برترین فیلم های عاشقانه موزیکال تاریخ هالیوود

[ad id='39844']

[quote]دهه های ۳۰ تا ۵۰ میلادی، عصر طلایی فیلم های موزیکال محسوب می شوند؛ چرا که در آن زمان این فیلم ها بالاترین محبوبیت را دنیای غرب داشت. در آن زمان، فیلم ها مجموعه ای از موسیقی و آواز و چند دیالوگ کوتاه بودند. بعد از آن با اضافه شدن جلوه های تصویری، این فیلم ها پیشرفت شایان توجهی داشتند.[/quote]

۱۳-گریس/ Grease

در این فیلم که ماجرای عشق ۲ نوجوان را به تصویر می کشد؛ بازیگرانی که نقش نوجوان های دبیرستانی را بازی می کردند؛ اکثرا در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال بودند. فیلم «گریس» با شکستن رکورد فروش «اشک ها و لبخندها» در زمان خودش، به پرفروش ترین فیلم موزیکال تبدیل شد و جایزه اسکار بهترین موسیقی را به دست آورد.

 با اینکه «جان تراولتا» پیش از این فیلم هم در سینما حضور موفقی داشت؛ بعد از این فیلم بود که به شهرت جهانی رسید.

۱۲-دیو و دلبر/ Beauty and the Beast 

این فیلم، نسخه بازسازی شده انیمیشنی با همین نام از والت دیزنی و محصول سال ۱۹۹۱ است. «دیو و دلبر» بر اساس رمان فرانسوی « a Belle et la Bête» نوشته «گابریل-سوزان بربو دو ویلنوو» است. هرچند این فیلم در جلب نظر مخاطب (مردم و منتقدان) نتوانست به موفقیت نسخه انیمیشن آن برسد اما داستان، شخصیت ها و فضای آن برای بسیاری از دوستداران داستان های فانتزی دیزنی دوست داشتنی و نوستالژیک بود.

۱۱-شیکاگو/ Chicago 

این فیلم بر اساس تئاتر موزیکالی با همین نام ساخته شده است و به بررسی سلبریتی ها، فساد و رسوایی ها در عصر جاز آمریکا می پردازد. در این فیلم جنجالی، کارکتر های «ولما» و «رکسی» از سر سخت ترین نقش هایی بودند که در تاریخ برادوی برای ۲ زن نوشته شدند.

این فیلم نامزد ۱۳ جایزه اسکار و برنده ۶ جایزه شده است.  

۱۰-سویینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت/ Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

داستان و اشعار این فیلم بر اساس کتاب «استفان ساندهایم» است و بارها در تئاترهای برادوی به روی صحنه رفته و چندین جایزه تونی به دست آورده است. «تیم برتون»، این ملودرام را در فضای تیره و تار لندن دوران ویکتوریا به تصویر کشیده است و ماجرای مردی را روایت می کند که برای گرفتن انتقام برگشته و فضای آرایشگاهش را به حمام خون تبدیل کرده است.

این فیلم نامزد ۳ جایزه اسکار و برنده ۱ اسکار شده است.  

۹-برترین شومن/ The Greatest Showman

این فیلم در نظر مردم فیلمی جذاب و قابل قبول اما از نظر منتقدان فیلمی ضعیف در نظر گرفته شد. «برترین شومن»، ماجرای راه اندازی اولین سیرک توسط «پی.تی.بارنوم» را روایت می کند؛ هیو جکمن برای بازی در این نقش، مطالعات گسترده ای درباره «بارنوم» داشت تا هرچه بهتر این نقش را از آب در بیاورد.  این فیلم، نامزد اسکار بهترین موسیقی متن ارجینال شد و در همین رشته در گلدن گلوب برنده جایزه شد.

۸-بینوایان/ Les Misérables 

بیش از یک قرن و نیم پیش، «ویکتور هوگو» رمانی نوشت که از آن چندین فیلم و تئاتر موزیکال ساخته شده است. این فیلم، جدیدترین نسخه «بینوایان» است و بعضی از بازیگران آن، سختی های زیادی برای ایفای نقش های خود کشیده اند؛ «هیو جکمن/ژان والژان» و «آنا هتوی/فانتین» هر دو رژیم های سخت غذایی گرفتند تا به وزن و اندام ایده آل برای نقش خود برسند.  

این فیلم نامزد ۸ جایزه اسکار شد و ۳ جایزه بهترین گریم، بهترین صدا و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (آنا هتوی) را به دست آورد.

۷-مولن روژ/ Moulin Rouge!

این فیلم ماجرای عشق نافرجام یک نویسنده و یک رقصنده کاباره را روایت می کند. «نیکول کیدمن» در جریان فیلمبرداری سکانس رقص های کاباره، از ناحیه زانو و دنده هایش دچار آسیب های جدی شد و به همین دلیل فیلمبرداری ۲ هفته به تعویق افتاد. بعد از بازگشت هم، در پشت صحنه فیلم تمام مدت روی ویلچر بود.

از دیگر نکات جالب این فیلم، گردنبند الماس نیکول کیدمن در مولن روژ است که گرانترین جواهر تولید شده برای یک فیلم است؛ این گردنبند از ۱۳۰۸ قطعه الماس درست شده و بیش از ۱ میلیون دلار ارزش دارد.

فیلم «مولن روژ» نامزد ۸ جایزه اسکار شده و ۲ جایزه به دست آورده است

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *