حمله سایبری اسرائیل به سایت وزارت راه و شهرسازی

[ad id='39844']

[quote]رسانه‌های ایران روز شنبه ۱۹ تیرماه از بروز «اختلال سایبری» در سیستم‌های کامپیوتری کارکنان وزارت راه و شهرسازی خبر دادند.[/quote]

گزارش‌ها حاکی است که این اختلال پیش از ظهر امروز بروز کرد و پورتال وزارتخانه و سایت‌های زیر مجموعه آن از دسترس خارج شدند.

قاسم بی‌نیاز، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه، گفت این موضوع در حال بررسی است و به زودی اطلاعیه‌ای رسمی در این‌باره منتشر می‌شود.

پایگاه خبری وزارت راه هم اعلام کرد کارشناسان فنی این وزارتخانه در حال بررسی موضوع‌اند.

این در حالی است که شب گذشته و در پی درج عنوان «لغو» در تابلوی اعلانات حرکت قطارها در ایستگاه راه آهن تهران، شرکت راه آهن ضمن تکذیب «حمله سایبری» اعلام کرد که اختلال در «حوزه بازرگانی» رخ داده است و مانعی برای تردد قطارهای مسافری و باری وجود ندارد.

خبرگزاری فارس در خبری که بعدتر آن را از وب‌سایت خود حذف کرد، احتمال حمله سایبری به سیستم‌های کامپیوتری شرکت راه آهن را مطرح کرده بود.

این خبرگزاری در گزارش حذف‌شده خود، تصویری از صفحات اعلان اطلاعات قطارها منتشر کرده بود که روی آن عبارت «تاخیر زیاد به‌دلیل حملات سایبری» به‌همراه یک شماره تلفن دیده می‌شود. گفته می‌شود که این شماره مربوط به دفتر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است.

هشدار درباره «تحرکات جدید مهاجمان سایبری»

وزیر ارتباطات ایران ساعاتی پیش از انتشار خبر هک شدن سایت وزارت راه در مورد «تحرکات جدید مهاجمان سایبری» هشدار داد.

محمدجواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود گفت که طراحی این حملات، شباهت زیادی به حملات باج‌افزاری اردیبهشت ۹۷ دارد.

سال گذشته نیز عباس موسوی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه ایران، «ادعای» گسترده‌تر شدن ابعاد حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور را مطرح کرده بود. او دوم مرداد ماه ۹۹ در نشستی خبری گفت که روزانه «صدها» حمله سایبری به زیرساخت‌های ایران صورت می‌گیرد. آقای موسوی بدون ارائه هیچ‌گونه شواهدی برای این ادعای خود، ایالات متحده را مظنون اصلی این حملات دانسته بود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *