نقد بررسی کامل فصل پنجم سریال فرار از زندان

نقد بررسی کامل فصل پنجم سریال فرار از زندان

[ad id='39844']

 

نقد بررسی کامل فصل پنجم سریال فرار از زندان
نقد بررسی کامل فصل پنجم سریال فرار از زندان وب سایت تک شات: بی‌شک به دلیل قرار گرفتن سریال فرار از زندان در میان موج نخست سریال‌های خارجی‌ که در کشور ما دیده شدند، این ساخته شبکه FOX یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی در ایران محسوب می‌شود. پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت امر دنباله‌ای ۹ قسمتی برای این اثر ساخته شد و اینک در اینجا قصد داریم به بررسی قسمت اول فصل پنجم سریال فرار از زندان بپردازیم.

نقد بررسی کامل فصل پنجم سریال فرار از زندان
از همان ساعات ابتدایی تایید ساخت ادامه این سریال توسط شبکه FOX کاملا مشخص بود که قرار نیست شاهد یک دنباله خوش‌ساخت و در خور توجه باشیم! بلکه FOX تنها به دنبال کسب درآمد به واسطه خاطرات خوش بینندگان قسمت‌های نخست فرار از زندان است! اولین موردی که به ذهن بیننده می‌رسد این است که «اسکافیلد چطور نمرد؟» مردی که جریان برقی از بدنش عبور کرد که هر جنبده‌ای را از هستی ساقط می‌کرد! همچنین همه بر این موضوع واقفیم که مایکل از یک تومور مغزی پیشرفته رنج می‌برد و در پایان فصل چهارم علت فدا کردن خود در راه آزادی عزیزانش را هم حتمی بودن مرگش بیان کرد.

در نتیجه این بار باید از خود بپرسیم اسکافید چطور از سرطان جان سالم بدر برد!؟ حتما طبیبان حاذق داعش آن هم در بیمارستان‌های پیشرفته صنعا او را درمان کرده‌اند! روایت اصلی فصل پنجم سریال فرار از زندان از آنجایی شروع می‌شود که گروهی ناشناس که خود را «هیچکس» می‌خوانند، تئودور بلگ‌ول (با هنرنمایی رابرت لیل نپر) را از زندان آزاد می‌کنند و عکس مایکل اسکافیلد که در کشور یمن گرفتار شده است را در اختیار او قرار می‌دهند. در ادامه ماجرا لینکلن بارز (با هنرنمایی دامینیک پرسل) که باری دیگر به دوران تاریک زندگی خود بازگشته، پس از اطمینان پیدا کردن از زنده بود برادر کوچکش، تصمیم می‌گیرد به همراه دوستان قدیمیشان راهی صنعا شود تا مایکل را نجات دهند.

نکته‌ای که توجه من را در اکثر دقایق قسمت نخست فصل پنجم به خود جلب کرد این بود که تیم سازنده توانسته به خوبی در تار و پود تک تک دقایق سریال یک حس مرموز که خبر از یک توطئه و کشتار می‌دهد را پیاده سازی کند. هنوز از چگونگی همکاری اسکافیلد با این سازمان مخوف، اطلاعات خاصی در دست نداریم و نمی‌دانیم گروهی که تئودور بگ‌ول را درمان کردند از او چه می‌خواهند.

اما نکته‌ای که هویداست این بوده که شبکه ‌FOX توانسته تلفیق قابل قبولی از ویژگی‌های مثبت فصل سوم و چهارم سریال فرار از زندان را به ادامه آن تزریق کند. همچنین حضور اکثر شخصیت‌های دوست‌داشتنی فصل‌های قبلی در افتتاحیه نوستالوژیک بود اما متاسفانه شرح وضعیت این افراد طی ۸ سال گذشته تنها به چند جمله کوتاه خلاصه شده بود که چندان دوست‌داشتنی نبود. همچنین همانطور که شاهدش بودیم اکثر این بازیگران توانسته بودند به خوبی در نقش خود قرار بگیرند و بازی «دومینیک هاکن میرتودت پرسل» (Dominic Haakon Myrtvedt Purcell) در نقش لینکلن بارز حتی قابل تقدیر بود!

نقد بررسی کامل فصل پنجم سریال فرار از زندان
همچنین با در نظر گرفتن آنچه‌گذشت کوتاهی که نشان داده می‌شود، اتفاقات پیش‌روی برای افرادی که برای نخستین بار قرار است با فصل پنجم وارد دنیای فرار از زندان شوند نیز تا حدودی قابل فهم به نظر می‌رسد ولی بی‌تردید این فصل ۹ قسمتی برای دوست‌داران قدیمی دنیای اسکافیلد ساخته شده است. به طور کلی ریتم روایت قسمت نخست و مقده چینی‌هایی که انجام گرفت سریع بود و با در نظر گرفتن تعداد قسمت‌های این فصل یحتمل شاهد روایتی سریع‌تر نسبت به گذشته هستیم و تیم سازنده فرصت زمینه چینی و پرداخت به جزئیات را نخواهند داشت؛ در نتیجه هیجان سریال بالاتر خواهد رفت و یحتمل میزان قهرمان بازی‌های تکراری شخصیت اصلی نیز بیشتر می‌شود!

سخن پایانی:

در پایان باید گفت بر اساس آنچه که در افتتاحیه فصل پنجم سریال فرار از زندان دیدیم، این فصل تلفیقی از فصل‌های سوم و چهارم سریال است. ترکیبی از دنیای وحشی‌گری و انسان‌هایی خشن با سیاست‌مداران و دست‌های پشت پرده. اگر از طرفداران سرسخت این سریال بوده‌اید و از ماجراجویی‌های اسکافیلد و همراهانش تا به امروز لذت برده‌اید، فصل پنجم نیز شما را راضی خواهد کرد اما قبل از هر چیز باید خوب بدانید برخی از سکانس‌ها و اتفاقات داستان تکراری جلوه خواهند کرد و تیم سازنده فرصتی برای پرداخت به جزئیات نداشته‌اند. در نتیجه حفره‌های داستانی و اشکالات همیشگی این مجموعه تلویزیونی کماکان پا برجا هستند، اما هیجان و تعقیب و گریزهای دلچسب همیشگی فرار از زندان افزایش پیدا کرده‌اند.

نقد بررسی کامل فصل پنجم سریال فرار از زندان
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *