اعتراض شدید مردم به خاموشی های مداوم برق

[ad id='39844']

[quote]شب های گذشته بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی از قطعی ناگهانی برق در ساعت ۲۳ تا ۱ بامداد یکشنبه و دوشنبه در تهران و کرج خبر دادند. درحالی که طبق جدول زمانبندی شرکت توزیع برق تهران آخرین بازه زمانی قطع برق ساعت ۲۰ تا ۲۲ بوده است. البته قطعی برق تنها محدود به تهران نبوده و گزارش شهروندان از قطع برق در شهر های مختلف حکایت دارد و این موضوع از اوایل هفته جاری آغاز شده است[/quote]

روز گذشته برق در برخی شهرهای مازندران، برق تقریبا بیش‌ از هفت‌ساعت قطع بود و شب گذشته در بابل، بابلسر، آمل، قائم‌شهر، بهشهر، فریدون‌کنار، بهنمیر و رستم‌کلا، گروه‌هایی از مردم در برابر ساختمان شرکت‌های برق شهر، تجمع‌هایی برپا کردند.

فیلم‌هایی از اعتراض‌های برخی مردم، از جمله در برابر شرکت‌ برق شهرری در جنوب تهران و کازرون در فارس، منتشر شده.

فیلم‌هایی نیز شب گذشته دست‌به‌دست شد از آتش‌سوزی گسترده در میدان میوه‌وتره‌بار شیراز و در یک‌ گل‌فروشی در خمینی‌شهر اصفهان، که در اثر قطع‌ و وصل و اتصالی برق رخ داده‌ بودند.

[quote]دو روزنامه فرهخیتگان و وطن امروز در صفحه نخست شماره امروز خود به بحران برق و قطعی‌های گسترده در کشور واکنش نشان داد و به رئیس جمهور کنایه زدند.[/quote]

فرهیختگان در مطلبی با عنوان «این همه تاریکی یادمان می‌ماند» خطاب به روحانی نوشت: 

* این روزها اغلب ایرانی‌ها دوبار در یک‌روز قطعی برق را تجربه می‌کنند. این وضعیت با ضرر و زیان مالی و مادی چشمگیری که به مردم، کسبه و تولیدکنندگان وارد کرده، موجب نارضایتی عمومی نیز شده است.

* نسخه برخی اقتصاددانان و دولتی که در این روزها می‌خواهد از مسئولیت شانه خالی کند، مشخص است: «گران کنید درست می‌شود.» این افراد با نگاه تک‌بعدی معتقدند تنها دلیل قطعی‌های برق، عدم توسعه شبکه برق کشور در نتیجه قیمت‌گذاری پایین بوده و برای حل مشکل، صرفا باید با ابزار قیمت‌گذاری به‌سراغ مساله رفت.

وطن امروز هم در یادداشتی از رئیس دولت تدبیر و امید انتقاد کرد و با تیتر «کلید‌ خاموشی» نوشت: 

* قطع ناگهانی و چندباره برق، عدم رعایت جدول خاموشی‌ها و کوتاهی در توسعه ظرفیت نیروگاه‌های کشور متناسب با افزایش مصرف، جلوه جدیدی از سو‌ءمدیریت دولت روحانی است.

 

[quote]روحانی از مردم به خاطر قطعی‌های مکرر برق عذرخواهی کرد.[/quote]

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دستور داد، در جلسه ویژه‌ای به ریاست معاون اول و متشکل از دستگاه‌های مختلف، موضوع را بررسی و دستورالعمل اجرایی در حوزه‌های مختلف را تعیین و اعلام کند.

روحانی:

* از مردم به خاطر قطعی‌های برق عذرخواهی می کنم.

* وزارت نیرو مقصر نیست اما باید به مردم توضیح دهد.

* مردم صرفه جویی کنند.

* مردم باید بدانند چه ساعتی برق می رود.

*  به خاطر مشکلات فنی ناچار به قطعی های ناگهانی شدیم.

* من در اروپا دیده‌ام که کل برق یک کشور ۲۴ ساعت قطع می شود!

* (با اشاره به برخی عوامل ناخواسته و غیر ارادی در ایجاد مشکل برق در کشور): اگر چه برخی عوامل اصلی در تنش برقی کشور در اثر تغییرات فصلی و عوامل طبیعی است اما عوارض این پدیده‌ها مدیریت شود و به حداقل برسد و با برنامه‌ریزی دقیق، پیش بینی پذیری پدیده‌ها افزایش یابد.

* وزارت نیرو با همکاری همه دستگاه‌ها، می‌بایست با جدیت در اسرع وقت نسبت به حل معضل تامین برق اقدام نماید.

* (با تاکید بر لزوم پاسخگویی به افکار عمومی، توضیح و روشنگری مردم): خاموشی و قطعی برق امر موقتی است و در گذشته هم سابقه داشته و قابل مدیریت است ولی آنچه بیش از خاموشی‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد قطع ناگهانی و بدون برنامه برق است.

*  اگر در این زمینه مردم با توضیحات دقیق مسئولان، پاسخ ابهامات خود را دریافت کنند تا اندازه‌ای مشکل را قابل تحمل‌تر خواهد کرد و درصورتی که قطع برق به شکل ناگهانی انجام نشود و از پیش اطلاع رسانی لازم صورت گیرد، خسارت و نارضایتی کمتری خواهیم داشت.

 

[quote]رائفی‌پور، فعال سیاسی اصولگرا درباره علت قطع برق ادعای عجیبی مطرح کرد.[/quote]

او گفت:

همه اذهان دارند علت اصلی گرمای زمین اقیانوس‌ها هستند نه دی اکسید کربن، معاهده پاریس را قبول کردند و بعد از آن برق شروع به قطع شدن کرد!

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *