیگر نخواهد بود.

 

 

بر اساس آنچه تا کنون اعلام شده است قرار است ۷ زن برجسته و الهام بخش جای فرشتگان معروف ویکتوریا سیکرت را بگیرند و به تبلیغات این برند شکلی امروزی ببخشند. با توجه به اقبال دنیا به این تغییر شاید بد نباشد اندکی با این ۷ زن که قرار است وجهه این برند بزرگ لباس زیر را به سلیقه زنان امروز دنیا نزدیک کنند،

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *