نقد و بررسی فیلم مارپیچ: از کتاب اره (Spiral: From The Book Of Saw)

[ad id='39844']

[quote]فیلم مارپیچ دنباله داستان اره را در پیش می‌گیرد. این فیلم با نام اره ۹ نیز شناخته می‌شود. حتی اگر ۸ فیلم قبلی از مجموعه اره را ندیده باشید تجربه کاملا مشابه را برای شما خواهد ساخت. مارپیچ هیجان خوبی را ارائه می‌کند اما آنچنان شما را تکان نخواهد داد که شگفت‌زده شوید.[/quote]

در فیلم مارپیچ، کریس راک، ساموئل ال جکسون، ماکس مینگلا، ماریسول نیکولز و مورگان دیوید جونز ایفای نقش کرده‌اند. جاش استولبرگ، پیت گلدفینگر نویسندگی این فیلم را برعهده داشته‌اند. دارن لین بوسمن کارگردانی مارپیچ را برعهده داشته است. این فیلم از ۱۳ می ۲۰۲۱ اکران شده است.

در داستان اره که ماجرای مارپیچ بر اساس آن پیش می‌رود. شاهد حظور قاتلی سریالی به نام جیگ‌ساو بودیم. این قاتل زنجیره‌ای قربانیان خود را وارد بازی می‌کرد. بازی مرگ و زندگی که برای آنان می‌ساخت باعث می‌شد برای زنده ماندن از وجدان و احساسات خود بگذرند. آنان دیگری را قربانی برای اندکی بیشتر زنده ماندن خود می‌کردند. در اوج اضطراب و وحشت مجبور به حل معماها و درگیر با چالش تله‌ها می‌شدند.  

بازی‌هایی که پر از تله های جسمی و روحی بود. تا جایی که ممکن بود قربانیان را قبل مرگ زجر می‌داد! همه این عناصر در هشت فیلم اره قبلی و فیلم مارپیچ یافت می‌شوند. درخشش دوباره کارگردان سری فیلم اره (دارن لین بوسمن)  با حظور چهره‌های معروف و جدید تجربه وحشت و چالش ذهنی را برای شما خواهد ساخت. این فیلم فیلم بسیار خوبی است اما نمی‌توان آن را بهتر از اره دانست.

تله‌های طراحی شده در این فیلم بسیار جدید و پیچیده‌اند. شاید نام مارپیچ در اولین قدم از این موضوع آمده باشد. نکته منفی مصنوعی بودن و بسیار خونین بودن کشتارهاست. به نوعی که شدید و مضحک بنظر می‌رسد. زک شخصیت پلیس قصه است که زیاد اهل احتیاط و رعایت اصول نیست. او سرکش است اما به زودی مجبور می‌شود به جای همه فکر کند.  او درکنار همکاران خود به حل این پرونده می‌پردازد بدون اینکه بداند چی در انتظار اوست.

یکی از نقاط ضعف فیلم مارپیچ نداشتن چیز تازه نسبت به قسمت‌های پیشین اره است. دقیقا همان چیزی را ارائه می‌کند که مخاطب انتظارش را می‌کشد. در هرصورت برای علاقه‌مندان به سبک اره فیلمی جذاب و سرگرم کننده خواهد بود.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *