واکنش منتقدان به فیلم قهرمان اصغر فرهادی در جشنواره کن ۲۰۲۱

[ad id='39844']

[quote] نخستین واکنش‌ منتقدان به فیلم قهرمانِ اصغر فرهادی در جشنواره کن ۲۰۲۱[/quote]

 

دیوید الریچ در ایندی وایر به این فیلم نمره B+ داده است و این فیلم را بهترین فیلم فرهادی از زمان جدایی نادر از سیمین خوانده است و یکی از نقاط قوت فیلم را در این می‌داند که قسمت‌های مختلف فیلم به کامل شدن طرح فیلم، کمک می کنند.

– پیتر بردشاو در گاردین، از پنج، سه ستاره به این فیلم داده و نوشته است: فیلم رئالیستی فرهادی بسیار به هم ریخته و غیرِ اغنا کننده است.

– جیسون سولومونز در د رپ، در یادداشتی مثبت نوشته است: قهرمان تا اینجای فستیوال، ممکن است پیروز رقابت‌ها باشد. با دقت و ظرافت نوشته شده و یک درام اخلاقی شبیه تریلر است. این منتقد برای این فیلم، استقبال جهانی خوبی را پیش بینی کرده است.

– اوون گلیبرمن در ورایتی نوشته: این فیلم در لحظاتی، تعلیق بی‌نظیر فروشنده و جدایی را تداعی می‌کند، اما نسبت به آن‌ها پراکندگی بیش‌تر و پتانسیل کم‌تری دارد.

– لی مارشال در اسکرین دیلی فیلم قهرمان را یک درام اخلاقی جذاب دانسته و از بازی امیر جدیدی تمجید کرده است.

، پیتر برادشاو منتقد گاردین که از پنج، سه ستاره به فیلم قهرمان داده است، در بخشی از یادداشت خود، به حفره‌ی فیلم‌نامه قهرمان اشاره کرده و نوشته است:
این یک فرضیه‌ی هوشمندانه، مثل یک داستان کوتاه ادبی است. با این وجود حفره‌های پلات، از همان اول واضح هستند. هیچکس از رحیم، این سوال واضح را نمی‌پرسد: اگر می‌خواهد شهروند خوبی باشد، چرا از همان ابتدا کیفی که پیدا کرده را به ایستگاه پلیس تحویل نمی‌دهد؟

«حیف این مملکت که افتاده دست شماها»/ توییت خبرنگارِ رادیو فردا درباره‌ی یک دیالوگ از فیلم اصغر فرهادی: «فیلمی که به صورت جدی می‌تواند امیدوار به‌دریافت نخل طلا باشد».

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *