اصولی ترین روش پاک کردن جرم گوش

[ad id='39844']

[quote]در این مطلب به معرفی جرم گوش و اصول صحیح تمیز کردن گوش می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.[/quote]

پاک کردن گوش با آب شور

یک روش معمول برای تمیز کردن گوش در خانه استفاده از آب شور است. آب شور به نرم شدن مواد جرمی در گوش کمک می‌کند و باعث می‌شود تا راحت‌تر آن را پاک کنید. برای این منظور یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان و نیم آب گرم حل کنید. یک گوش پاک کن پنبه‌ای را در این محلول خیس کنید، گوش خود را به سمت سقف بالا بگیرید، چند قطره از محلول را بر روی گوش بچکانید، ۵ دقیقه در این موقعیت بمانید سپس سر خود را پایین بیاورید تا آب اضافه از گوشتان خارج شود و بعد قسمت بیرونی گوش را با دستمال تمیز پاک کنید.

 

پا کردن گوش با آب گرم

شما می‌توانید به راحتی با استفاده از آبی که جوشانده‌اید گوش خود را از جرم‌های اضافه پاک کنید. برای این‌کار، مقداری آب را بجوشانید و اجازه دهید تا به اندازه‌ی کافی خنک شود و به دمای محیط برسد. مقداری از این آب را با یک قطره‌چکان بردارید. سر خود را به سمت سقف بچرخانید و یک یا دو قطره از این آب را در گوش خود بچکانید. ۲ تا ۳ دقیقه در این حالت بمانید و بعد سر خود را به پایین بچرخانید تا آب اضافه از گوش خارج شود. با استفاده از یک توپ پنبه‌ای جرم‌ها و آب اضافه را از اطراف گوش پاک کنید.

 

پاک کردن گوش با روغن زیتون

روغن زیتون نیز به‌عنوان یک نرم‌کننده‌ی طبیعی به‌سادگی در دسترس است. این روغن کمک می‌کند تا بدون اثر منفی، از شر جرم‌های اضافی گوش خلاص شوید. 

ابتدا دراز بکشید و گوشی که جرم دارد را به سمت بالا قرار دهید، یک توپ پنبه‌ای را در این روغن خیس کنید و روی گوش خود قرار دهید، به مدت ۱۰ دقیقه در این حالت بمانید و بعد پنبه را از روی گوش خود بردارید، سر خود را به سمت مخالف بگیرید تا روغن اضافه از آن خارج شود و بعد اطراف گوش خود را با پارچه تمیز پاک کنید. به جای روغن زیتون می‌توانید از روغنن بادام نیز استفاده کنید.

 

پاک کردن گوش با روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب با زنجبره‌ی متوسط (مانند روغنی که به‌طور طبیعی توسز غدد پوست بدن ساخته می‌شوند) است، یک عامل ضدمیکروبی طبیعی برای کاهش خطر آلودگی گوش است.

روغن نارگیل را چند ثانیه حرارت دهید تا گرم شود. یک قطره‌چکان از این روغن پرکنید، سر خود را به سمت سقف بگیرید و چند قطره روغن را درون گوش بچکانید، ۱۰ دقیقه در این موقعیت بمانید و بعد سر خود را به سمت پایین بچرخانید تا روغن اضافه خارج شود. روغن اضافه و جرم گوش را با یک تکه پنبه پاک کنید.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *