حسام‌الدین آشنا زندانی می شود

[ad id='39844']

[quote]همزنان با روزهای پایانی دولت حسن روحانی، حسام‌الدین آشنا، رئیس سابق مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری ایران، در دو پرونده مربوط به انتشار توئیت دربارهٔ هواپیمای ساقط شده اوکراینی و پرونده اکبر طبری، معاون سابق رئیس قوه قضائیه، مجرم شناخته شد.[/quote]

آقای آشنا بعد از انتشار فایل صوتی مصاحبه جنجالی محمد جواد ظریف از سمت خود استعفا کرده بود.

احمد مومنی‌راد، سخنگوی هیئت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی روز دوشنبه ۱۱ مرداد به خبرگزاری ایسنا گفته است که شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی، روز دهم مرداد حسام‌الدین آشنا را مجرم شناخته است.

به گفته وی علیه آقای آشنا دو شکایت به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی انجام شده بود که پرونده قبلاً در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شده بود و بعد از اعتراض متهم، دیوان عالی کشور آن را به شعبه هم‌عرض (شعبه ششم) عودت داد.

آقای مومنی‌راد در ادامه گفته‌است هیئت منصفه دادگاه شعبه ششم در یک اتهام و دو شکایت، متهم را با اکثریت آرا مجرم دانست و ضمناً با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست. وی توضیح بیشتری دربارهٔ این موضوع نداد.

آقای آشنا روز یکشنبه با انتشار توئیتی گفته بود «در مسیر هستم تا برای دومین بار در جلسه علنی دادگاه جرم سیاسی درباره دو توئیت مربوط به هواپیمای اوکراینی و طبری شرکت کنم. حکم اولین دادگاه در دیوان عالی کشور نقض و به شعبه هم‌عرض ارجاع شد».

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *