واکنش جیمی کیمل به پایان جنجالی مراسم اسکار ۲۰۱۷

[ad id='39844']

آی ‌سینما نوشت: بیست و چهار ساعت بعد از اشتباه تاریخی اسکار و آن لحظه تکان‌دهنده برملا شدن نام برنده واقعی جایزه بهترین فیلم، جیمی کیمل بالاخره با بیان چند کلمه در برنامه تلویزیونی «جیمی کیمل لایو» سکوتش را شکست.

مجری هشتاد و نهمین مراسم اهدای جوایز آکادمی در آغاز برنامه اختصاصی خود که از شبکه «ای بی سی» روی آنتن می‌رود، رو به دوربین گفت: «نمی‌دانم خبر دارید یا نه اما من دیشب اجرای اسکار را به عهده داشتم. به جز پایان مراسم، کلا خوش گذشت.» کیمل اضافه کرد: «همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت. داشتیم شلوغ‌بازی درمی‌آوردیم که ناگهان اتفاق افتاد. بعد از قسمت آخر «لاست» این عجیب‌ترین پایان‌بندی در تلویزیون بود.»

مجری و کمدین ۴۹ ساله امریکایی در توضیح آشوب یک‌شنبه شب اضافه کرد: «شک ندارم دست‌کم خبرش به گوش‌تان رسیده است که «لا لا لند» در یک آن هم بزرگ‌ترین برنده و هم بازنده مراسم دیشب نام گرفت … لابد می‌دانید شبی که واژه «پاکت/ envelope» در توییتر تبدیل به ترند می‌شود، حتما شب عجیبی بوده است.»

کیمل در مونولوگ خنده‌دارش همچنین به این نکته اشاره کرد که چگونه قرار بود مراسم را به پایان برساند اما هرج و مرج لحظه آخر اجازه نداد؛ برنامه کیمل این بود که مراسم را در کنار حاضران و در حالی که کنار مت دیمن نشسته تمام کند. کیمل با یادآوری خاطره شب اسکار توضیح داد: «آنجا نشسته‌ایم و بعد متوجه می‌شویم هیاهویی در جریان است و مت (دیمن) به من می‌گوید: «گمانم شنیدم مدیر صحنه دارد می‌گوید برنده اشتباه اعلام شده!» که بعید است اما باز هم خودت می‌دانی، خب، طبعا مجری روی صحنه می‌رود و این افتضاح را جمع‌وجور می‌کند. و بعد ناگهان یادم افتاد: وای مجری خودم هستم!»

در لحظات پایانی هشتاد و نهمین مراسم اهدای جوایز اسکار، وارن بیتی و فی داناوی برای اعلام برنده آخرین جایزه روی صحنه آمدند اما به اشتباه پاکت برنده جایزه بهترین بازیگر زن به آنها داده شد. بیتی که به وضوح گیج شده بود و می‌دانست اشتباهی رخ داده، نام اما استون و «لا لا لند» را روی کارت دید و بعد پاکت را به داناوی داد که به اشتباه نام عاشقانه موزیکال را به عنوان برنده اسکار بهترین فیلم اعلام کرد.

از سخنرانی تهیه‌کنندگان «لا لا لند» و خوشحالی عوامل فیلم روی صحنه اسکار، چند دقیقه بیش‌تر نگذشته بود که ناگهان هیاهویی درگرفت و به بازیگران و عوامل «مهتاب» گفته شد برای دریافت مهم‌ترین جایزه شب اسکار روی صحنه بروند.

در جریان افتضاح به بار آمده، کیمل روی صحنه رفت و به شوخی مسئولیت اشتباه رخ داده را پذیرفت: «می‌دانستم بالاخره یک گندی در این برنامه بالا می‌آورم.» کیمل که برای نخستین‌بار اجرای مراسم اسکار را به عهده داشت، مانند تمام حاضران در سالن از پا افتاده و غمگین به نظر می‌رسید. با این حال، تا این لحظه نقدهای مثبتی درباره اجرای کیمل نوشته شده و واکنش‌های تحسین‌آمیزی به همراه داشته است.

امروز، کمپانی «پرایس واتر هاوس کوپر» که مسئولیت آماده‌سازی پاکت‌های اسکار را به عهده دارد، رسما مسئولیت اشتباه فراموش‌نشدنی اسکار هشتاد و نهم را پذیرفته است. ظاهرا برای هر رشته دو پاکت وجود دارد و همان‌طور که یکی از نمایندگان این کمپانی گفته: «ما به وضوح مرتکب اشتباه شدیم و به محض این که اشتباه صورت گرفت، اصلاحش کردیم و مسئولیتش را می‌پذیریم.»

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *