روشهای انتقال بیماری زگیل تناسلی

[ad id='39844']

[quote]آمار طلاق به علت زگیل تناسلی افزایش قابل توجه ای داشته است. مطالعات نهادهای اجتماعی و حتی آمارهایی که از سوی قوه قضاییه منتشر شده است، نشان می دهد که وجود زگیل تناسلی در یکی از زوجین از جمله مهمترین عوامل کم شدن ارتباط زناشویی، کاهش ارتباط عاطفی و در نهایت وقوع طلاق در میان بسیاری از زوج هاست و در این میان حتی شاهد فاجعه آماری در وقوع طلاق به علت زگیل تناسلی هستیم.[/quote]

 

در این میان برخی کارشناسان هشدار می دهند که با توجه به رواج روابط آزاد جنسی در میان برخی افراد و بخصوص کاهش سن رابطه جنسی، میزان شیوع زگیل تناسلی در ایران به شرایط هشدارآمیزی رسیده است و با توجه به این که ابتلا به این بیماری حتی می تواند منجر به مرگ افراد شود، نیاز جدی به افزایش آگاهی آحاد جامعه درباره این بیماری و راهکارهای پیشگیری و درمان آن وجود دارد.

* اکنون زگیل تناسلی مشکل مهمی است که بسیاری از خانواده ها با آن مواجه هستند، البته وقتی ما با این مشکل در افراد مختلف مواجه می شویم، نمی توانیم به صورت مستقیم به خانواده ها اعلام کنیم، زیرا این مساله روابط خانوادگی را خدشه دار می کند و ما معمولا ابتلای افراد به زگیل تناسلی را به صورت انفرادی به آنها می گوییم.

* (با بیان این که زگیل تناسلی از مرد به زن انتقال پیدا می کند): اگر شوهر به زگیل تناسلی مبتلا باشد، ما نگران این مساله هستیم که این مرد، بیماری خود را به همسرش انتقال دهد و اگر هم یک زن به زگیل تناسلی مبتلا باشد، ما نیاز پیدا می کنیم که از سوابق روابط جنسی قبلی آن خانم سوال کنیم و بعد هم به او اطلاعات لازم را می دهیم و او را به انجام آزمایشات لازم را می فرستیم.

بدون شک کاهش ارتباطات زناشویی بر اثر دچار بودن یکی از زوجین به زگیل تناسلی می تواند به وقوع طلاق منجر شود و این مساله نقش مهمی در وقوع طلاق در سال های اخیر داشته است، اما زگیل تناسلی فقط یکی از عوامل وقوع طلاق است، زیرا طلاق پدیده ای است که به عوامل روحی، روانی، اجتماعی و خانوادگی زیادی بستگی دارد.

 قطعا دچار بودن یکی از زوجین به زگیل تناسلی می تواند روابط زناشویی را کمتر کند و فاصله میان زوجین را افزایش دهد. زیرا اکنون اطلاعات مردم در این زمینه افزایش یافته است و زوج ها بخصوص زوج های جوان می دانند که زگیل تناسلی یک بیماری بسیار واگیردار است که به راحتی منتقل می شود.

* نکته مهم دیگر نیز شکی است که بین برخی از زوجین بعد از فهمیدن ابتلای پارتنر خود به زگیل تناسلی ایجاد می شود. زیرا عامل اصلی دچار شدن افراد به این بیماری، ارتباط جنسی است و وقتی یکی از زوجین به این بیماری مبتلا می شود، دیگری شک می کند که طرف مقابل او یک رابطه خارج از ازدواج داشته است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *