بیوگرافی و سوابق سردار محمدحسین سپهر عضو ستاد هماهنگی واکسیناسیون کشور

[ad id='39844']

[quote]اوایل خردادی که گذشت، سعید نمکی، وزیر بهداشت، سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر را به‌عنوان جانشین خود در امور اجرایی ستاد هماهنگی واکسیناسیون کشور منصوب کرد.[/quote]

 

نمکی در این حکم با اشاره به «سوابق ارزنده» این فرمانده سپاه، نسبت به «تسریع پوشش واکسیناسیون کرونا» ابراز امیدواری کرد. این فرمانده سپاه کیست که حالا در یکی از مهم‌ترین سمت‌ها در واکسیناسیون مردم ایران قرار گرفته است؟ مواضع و دیدگاه‌های او چیست؟

محمدحسین سپهر از اعضای قدیمی سپاه پاسداران به‌ویژه بسیج است. او سال‌ها معاون هماهنگ‌کنندهٔ نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بود و در فروردین ۱۳۹۷ با حکم فرمانده کل سپاه به‌عنوان «جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین» منصوب شد و دو ماه بعد هم «جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور» شد.

او در بهمن سال گذشته هم با تصویب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به سمت فرمانده «قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح» منصوب شد.

رسانه‌های نزدیک به سپاه در معرفی سردار سپهر همچنین به فرماندهی «سپاه ناحیه ۷۱ کرمانشاه»، ریاست «ستاد تیپ ۲۹ نبی ‌اکرم» در دوران جنگ ایران و عراق و معاون هماهنگ‌کنندهٔ «لشکر ۴ بعثت» اشاره می‌کنند.

پاییز سال ۱۳۸۶ نیز زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال معرفی سردار سپهر به‌عنوان استاندار کرمانشاه شنیده شد و حتی مجمع نمایندگان این استان در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت، از او خواستند تا سپهر را به این سمت منصوب کند؛ امری که البته محقق نشد.

۱۸ دی‌ ماه‌ ۱۳۹۸، بعد از شلیک دست‌کم دو موشک پدافند سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی که به جان باختن تمام ۱۷۶ سرنشین آن انجامید، شماری از سپاهیان و چهره‌های امنیتی به منزل برخی از خانواده‌های سوگوار مراجعه کردند. در میان آن‌ها، نام سردار سپهر هم دیده می‌شد

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *