دستور احمد خاتمی به رئیسی برای قطع کردن اینترنت

[ad id='39844']

[quote]امام جمعه موقت تهران گفت: از فضای مجازی پاک دفاع می‌کنیم؛ چون فضای مجازی آلوده دقیقا قتلگاه اخلاق و منش جوانان ما است.[/quote]

 

احمد خاتمی گفت: البته ما هیچ‌گاه مخالف فضای مجازی نبوده‌ایم و نیستیم و برخی‌ها به غلط عنوان می‌کنند که نظام انقلاب اسلامی با فضای مجازی مخالف است؛ ما با فضای مجازی آلوده مخالفیم و همواره موافق فضای مجازی پاک هستیم؛ در دهه محرم سال گذشته فضای مجازی پاک حاکم شد و دقیقاً ما طرفدار همان فضای مجازی هستیم.

متاسفانه این دولت اقدام تاثیرگذاری در زمینه مقابله با فضای مجازی آلوده انجام نداد؛ تقاضای ما از دولت منتخب که در دو هفته آینده شکل خواهد گرفت این است که در زمینه مقابله با فضای مجازی آلوده مقابله کند.

 تمام کشورهایی که فناوری اینترنت را در اختیار دارند استفاده از اینترنت را برای جامعه هدف خود محدود کردند به طور مثال در کشور روسیه خبری از فضای مجازی کشور آمریکا نیست؛ همه کشورها توسعه یافته به سمت بومی‌سازی اینترنت رفته‌اند ولی متاسفانه دولتمردان ما اقدامی در راستای تشکیل اینترنت ملی نکردند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تذکر دادند که اینترنت ملی شکل دهید ولی متاسفانه آقایان به توصیه‌های رهبر انقلاب گوش ندادند و ندادند و ندادند؛ انتظار و مطالبه نخست ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که توصیه ولایت را جدی بگیرد و هرچه سریعتر این پروژه مهم را اجرایی کند.

 وقتی فضای مجازی تمام کشورها در اختیار جوانان ما قرار دارد یعنی اینکه فرهنگ تمام کشورها در منازل تمام خانواده‌های ایرانی وجود دارد و آن‌ها به راحتی می‌توانند فرهنگ‌های غلط خودشان را غالب جوانان کنند.

 آمریکا و بیگانگان دقیقاً می‌خواهند که شبکه ملی اینترنت در کشور اجرا نشود و به راحتی بتوانند توسط فضای مجازی بر روی جوانان ما تاثیر بگذارند؛ وقتی از طریق فضای مجازی جوانان ما را از خدا دور می‌کنند و آن‌ها را با شهوت آشنا می‌کنند معلوم است که دیگر آن جوانان اعتقادی به فرهنگ عاشورا و شهادت نخواهند داشت.

[quote]سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان خطاب به سید ابراهیم رئیسی گفته است که « انتظار و مطالبه نخست از رئیس جمهور منتخب سروسامان دادن به فضای مجازی و راه‌اندازی اینترنت ملی است.»[/quote]

دغدغه‌ها مختلف است اما آیا بهتر نیست مطالبه اصلی از جناب رئیسی در گام نخست بهبود شرایط زندگی مردم باشد. فعلا مردم به دنبال یک لقمه نان هستند و به غیر از رسیدن به یک زندگی عادی به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

اجازه بدهیم دولت سیزدهم با هر سیاستی که دارد ابتدا به سراغ معیشت مردم برود. تکلیف برجام را معلوم کند که تاثیر مستقیمی در شرایط اقتصادی مردم دارد. وقتی شرایط به سامان شد، آنگاه می‌شود از اینترنت ملی حرف زد.

در جایی دیگر حضرت آیت‌الله فرموده‌اند:« تمام کشورهایی که فناوری اینترنت را در اختیار دارند استفاده از اینترنت را برای جامعه هدف خود محدود کردند به طور مثال در کشور روسیه خبری از فضای مجازی کشور آمریکا نیست.»

به عنوان کسی که به روسیه سفرکرده‌ام، می‌گویم اطلاعات داده شده به جناب خاتمی اشتباه است در این کشور هم توییتر وجود دارد و هم اینستاگرام و هم دیگر شبکه‌های اجتماعی. البته که آنها به دنبال رسیدن به اینترنت ملی خود هستند. 

چهره سیاسی اصلاح طلب در مورد درخواست احمد خاتمی از رئیسی برای بستن اینترنت در توییتر نوشت: آقای احمد خاتمی از رییس جمهور آینده خواسته که اینترنت را ملی کند و رابطه اینترنت را با آمریکایی‌ها قطع کنند.

 محمدعلی ابطحی چهره سیاسی اصلاح طلب در مورد درخواست احمد خاتمی از رئیسی برای محدود کردن اینترنت در توییتر نوشت: آقای احمد خاتمی از رییس جمهور آینده خواسته که اینترنت را ملی کند و رابطه اینترنت را با آمریکایی‌ها قطع کنند. آمریکا می‌خواهد جوانان ما را با شهوت آشنا کند!

گپ بین نسلی از این بیشتر!!! می‌خواهند اینترنت را ببندند که جوانان با شهوت-نه حتی شهوترانی-آشنا نشوند. عجب روزگاری!

[quote]رسول جعفریان در واکنش به درخواست‌ امام جمعه تهران برای محدود کردن اینترنت در توییتی نوشت: الان قطع ارتباط با دنیای بیرون، به معنای مرگ علمی است وقتی دستمان پر شد، حتما.[/quote]

 اینترنت ملی برای وقتی است که دریایی از اطلاعات علمی و عمومی برای استفاده مردم داریم نه برای کشوری که تیراژ کتابهایش ۵۰۰، زبانش محدود و از نظر علمی، دانشگاه‌ها و … در تولید دانش فقیر و کم مایه است. 

الان قطع ارتباط با دنیای بیرون، به معنای مرگ علمی است وقتی دستمان پر شد، حتما.

[quote]فعال سیاسی اصلاح طلب به درخواست سیداحمد خاتمی برای محدودسازی اینترنت واکنش نشان داد.[/quote]

احمد زید آبادی فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: روزنامۀ کیهان و سید احمد خاتمی امام جمعۀ موقت تهران خواستار «بومی کردن اینترنت» در ایران شده‌اند. اگر از آن‌ها پرسیده شود که آیا منظورشان از این حرف، «محدود کردن اینترنت و دسترسی عموم به آن» است، فوری تکذیب می‌کنند و مدعی می‌شوند که: نخیر! کاملاً به عکس! منظورمان تسهیل دسترسی عموم به اینترنت است!

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *