۸۰ کشته در آتش سوزی بیمارستان امام حسین عراق

[ad id='39844']

[quote]به دنبال یک آتش سوزی در بیمارستان آموزشی امام‌ حسین در شهر ناصریه در استان جنوبی ذی‌قار عراق، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. این آتش سوزی اواخر روز دوشنبه گزارش شد.[/quote]

 

 مقامات بهداشتی و پلیس گفتند که آتش سوزی مرکز ویژه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهر ناصریه، طبق گزارش‌های اولیه احتمالا ناشی از انفجار مخزن اکسیژن بیمارستان بوده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز می‌گوید مقامات اتصال کوتاه برق را علت آتش‌سوزی عنوان کرده‌اند. وزارت بهداشت عراق دلیل رسمی آتش سوزی را اعلام نکرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات بهداشتی عراقی می‌گوید در این آتش‌سوزی دست کم ۵۰ نفر کشته، و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. رویترز شمار مجروحان را بیش از ۶۰ نفر گزارش کرده است.

دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه‌ای از تشکیل جلسه اضطراری مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با وزرای کابینه، و فرماندهان عالی امنیتی برای بررسی این فاجعه خبر داد.

این در حالی است که امدادگران در حال جستجو برای نجات بازماندگان، یا پیدا کردن اجساد قربانیان هستند.

نظام بهداشتی عراق که به دلیل سالها جنگ و تحریم‌های اقتصادی گذشته تقریبا ویران شده بود، برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور با چالش‌های بسیاری مواجه است.

براساس آمار کنونی، تاکنون حدود یک میلیون و چهارصد هزار عراقی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از ۱۷ هزارنفر جان باخته‌اند.

مقامات بهداشتی در ناصریه می‌گویند که عملیات جستجو در بیمارستان امام حسین که مرکز ویژه بیماران ویروس کرونا در شهر است، پس از کنترل آتش سوزی ادامه دارد، ولی وجود دود غلیظ در بخش‌های مختلف ساختمان، کار امدادگران را مشکل کرده است.

ماه آوریل گذشته، در حادثه مشابهی در یکی از بیمارستان‌های شهر بغداد، حداقل ۸۲ نفر کشته، و بیش از ۱۱۰ نفر زخمی شدند.

به گفته مقامات محلی، احتمالا تلفات حادثه مرگبار ناصریه افزایش خواهد یافت، زیرا هنوز بسیاری از بیماران مفقود هستند. 

به گزارش رویترز، اقوام و خانواده‌های عصبانی قربانیان، با اجتماع در اطراف ساختمان بیمارستان، با نیروهای امنیتی درگیر شدند، و دو خودروی پلیس را به آتش کشیدند.

به گفته یکی از معترضان، فساد و بی کفایتی مقامات علت اصلی این حادثه و مرگ قربانیان بیگناه است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *