آیا آلپرازولام اعتیادآوراست؟

[ad id='39844']
[quote]آلپرازولام که دارویی آرامبخش برای درمان و تسکین اضطراب و هراس است بسیار اعتیاد آور است و متاسفانه طبق آمار های رسمی میزان استفاده آن بسیار افزایش یافته است.
مصرف آلپرازولام که آن را با نام زاناکس نیز می شناسند برای مصرف کننده حالت سرخوشی و آرامش را پدید می آورد و این احساس آرامش باعث میشود تا افراد اقدام به استفاده غیراصولی کنند و به مصرف آلپرازولام اعتیاد پیدا کنند[/quote].

بله؛ اعتیادزایی آلپرازولام بسیار بالا می باشد به همین جهت پزشکان با توجه به وضعیت جسمانی و سلامتی بیمار در بازه ی زمانی کوتاهی آن را تجویز میکنند. و بدیهی است که مصرف خارج از دستور پزشک آن باعث اعتیاد به آلپرازولام میشود و مصرف کننده باید برای ترک آلپرازولام اقدام کند. اعتیاد به آلپرازولام نشانه های مختلفی دارد. مصرف آلپرازولام علاوه بر تاثیر بر روی روان مصرف کننده بر جسم وی نیز تاثیر خواهد داشت

علائم اعتیاد به آلپرازولام:

اعتیاد به آلپرازولام نشانه ها و علائمی دارد که شناخت این علائم به درک هرچه بهتره اعتیاد کمک می کند به همین جهت در ادامه به معرفی برخی از علائم اعتیاد به آلپرازولام می پردازیم:

آشفتگی و اضطراب
افسردگی و شیدایی
گفتار نامشخص
رعشه و تشنج
خشکی دهان
بیش فعالی
تپش قلب
سرگیجه
اسهال

ترک آلپرازولام:

همانطور که گفتیم آلپرازولام بسیار اعتیاد آور است و باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی میشود به همین جهت ترک آلپرازولام نیز نیاز به درمان روانی و جسمانی دارد چرا که ترک غیراصولی و خودسرانه آن میتواند عوارض به مراتب شدیدی داشته باشد به همین جهت ترک اعتیاد آلپرازولام در مرکز ترک اعتیاد آکسون تحت نظر مشاورین روانپزشکی و روانشناسی، پزشکان و متخصصین و پرستاران مجرب انجام میشود تا بیماران بتوانند به سادگی اقدام به ترک آلپرازولام کنند.
همچنین توجه داشته باشید که مدت زمان درمان به پارامترهای مختلفی همچون نوع و دوز مواد اعتیادآور مصرفی، مدت زمان مصرف و سلامت بیمار بستگی دارد که پس از انجام مشاوره اولیه مشخص می شود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *