سریال زخم کاری تا اطلاع ثانوی توقیف شد

[ad id='39844']

[quote] ساترای صداوسیما اجازه نداد: قسمت تازه‌ی “زخم کاری” پخش نخواهد شد.[/quote]

پس از فراز و فرودهای بسیار و بحث‌های فراوان درباره‌ی سانسورهای سریال زخم کاری، و گفتگوهای مسئولان، مهدویان کارگردانِ برآمده از سازمان اوج این سریال، متنی نوشت و از سانسور سریال گله کرد و تهدید کرد که پلتفرم‌های خارجی آماده‌ی سرمایه‌گذاری روی ایده‌های سینماگرهای ایرانی هستند!

با اعلام رسمی خبر عدم پخش قسمت هفتم «زخم کاری» به دلیل عدم صدور مجوز پخش آن و به گفته کارگردان؛ زیر بار نرفتن عوامل پروژه نسبت به حذف ۲ مورد از ۱۲ مورد اعلام شده برای ممیزی [این لینک]؛ علی سعد معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا نوشت: «در خصوص قسمت هفتم سریال زخم کاری جهت تنویر افکار عمومی:
– اصلاحات در نظر گرفته شده توسط کارگزاری محتوایی در دو‌ مرحله توسط گروه‌های مختلف تخصصی بررسی شد که نهایتا با تایید ضرورت اعمال اصلاحات، پلتفرم ملزم به اجرای آن شد.
– موارد اصلاحی از اواسط هفته به پلتفرم اعلام شده که زمان کافی برای اعمال آنها در اختیار عوامل تولید بوده است.
– طرح عمومی نکات محتوایی اصلاح شده را در رسانه‌ها نقض غرض دانسته و به نوعی ترویج آنها میدانیم.
– همانطور که قبلاً اشاره شده، اصالت دادن به «فرایندها» و عبور از رفتار و ملاک های سلیقه ای، محور حرکت ساترا است.
– حقوق تضییع شده کاربران اگر ناشی از اهمال پلتفرم در اعمال اصلاحات در زمان مقرر باشد را در این مورد پیگیری و در طول هفته درباره آن تصمیم گیری می‌کنیم.
– مبنای جنجال پیاپی، به عنوان یک تکنیک بازاریابی را برای زیست بوم رسانه های صوت و تصویری کشور، مضر می‌دانیم.
– نکات فوق در حالیست که عزم ساترا در حمایت از پلتفرم‌ها و حتی تلاش آن برای پخش معدود تولیدات باقیمانده که قبلا مجوز تولید از سایر نهادها گرفته‌اند علیرغم انتقادات فراوان و تحمیل هزینه‌های قابل توجه به ساترا، بر همگان آشکار و مبرهن گردیده است».

از سوی دیگر:
فیلیمو در پاسخ به موضع گیری معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا… پیرامون عدم دریافت مجوز سریال«زخم کاری»؛ چنین نوشت:
– گفته‌اید ساترا فرایند محور است در صورتی که فرایندهای ساترا یک طرفه طراحی شده اند و باید در طراحی آنها از بازیگران بخش خصوصی نظر مشورتی، تجربی و حرفه‌ای گرفته شود.
– بیان کرده‌اید که پلتفرم حقوق کاربران را تضییع کرده! در حالی‌که به‌جای جبران خسارت مالی وارد شده بر پلتفرم و مخاطبین، دست پیش گرفته‌اید که قطعا منصفانه و اخلاقی نیست.
– نوشته‌اید که عدم پخش یک تکنیک بازاریابی است؛ اما نمی‌دانید سریال «زخم کاری» به اندازه کافی محبوب و پر مخاطب است و نیت خوانی و فرافکنی و انگ بازاریابی پس از اطلاع از همه تلاش های پلتفرم و تیم تولید تا عصر روز پنجشنبه برای پخش، نادیده گرفتن حقیقت و بدور از انصاف است.
– فیلیمو با خویشتن‌داری اطلاعیه کلی و به‌دور از بیان جزییات منتشر کرد. به همین منظور بابت این اقدام مستقیم، تهمت صریح بازاریابی و تضعیف اعتبار برند، به‌جهت تنویر افکار عمومی سکانس‌های مورد سانسور و دلیل هر کدام را، در کنار اصلاحیه اعمال شده تیم تولید که مجدد رد فرمودید، منتشر نمایید تا همه قضاوت کنند.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *