کنایه محمد رسول‌اف به جایزه اصغر فرهادی

[ad id='39844']

[quote]انتقاد محمد رسول‌اف، کارگردان، از اظهارات اصغر فرهادی در خصوص انتخاب بازیگر[/quote]

محمد رسول‌اف، در واکنش به اظهارات اصغر فرهادی در خصوص همکاری با بازیگرانی که سابقه همکاری با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی دارند، نوشت که با این استدلال آیشمن هم فقط یک سرباز بود که می‌کوشید وظیفه‌اش را به خوبی انجام ‌دهد!

در نشست مطبوعاتی عوامل ساخت فیلم سینمایی «قهرمان»، آخرین ساخته اصغر فرهادی که روز گذشته در جشنواره کن به نمایش درآمد، بابک غفوری آذر، خبرنگار رادیو فردا از اصغر فرهادی پرسیده بود که در انتخاب همکاران‌تان تا چه حد به عملکردهای پیشین آن‌ها دقت می‌کنید؟

اشاره خبرنگار رادیو فردا در این پرسش به حضور امیر جدیدی در فیلم «روز صفر» محصول وزارت اطلاعات حضور و همکاری محسن تنابنده با سازمان سینمایی اوج سپاه پاسداران همکاری بوده است.

آقای فرهادی در پاسخ به این پرسش گفته بود که تنها نقش و بازی بازیگران در ایفای آن نقش برای او مهم است.

محمد رسول‌اف، کارگردان ایرانی، روز پنج‌شنبه در انتقاد از این سخنان اصغر فرهادی در توئیتی نوشت: «اگر هویت شغلی ‌ما حساسیت‌های ضروری انسانی‌مان‌‌ را از میان ببرد، تبدیل به شئ می‌شویم. «بازیگر، بازیگر است» ترویج و عادی‌سازی شی‌شدگی‌است».

حضور اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار، که این روزها با جدیدترین فیلم بلند خود در جشنواره فیلم کن حضور دارد، با حاشیه‌های دیگری نیز همراه بوده است.

او در مصاحبه‌ای ایران را کشوری خوانده بود که حق آزادی بیان و اندیشه در آن وجود ندارد.

او بعدتر این اظهارنظرها را تکذیب کرد و ترجمه گفته‌های خود را نادرست خواند.

روز سه‌شنبه فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در بخش مسابقه هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. این فیلم ۱۲۷ دقیقه‌ای که در ایران مقابل دوربین رفته است، روایتگر نقش شبکه‌های اجتماعی، مقبولیت عمومی، عملکرد سازمان‌های مردم‌نهاد، بی‌اعتمادی روزافزون حاکم بر جامعه و شکاف عمیق اجتماعی در میان اقشار مختلف جامعه است.

محمد رسول‌اف از سینماگران منتقد جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون تجربه زندان، ممنوع‌الخروجی، ممنوعیت کار و حکم قضایی برای زندان طولانی‌مدت را به خاطر اظهارات و فعالیت‌های انتقادی خود داشته است.

[ad id='39844']

2 دیدگاه دربارهٔ «کنایه محمد رسول‌اف به جایزه اصغر فرهادی»

  1. درست است که مقایسه فرهادی با رسول اف کار اشتباهی است و هر کدام سبک و ایدئولوژی خود را دارند اما واقعاً به لحاظ تکنیک های کارگردانی و شیوه های روایت قصه پردازی رسول اف باید حالا حالاها پیشه اصغر کلاس بگذراند و درس یاد بگیرد
    او به علت ضعف و بلد نبودن قصه پردازی همه چیز را سیاه نشان می‌دهد

  2. رسول اف !!!! درباره همکاری با نهادهای دولتی مینویسد ؟! او خود یکی از همدستان همین نهادها است ، کسی که حکمش به اجرا رسید ولی دو ساله که بنابر مصالح همین نهادها اجرایی نمیشود !!! به جناب رسول اف بفرمایید که هم از آخور میخورند و هم از توبره !!! با چهره ای مظلوم خود را قربانی قلمداد می کنند درحالیکه یک منافق بیشتر نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *