فایل لو رفته از تهدید چمران برای انتخاب زاکانی

[ad id='39844']

[quote]در پی گزارش‌های ضد و نقیض از انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران، در یک فایل صوتی که از مهدی چمران منتشر شده او درباره «تهدید و فشار» بر اعضای شورای شهر مبنی بر انتخاب آقای زاکانی به عنوان شهردار سخن می‌گوید.[/quote]

 

خبرگزاری‌های وابسته به جریان اصولگرا در ایران، شامگاه چهارشنبه ۱۳ مرداد گزارش دادند که پس از رأی‌گیری برای انتخاب شهردار تهران بین دو گزینه علیرضا زاکانی و مازیار حسینی، آقای زاکانی به ریاست شهرداری تهران رسیده است.

در واکنش به این خبر مهدی چمران، رئیس شورای شهر ششم، در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا ضمن رد این خبر گفت که روز یک‌شنبه هفته آینده (۱۷ مرداد) شهردار تهران مشخص خواهد شد.

هم‌زمان با حواشی مربوط به انتخاب شهردار آینده تهران، روز پنج‌شنبه، ۱۴ مرداد فایل صوتی از مهدی چمران در رسانه‌ها منتشر شده که در آن می‌گوید اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار تحت فشار قرار دارند و از شدت ناراحتی درباره این موضوع تا صبح نخوابیده است.

در این فایل صوتی آقای چمران بی‌خبر از پخش زنده گفت‌وگوی خود با نرجس سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی و عضو این دوره شورای شهر تهران در صحن شورای شهر، هم‌چنین می‌گوید که برخی اعضا را با وجود رای مخفی، ترسانده و تهدید کرده‌اند.

پس از انتشار این فایل صوتی اما به گزارش ایرنا، آقای چمران در واکنش گفته است که در سخنانش اسمی از نامزد خاصی برای تصدی پست شهرداری نبرده است.

او با اشاره به این که از خبر منتشرشده درباره انتخاب شهردار در شامگاه چهارشنبه ناراحت بوده، گفت که شب گذشته اخبار و اسامی افرادی که به نامزد مورد نظر خود رای داده بودند به نادرستی منتشر شده، چون هیچ کس از رای دیگری خبر نداشته است.

رئیس شورای شهر ششم با رد فشار بر روی نمایندگان این شورا نیز گفته است که در زمان انتخاب شهردار در جلسه غیر‌رسمی شورا، شرایط به‌گونه‌ای تنظیم شده بود که هر کس رای خود را آزادانه و بدون این‌که هیچ اجبار و اکراهی در صندوق بیاندازد.

بنا بر گزارش‌ انصاف نیوز در رای گیری غیررسمی اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ۱۲ نفر از جریان موسوم به «جبهه انقلاب» به علیرضا زاکانی و ۹ نفر از جمله مهدی چمران و نرجس سلیمانی به مازیار حسینی رای داده‌اند.

علیرضا زاکانی که در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام نامزدی کرده بود، از معدود کاندیداهایی بود که به تایید شورای نگهبان رسید. او دو روز مانده به برگزاری انتخابات به نفع ابراهیم رئیسی انصراف داد.

اعضای دوره ششم شورای شهر تهران که همگی از طیف اصولگرایان هستند روز پنج‌شنبه پس از برگزاری مراسم تحلیف، مهدی چمران را به عنوان رئیس انتخاب کردند. آقای چمران تنها نامزد ریاست شورای شهر بود که با ۲۱ رای به این سمت انتخاب شد. او پیشتر نیز در دو دوره دیگر رئیس شورای شهر تهران بود.

 

[quote]رئیس شورای شهر تهران در واکنش به انتشار فایل صوتی در خصوص تهدید اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار تهران، گفت:چیزهایی که نوشته شده واقعی نیست و گمان و حدس بوده و از آن مسأله ناراحت شدم. ناراحتی من از دیدن خبری بود که تنظیم شده و نمی دانم چه طور منعکس شده است.[/quote]

مهدی چمران در خصوص فایل صوتی منتشر از نخستین جلسه شورای شهر تهران، اظهار داشت: قرار ما این بود که تعداد آراء و اسامی گفته نشود و چیزهایی که گفته شده واقعی نیست. آن خبر بدجور و جهت دار نتظیم شده و اولش هم انقلابی و غیرانقلابی گفته اند. من از این تنظیم خبر نگران شدم؛ خبرگزاری های رسمی هم این کار را نکردند و نمی دانم چه کسی انجام داده است. این خبر حرفه ای و منصفانه تنظیم نشده و باید درست تنظیم می شد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص تهدیدهایی که در فایل صوتی منتشر شده نقل می شود، تأکید کرد: تهدید به آن شکل نبوده و مثلا می گفتند تو به این رأی بده. آخرش گفتیم همه سر جای خودشان بنشینند و خوشبختانه همه سر جای خودشان نشستند. بنابر این کسی رأی کسی را ندیده است. صندوقی را در یک گوشه گذاشته بودیم و اعضای شورا به آنجا می رفتند و رأی خود را می نوشتند و به صندوق می انداختند.

وی افزود: چیزهایی که نوشته شده واقعی نیست و گمان و حدس بوده و از آن مسأله ناراحت شدم. ناراحتی من از دیدن خبری بود که تنظیم شده و نمی دانم چه طور منعکس شده است.

گفتنی است که ظهر امروز فایل صوتی از چمران منتشر شده بود مبنی بر اینکه وی از اعمال نفوذ برخی نهادها و شخصیت ها در معرفی زاکانی به عنوان شهردار تهران انتقاد کرده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *