مزایای شستشوی موها با قهوه

[ad id='39844']
قهوه فقط نوشیدنی صبحانه نیست بلکه می توان از آن برای اهداف زیبایی و رشد و درخشش موها نیز استفاده کرد. قهوه موها را براق می کند و موهای مشکی را تیره تر. این تاثیرات با نوشیدن قهوه به دست نمی آید پس اگر می خواهید از این فواید قهوه بهره مند شوید دستورالعمل های زیر را انجام دهید.
شستشوی موها با قهوه
موهایی براق و درخشان با قهوه

یک فنجان قهوه تلخ دم کنید: هر فنجان قهوه نیاز به دو قاشق غذاخوری قهوه و ۶ اونس (۱۷۸ میلی لیتر) آب نیاز دارد. برای درست کردن یک قوری قهوه تلخ که برابر با ۸ فنجان قهوه است ۱٫۵ لیتر آب و ۱۸ الی ۲۰ قاشق غذاخوری پودر قهوه نیاز است.

هر چه قهوه تلخ تر باشد تیره تر می شود. وقتی موها را آغشته به قهوه کنید رنگ موها تیره تر می شود. این روش برای کسانی که موهای خرمایی دارند مناسب است زیرا به رنگ موها عمق می دهد و آن را تیره تر می کند.

اگر قهوه ندارید می توانید از اسپرسو استفاده کنید.

موها را مثل همیشه با شامپو بشوئید و هنگام شستشو مراقب باشید که شامپو روی موها نمانده باشد. سپس آب موها را بچلانید به طوری که آب از موها نچکد. نیاز نیست حتما موها کاملا خشک شود.

هنگامی که می خواهید با قهوه موها را شستشو دهید یک ظرف بزرگ زیر موها قرار دهید تا قهوه که از موها می چکد دور ریخته نشود بلکه داخل آن ظرف بریزد و دوباره بتوانید از آن استفاده کنید و روی موها بریزید. البته می توانید قهوه را داخل بطری اسپری بریزید و آن را روی موها اسپری کنید. در آخر قهوه هایی که در وان ریخته شده را به سرعت بشوئید تا لکه نگیرد.

موها را با کلاه بپوشانید. اگر کلاه ندارید با حوله بپوشانید. هرگز لباس روشن نپوشید چون ممکن است لکه قهوه از روی آن به راحتی پاک نشود. هر چه بیشتر قهوه روی موها بماند موها تیره تر می شود.

سپس موها را با آب گرم بشوئید. تکرار این کار موها را تیره تر، براق تر و رشد موها را بیشتر می کند. می توانید موها را با سرکه هم شستشو بدهید چون سرکه باعث می شود رنگ آن ثابت بماند.

مراقبت از موها با پودر قهوه

یک قوری قهوه با ۸ قاشق غذاخوری قهوه دم کنید: برای دم کردن قهوه تنها به اندازه یک مشت قهوه نیاز دارید. البته مقدار آن بستگی به نیاز شما نیز دارد. دانه های قهوه موها را تیره می کند بنابراین اگر رنگ موهای شما روشن است بهتر است از روش دیگری استفاده کنید.

بعد از این که قهوه را دم کردید آن را از یک صافی رد کنید تا از تفاله های قهوه که قرار است دور بریزید برای موها استفاده کنید.

سپس تفاله های قهوه را به موهای نمدار بزنید و کف سر و موها را با آن ماساژ دهید. پودر قهوه پوست سر را لایه برداری می کند و فولیکول ها را تحریک می کند. بنابراین رشد موها تقویت می شود. اگر می خواهید همیشه از قهوه برای موها استفاده کنید تفاله ها را خشک کنید و داخل شامپو بریزید.

سپس موها را تمیز بشوئید و مطمئن شوید که قهوه روی موها نمانده باشد. پودر قهوه باید موها را نرم، براق و سالم نگه دارد.

اگر دائما قهوه استفاده کنید رشد موها سریع تر می شود. کافئین موجود در قهوه هورمونی که باعث ریزش مو می شود را مسدود می کند و چرخه رشد موها را بلندتر از حالت عادی می کند.

موها در آخر با یک حوله کهنه و قدیمی پاک کنید چون ممکن است قهوه به حوله رنگ بدهد و تا زمانی که موها کاملا خشک شوند یک حوله روی شانه ها بیندازید یا یک لباس کهنه بپوشید.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *