همه چیز درباره جشنواره کن ۲۰۲۱

[ad id='39844']

[quote] با نزدیک شدن به هفتاد و چهارمین فستیوال فیلم کن، نوبت به راهنمای مفصلِ “کافه سینما” از فیلم‌های بخش مسابقه فستیوال فیلم کن ۲۰۲۱ رسیده است.[/quote]

دوره ۷۴ جشنواره بین‌المللی فیلم کن نسبت به دیگر دوره‌های قبلی دو تفاوت عظیم جدای از تاثیرگذاری پاندمی بر روند این فستیوال دارد: تعداد فیلم‌های بخش رقابتی و رئیس هیات داوران جشنواره.

تعداد فیلم‌های بخش رقابتی این دوره به عدد ۲۴ رسیده است. اسپایک لی نیز در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن نخستین رئیس سیاهپوست  هیات داوران تاریخ این رویداد مهم سینمایی لقب می‌گیرد.  پیش‌تر در سال ۲۰۰۳ عبدالرحمن سیساکو، فیلمساز مالیایی زاده موریتانی رئیس هیات داوران بخش نوعی نگاه کن بود.  

فیلم افتتاحیه کن ۷۴ آنت ساخته لنوس کاراکس محصول مشترک فرانسه، آلمان و بلژیک است.  

این دوره با حضور کارگردان‌های  سرشناسی که برخی از آنان خود، کشف جشنواره کن هستند بسیار داغ خواهد بود.  نانی مورتی، پل ورهوفن، وس اندرسون، اصغر فرهادی و ژاک اودیار همگی به نوعی خانه‌زاد کن محسوب می‌شوند.

این فستیوال همچنین «گرداب» ساخته گاسپار نوئه از کشورهای آرژانتین و ایتالیا را به بخش پرمیر و «من و برادرانم» ساخته یوهان مانکا از فرانسه را به بخش نوعی نگاه افزوده است.

«گرداب» با بازی داریو آرجنتو و فرانسواز لبرون فیلمی به سبک مستند درباره آخرین روزهای یک زوج مسن است و «من و برادرانم» با بازی سوفیا خمس و دالی بن‌صالح از یک نمایش الهام گرفته است.

فیلم‌هایی که به بخش نمایش نیمه‌شب افزوده شده‌اند شامل «ترالالا» یک کمدی موزیکال ساخته آرنو و ژان-ماری لارو و «عالی» ساخته ادری استروگو از فرانسه هستند.

به بخش نمایش‌های ویژه نیز «مهمانی بیل موری: دنیاهای جدید، مهد تمدن» ساخته اندرو موسکاتو از یونان و آمریکا، «می ایوبیتا عشق من» اولین ساخته نوئمی مرلان محصول فرانسه، «قهرمانان» ساخته ماکسیم روی و «آیا امشب تنهایی؟» ساخته وِن شیپی کارگردان چینی افزوده شده‌اند.

«خاطرات آن فرانک» با استفاده از خاطرات به جا مانده از این شخصیت ساخته شده است و به سفر کیتی یک دوست خیالی می‌پردازد که خاطرات آن فرانک به وی تقدیم شده است. او در دنیای امروز در خانه آن فرانک در آمستردام از خواب برمی‌خیزد و سعی می‌کند تا دوستش را در دنیای امروز پیدا کند.

پیش از افزوده شدن این فیلم‌ها برنامه کن دربرگیرنده ۶۲ فیلم بود ولی باید هنوز فیلم‌های بیشتری به برنامه امسال افزوده شود زیرا هنوز فیلم اختتامیه جشنواره هفتاد و چهارم کن معرفی نشده و شایعه‌ها حکایت از این دارد که این فیلم می‌تواند «OSS۱۱۷: از آفریقا با عشق» سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های جاسوسی با بازی ژان دوژاردن باشد.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *