سجاد گنج‌زاده با بیهوش شدن مدال طلای المپیک گرفت

[ad id='39844']

[quote]در جریان دیدار فینال وزن ۷۵+ کیلوگرم کاراته در المپیک توکیو، سجاد گنج‌زاده دارنده یک مدال طلا و ۲ نقره جهان، در دیدار فینال برابر طارق حامدی از عربستان در حالی که پس از یک دقیقه با نتیجه ۴ بر یک عقب بود با ضربه محکم پای چپ حریف عربستانی بر روی صورتش به روی تاتامی افتاد و در حالت بیهوشی قرار گرفت. گنج‌زاده سپس با برانکارد از تاتامی خارج شد.[/quote]

در ادامه رقابت‌های کاراته المپیک ۲۰۲۰ توکیو، سجاد گنج‌زاده تنها کاراته‌کای مردان ایران در المپیک توکیو و دارنده یک مدال طلا و ۲ نقره جهان، در دیدار فینال برابر طارق حامدی از عربستان در حالی که پس از یک دقیقه با نتیجه ۴ بر یک عقب بود با ضربه محکم پای چپ حریف عربستانی بر روی صورتش به روی تاتامی افتاد و در حالت بیهوشی قرار گرفت. گنج‌زاده سپس با برانکارد از تاتامی خارج شد.

پس از این اتفاق ۵ داور میدان وارد شور شدند و در نهایت کاراته‌کای عربستانی را به دلیل وارد ضربه محکم به گنج‌زاده دیسکالیفه اعلام کردند تا مدال طلا از آن سجاد گنج‌زاده شود.

سرمربی تیم ملی کاراته عربستان به داوری مبارزه نماینده این کشور با گنج زاده اعتراض دارد و رسانه های عربستانی هم از آن به عنوان یک ظلم بزرگ یاد کردند.

به نقل از الشرق الاوسط، سجاد گنج زاده کاراته‌کای وزن ۷۵+ کیلوگرم ایران به مدال طلای المپیک توکیو دست یافت.

او در فینال و در حالی که با ضربه پای چپ طارق حمدی مبارز عربستانی بیهوش شده بود با دیسکالیفه شدن حریفش، قهرمان المپیک شد.

علی الزهرانی سرمربی تیم ملی کاراته عربستان گفت: داوری قهرمان ما را به خاطر خشونت در بازی بازنده اعلام کرد این درحالی بود که به کم کاری و اشتباه مبارز ایرانی که سرش را پایین آورد توجه نکرد. این یک تصمیم ظالمانه بود. باید مبارز ایرانی اخراج و بازنده اعلام می شد.

رسانه های عربستانی هم به شدت به این تصمیم داور اعتراض کردند تا جایی که سعودی اسپورت آن را یک ظلم آشکار در حق نماینده این کشور دانست.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *