همه چیز درباره کانگ فاتح ابرشرور جایگزین ثانوس در دنیای سینمایی مارول

[ad id='39844']

[quote]کانگ با استفاده از توانایی سفر در زمان و سلاح‌های پیچیده‌ای که از آینده به دست آورده، سعی دارد تا تاریخ را به شکلی که دلش می‌خواهد بازنویسی کرده و مسیری را خلق کند تا در آن بتواند به قدرت برسد.[/quote]

 

کانگ فاتح یک ابرشرور بسیار قدرتمند است که زمان هدف او است. او آزادانه بین مسیر گذشته و آینده سفر می‌کند تا تاریخ انسان‌ها را برای اهداف شوم خود دستکاری کند. او در مصر باستان به‌عنوان خدا حکومت می‌کرد و از او در آینده به‌عنوان یک فرمانروای ستمگر یاد می‌شود و مهم نیست که کانگ چندبار شکسته خورده و به ظاهر کشته شده است، او به زمان تسلط دارد و این بدان معناست که همیشه نسخه دیگری از او آماده است تا در زمانی که کمتر کسی انتظارش را دارد، به انتقام جویان حمله کند. اتفاقات فیلم Endgame به‌راحتی می‌تواند یک کاتالیزور مناسب برای اولین قدم کانگ باشد و حتی شاید این فیلم به منشا داستانی این شخصیت خدمت کرده باشد. کانگ جوان ممکن است در حال تماشای تلاش اونجرز برای تغییر در زمان باشد یا حتی ممکن است در پشت صحنه دنیای سینمایی مارول حضور دارد و در حال تماشای اونجرز است تا ببیند در چه زمانی این گروه به تهدیدی برای او تبدیل خواهند شد.

در هر حال اتفاقات فیلم Endgame ممکن است زمینه‌ساز حضور شخصیت کانگ در دنیای سینمایی مارول باشد و شاید از هم‌اکنون کارت این شخصیت در بین کارت‌های اصلی قسمت بعدی فیلم Avengers نیز قرار گرفته و مارول روی آن حساب ویژه‌ای نیز باز کرده باشد. کانگ با گروه‌های مختلفی مثل اونجرز، چهار شگفت‌انگیز، ایکس من و حتی اینهیومنز در ارتباط بوده و همین موضوع باعث شده تا او به تهدیدی مناسب برای دنیای سینمایی مارول تبدیل شود و ممکن است از هم‌اکنون به آرامی شاهد حضور این شخصیت شرور بسیار قدرتمند در دنیای سینمایی مارول باشیم که حتی می‌تواند اولین ماموریت مشترک گروه‌های محبوب دنیای سینمایی مارول نیز باشد.

علاقه کانگ به سفر در زمان، و وجود همیشگی‌اش در دنیا، دقیقاً همان چیزی است که او را تبدیل به موجودی خطرناک می‌کند. مهم نیست که چند بار او شکست خورده، به دنیای دیگر تبعید شده یا حتی به طور کامل از بین رفته است، همیشه یک نسخه از او وجود دارد که منتظر نشسته و نقشه می‌کشد.

در حالی که اولین حضور کانگ فاتح در شماره ۸ کمیک The Avengersبود اما در واقع او یک سال قبل از این و در شماره ۱۹ کمیک ولی با هویتی دیگر معرفی شده است.

اسم واقعی کانگ، ناتانیل ریچاردز است. او یک تاریخدان از قرن سی و یکم بوده. ناتانیل موفق می‌شود تجهیزات سفر در زمان دکتر دووم  را پیدا کرده و از آن استفاده می‌کند تا سفری به مصر باستان داشته باشد.

او با نام راما تات  خودش را به عنوان فرعون معرفی می‌کند و با استفاده از تجهیزات آینده‌وارانه خودش، کاری می‌کند تا به چشم مردم مصر باستان به شکل خدا به نظر بیاید. البته تا وقتی که فنتستیک فور سر می‌رسند و حکومتش را پایان می‌دهند.

بعد از فرار به قرن بیستم، راما تات با دکتر دووم ملاقات می‌کند و از زره او الهام می‌گیرد تا هویت شرورانه جدیدی برای خودش خلق کند: اسکارلت سنتوریون . با این حال، او دوباره توسط قهرمانان زمین شکست می‌خورد و سعی می‌کند به زمان خود بازگردد.

همین جا است که کانگ فاتح خلق می‌شود. ریچارد اتفاقی بیش از حد در آینده پیش می‌رود و به جایی می‌رسد که نسل بشر از بین رفته است. به عنوان تنها انسان باز مانده، او متوجه تکنولوژی‌های پیشرفته قرن چهلم می‌شود. کانگ به سرعت این خط زمانی را فتح و حتی امپراطوری‌اش را نیز از زمین گسترده‌تر می‌کند. او که با حکومت به یک دنیای آینده‌وارانه راضی نشده، تصمیم می‌گیرد با خطوط زمانی بازی کند تا تاریخ را با توجه به علایق خودش پیش ببرد.

قدرت‌ها و توانایی‌های کانگ فاتح

به عنوان یک انسان عادی از قرن سی و یکم، کانگ توانایی فرا انسانی خاصی ندارد. با این حال او فیزیکدان و تاریخدان با استعدادی است و از دانش علم و تاریخ خود برای ایجاد تغییرات در خطوط زمانی و به دست آوردن قدرت استفاده می‌کند.

زره بنفش و سبز رنگ او (که از زره دکتر دووم الهام گرفته شده است) هم نیروی کانگ را افزایش داده و هم به او اجازه می‌دهد در هر محیط غیرقابل حیاتی، زنده بماند. کانگ یک سفینه زمانی نیز دارد که به او اجازه می‌دهد به راحتی در خطوط زمانی مختلف جا به جا شود. او همچنین ارتشی از بهترین جنگجویان تاریخ را نیز دور هم جمع کرده است.

کانگ فاتح گاهی اوقات یک تفنگ لیزری نیز با خود به همراه دارد که می‌تواند با آن قدرت و اراده هر کسی را از او بگیرد. او به یک سری سلاح‌های اخرالزمانی نیز دسترسی دارد که فقط در توپخانه یک دیکتاتور از قرن چهلم می‌شود نمونه آن‌ها را دید.

کانگ به نوهعی جاودان نیز به حساب می‌آید؛ او به قدری از خطوط زمانی مختلف سوء استفاده کرده که نسخه‌های بی‌شماری از ناتانیل ریچاردز در خطوط زمانی مختلف به وجود آمده است. فرقی نمی‌کند چند بار کانگ شکست بخورد، همیشه یک نسخه دیگر از او وجود دارد که مسیرش را ادامه دهد.

کانگ همان قدر که از یک آدمِ عاشق دستکاری در خطوط زمانی انتظار دارید، پیچیده است. اما چیزی که باعث شده کانگ شخصیتی گیج‌کنده شود این است که او در طول سال‌های حضورش در دنیای کمیک‌ها، هویت‌ها و اسامی گوناگونی داشته است. قرار نبود از همان ابتدا تمام این هویت‌ها به کانگ فاتح مرتبط باشند و بنابراین بسیاری از ارتباطات بعد از معرفی این هویت‌ها برقرار شدند. اگر با اصطلاح کمیک بوکی «ریتکان»  آشنا باشید، کانگ فاتح، هیبت ریتکان به عنوان یک شخصیت کمیک بوکی است.

در متن خواندید که ناتانیل ریچاردز با هویت‌های راما تات و اسکارلت سنتوریون در اوایل فعالیتش به عنوان یک خبیثِ سفر کننده در زمان نیز شناخته می‌شد. اما حتی بعد از خلق هویت کانگ، اسامی گوناگونِ نسبت داده شده به او نیز به اتمام نرسیدند.

 

 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *