سخنان جنجالی زلنسکی : جمهوری اسلامی تروریست است

[ad id='39844']

[quote]ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، که در یک سفر غیرمنتظره روز چهارشنبه وارد واشنگتن شد، در یک سخنرانی در کنگره آمریکا، ارسال پهپاد از ایران به روسیه را «کمک یک تروریست به یک تروریست دیگر» نامید.[/quote]

او در بخشی از سخنرانی خود گفت: «وقتی روسیه نمی‌تواند به شهرهای ما با توپخانه برسد، سعی می کند آنها را با حملات موشکی نابود کند. علاوه بر این روسیه در این سیاست نسل کشی‌اش، یک متحد هم پیدا کرده و آن ایران است. پهپادهای مرگبار ایرانی که صدها فروند آن به روسیه فرستاده شده، تهدیدی برای زیرساخت های حیاتی ما شده‌اند. اینطوری می‌شود که یک تروریست، تروریست دیگری را یاری می دهد. اگر ما همین حالا آنها را متوقف نکنیم، حتما در آینده آنها به سایر متحدان شما حمله خواهند کرد. ما باید این کار را انجام دهیم.»

 

[quote] پاسخ ایران به اظهارات زلنسکی در کنگره آمریکا [/quote]

 

​سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات تکراری و اظهارات خارج از نزاکت رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات تکراری و اظهارات خارج از نزاکت رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها به اتهامات بی اساس مقامات اوکراینی در موضوع ادعائی پهپادها پاسخ داده است، افزود: یک بار دیگر تاکید می گردد که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی جهت استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده است.

کنعانی تصریح کرد: ما همواره به تمامیت ارضی کشورها و از جمله اوکراین احترام گذاشته ایم و آقای زلنسکی بداند که صبر راهبردی ایران در قبال اتهامات بی اساس نامحدود نخواهد بود.

کنعانی افزود: آقای زلنسکی بهتر است از سرنوشت برخی رهبران کشورها که به حمایت آمریکا دلخوش کردند، عبرت بگیرد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *