واکنش منتقدان به فیلم The French Distpach وس اندرسون

[ad id='39844']

[quote]نخستین واکنش منتقدان به فیلم‌های حاضر در فستیوال فیلم کن، که به تازه ترین ساخته‌ی آقای وس اندرسون The French Distpach می پردازد،[/quote]

 

– پیتر برادشاو در گاردین، از پنج، چهار ستاره به این فیلم داد و نوشت: این فیلم وس اندرسون قصیده‌ای لذت بخش از دوران روزنامه نگاری چاپی است. او می‌نویسد اگرچه شاید این بهترین فیلم اندرسون نباشد، اما در این فیلم؛ سرگرمی، نوعی سیال بودن، ظرافت و خلاقیت و عجیب و غریب بودن زیادی وجود دارد. 

– تاد مک کارتی در ددلاین می نویسد: اگر وس اندرسون قبلا به مقام پادشاهی در جزئی‌نگری و ظرافت نرسیده باشد، با این فیلم قطعا به این مقام رسیده است. نویسنده تازه ترین اثر وس اندرسون را یک فیلم بی مثال در جزییات می داند از ترکیب به دقت چیده شده و کمال گرایانه، جزئیات عجیب، حرکات دقیق دوربین، طراحی صحنه آراسته، جزئیات دقیق تاریخی و طراحی، سبک های تایپوگرافی، داستان گویی دقیق و با جزئیات، ارتباطات دقیق داستانی و مفهومی و…تمجید می‌کند و می‌نویسد وس اندرسون به این اندیشه‌ی اسکار وایلد که هنر برای بیان خودش به چیزی احتیاج ندارد، کاملا وفادار بوده است. مک کارتی این فیلم را به گل کاملی از وس اندرسون تشبیه می‌کند که فقط در ارتفاعات خاصی می‌روید و به همین دلیل واکنش‌های متفاوتی را در میان تماشاگران برخواهد انگیخت و فدائیان هنر ناب شیفته‌اش خواهند شد و گروهی که از سبک‌ فیلم‌سازی با این همه جزئیات خوششان نمی‌آید، آن را نخواهند پسندید. 

– پیتر دبروژ به این فیلم نمره‌ی کامل داده است و این فیلم را یک ابراز عشق و احترام به مردان و زنان حرفه خبرنگاری در قرن بیستم می‌داند و از جزییات فوق العاده فیلم تعریف کرده و می‌نویسد: به جز ارنست لوبیچ و ژک تاتی، دشوار است فکر کنید کارگردانی غیر از وس اندرسون، برای ساخت یک کمدی این همه تلاش به خرج دهد. 

– اریک کان در ایندی وایر به فیلم نمره B+ داده و نوشته است: فیلم‌های وس اندرسون ممکن است از نطر بصری زیبا و عجیب و فانتزی باشند، اما علاوه بر این‌ها، فیلم‌هایی هستند که درباره‌ی ماهیت عجیب و پیچده‌ی روابط انسانی، کنجکاوی می‌کنند. 

– رابی کالین در تلگراف به این فیلم نمره کامل داده و نوشته است: این فیلم وس اندرسون انگار چهار فیلم است و آن قدر ایده دارد که می‌تواند شش فیلم دیگر هم از آن ساخته شود. 

 – تیم گریرسون در اسکرین دیلی، به این فیلم ۷۰ از ۱۰۰ داده و نوشته است: با وجود تمام ظرایف و جزییات فوق العاده، این فیام فاقد آن لایه زیرین است که به فیلم‌های وس اندرسون را از یک تجربه روشنفکری بالاتر می‌برد.

– جیسون گربر در اسلش فیلم هم به این فیلم نمره کامل داده است: تماشای این فیلم یک تجربه‌ی هیجان انگیز و گیج کننده است. مثل وقتی است که در یک مراسم شام فوق العاده، مهمان هستید و در حالی که می‌خواهید از آن وعده غذای خارق العاده لذت ببرید، غذای خارق العاده بعدی سرو می شود. 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *