همه چیز درباره فیلم پرستاره خاندان گوچی ریدلی اسکات (House of Gucci)

[ad id='39844']

[quote]خاندان گوچی که بسیاری آن را شانس اصلی اسکار ۲۰۲۲ می‌دانند قرار است از اوایل آذر اکرانش را آغاز کند.[/quote]

 

در این فیلم لیدی گاگا در نقش پاتریزیا ریجیانی بازی می‌کند که به جرم سازماندهی ترور شوهر سابق خود و رئیس سابق خانه مد گوچی، مائوریتزیو گوچی، به تصویر کشیده شده توسط آدام درایور، محاکمه و محکوم شد. در فیلم همچنین آل پاچینو، جرد لتو، جک هیوستون، ریو کارنی، سلما هایک و جرمی آیرونز به ایفای نقش می‌پردازند.

داستان فیلم خانه گوچی

داستان فیلم خاندان گوچی در مورد قتل مائوریتزیو گوچی، رئیس سابق خانه مد گوچی، به دست همسر سابقش پاتریزیا ریجیانی است. مائوریتزیو و پاتریزیا در سال ۱۹۷۳ با هم ازدواج کردند. در سال ۱۹۸۵، پس از ۱۲ سال زندگی مشترک، مائوریتزیو همسر خود را ترک کرده و با دختر جوانی ازدواج کرد. مائوریتزیو و پاتریزیا چند سال بعد از هم طلاق گرفته و مائوریتزیو در سال ۱۹۹۵ با نقشه همسر سابق خود به قتل رسید.

واکنش خاندان گوچی به فیلم خانه گوچی

در ژانویه سال ۲۰۲۱ پاتریزیا ریجیانی طی مصاحبه‌ای با مجله ایتالیایی Novella 2000 حضور لیدی گاگا در این نقش را تائید کرده و با اشاره به این نکته که لیدی گاگا «به اندازه زیادی» شبیه او است، وی را یک نابغه خواند. با این حال در مارس همان سال، حدود ۲ ماه بعد، ریجیانی در مصاحبه‌ای دیگر از اینکه لیدی گاگا هیچ تماسی با وی نداشته و با او ملاقات نکرده است ابراز ناراحتی کرد. او گفت:

این مسئله در مورد پول نیست. حتی یک سنت از این فیلم به جیب من نمی‌رود. بلکه موضوع احترام و احساس خوب است.

چند روز بعد اعلام شد که تهیه‌کنندگان در راستای «عدم تمایل به تایید یا حمایت از جنایت ریجیانی» از گاگا خواسته‌اند به ملاقات وی نرود. اما لیدی گاگا تمامی فیلم‌ها و مستندات پاتریزیا را تماشا کرده و کتاب‌های مربوط به زندگی او را خوانده است.

 

ریدلی اسکات سال‌هاست که می‌خواهد این داستان را بسازد و حتا در مقطعی لئوناردو دیکاپریو و آنجلینا جولی را برای بازی در این دو نقش انتخاب کرده بود. دو نقشی که در نهایت به آدام درایور و لیدی گاگا رسید.

 «خاندان گوچی» فیلمی پر از ستاره‌های تحسین‌شده‌ی پیر و جوان است. در کنار آداکدرایور و لیدی گاگا کسانی مانند آلپاچینو، جردلتو، جرمی آیرونز، سلما هایک، جان هیوستون و کامیل کاتین در فیلم حاضر هستند.

 اعضای خاندان گوچی کاملن با ساخت این فیلم مخالفت کردند. پاتریتزیا گوچی که دخترعموی مائوریتزیو محسوب می‌شود فیلم را متفاوت از آن چیزی دانست که جیانیا فاشیو، همسر ریدلی اسکات و یکی از تهیه‌کنندگان فیلم برای او توضیح داده بودند و بارها صراحتن مخالفت اعضای این خانواده را با ساخت این فیلم اعلام کرده و آن را حرکتی در راستای «هتک حرمت خانوادگی ما و تبدیل شدن به اثری برای درآمدزایی هالیوود» عنوان کرده است. در کنار این، رجیانی نیز از تولید فیلم و به خصوص انتخاب شدن گاگا بدون اجازه‌ی او معترض بوده.

 داریوس ولسکی، فیلم‌بردار این اثر آن را یک سپ اپرای متفاوت توصیف کرده. او می‌گوید: «با ترکیب کردن فشن دهه‌ی هشتاد و نود و ظاهر متفاوت‌شان در یک تراژدی، با یک سپ اپرای متفاوتی روبه‌رو خواهید بود».

 جنتی ییتس طراح لباس فیلم که در هم‌کاری با اسکات سر فیلم گلادیاتور جایزه‌ی اسکار را کسب کرده بود، بیش‌ترین آزادی عمل ممکن را داشته و اثری بسیار متفاوت تحویل خواهد داد.

 فیلم‌برداری این اثر که از فوریه‌ی امسال آغاز شده بود در نهایت در نهم می به پایان رسید. برخی از لوکیشن‌های گوناگون فیلم عبارتند از رم، میلان، دره‌ی آئوستا در کوهستان‌های آلپ، دریاچه‌ی کومو و فلورانس.

 «خاندان گوچی» روز شکرگزاری امسال یعنی ۲۵ نوامبر در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. این در حالی‌ست که پروژه‌ی دیگر اسکات (که آن هم در دوران کووید فیلم‌برداری شده) یعنی «آخرین دوئل» یک روز پیش از آن اکران می‌شود!

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *