اسرائیل سایت وزارت راه را هک کرد

[ad id='39844']

[quote]زارت راه و شهرسازی ایران روز شنبه ۱۹ از «اختلال سایبری» در سیستم‌های کامپیوتری کارکنان ستاد وزارت راه و شهرسازی در پیش از ظهر امروز خبر داد. طبق این گزارش، این سیستم از دسترس خارج شده است و مسئولان فنی در حال پیگیری این موضوع هستند.[/quote]

روز جمعه نیز خبر یک حمله سایبری به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منتشر شده بود. اما مقامات روز جمعه گفتند قطارها طبق برنامه قبلی حرکت می‌کنند.

در تصاویری که از هک شدن سیستم‌های کامپیوتری کارکنان ستاد وزارت راه و شهرسازی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، متن هشدار آمیزی خطاب به وزیر راه و شهرسازی دیده می‌شود و در آن آمده است که «این پیغام برای مسئولینت: پایتان را از گلیمتان درازتر نکنید» و کاربران مختلف در شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری از این پیام را منتشر کرده‌اند.

پس از انتشار اخبار مربوط به حمله سایبری به سیستم‌های کامپیوتری شرکت راه آهن، محمدجواد آذری جهرمی،‌ وزیر ارتباطات ایران با اشاره به حملات  سایبری مشابه در سال ۹۷ مدعی شد که حملات سایبری با استفاده از «درگاه مدیریتی iLo سرورهای HP» در حال تکرار است.

به گزارش رسانه‌های ایران، آذری جهرمی روز جمعه ۱۸ تیر ماه از تحرکات جدید مهاجمان سایبری سخن گفت که به گفته او شباهت زیادی به حملات باج‌افزاری اردیبهشت ۹۷ دارد.

وزیر ارتباطات ایران همچنین به یک اطلاعیه مرکز ماهر (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد که در آن گفته شده بود، «سرویس iLo» که یک درگاه مستقل فیزیکی جهت مدیریت و نظارت سروهای «شرکتHP» است در صورت خاموش بودن هم به مهاجم قابلیت راه‌اندازی مجدد و دسترسی غیر مجاز را می‌دهد.

جهرمی همچنین افزوده است: «تحرکات جدیدی توسط مهاجمان سایبری برای طراحی حملات سایبری با استفاده از این نقص، رصد و گزارش شده است.»

رسانه‌های ایران، روز جمعه ۱۸ تیر ماه از حملات سایبری به سیستم کامپیوتری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.

خبرهای ضدونقیض از اخلال در سیستم راه‌آهن ایران؛ حمله سایبری یا هک صفحات نمایش؟
رسانه‌های ایران امروز، جمعه ۱۸ تیر از حمله سایبری احتمالی به سیستم کامپیوتری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر دادند که بر اثر آن فعالیت سفرهای متعدد قطار در صدا خط راه‌آهن ایران لغو شد یا به تعویق افتاد.

سه سال پیش هم گروه هکرهایی که خود را «تپندگان» می‌نامد سامانه کامپیوتری فرودگاه‌های مشهد و تبریز را هک کرده و پیام‌هایی در حمایت از اعتصاب‌ها در ایران بر روی نمایشگرهای این  فرودگاه‌ها منتشر کردند.

خبر هک سایت‌های مختلف دولتی و وقوع انفجارها و آتش‌سوزی‌های مشکوک در مناطق مختلف ایران، گمانه‌زنی‌هایی را درباره توانایی مقامات امنیتی ایران مطرح کرده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *