نقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی + تصاویر

[ad id='39844']

نقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی

خلاصه داستان فیلم مادر قلب اتمی

تمام قصه در یک شب میگذرد,همان شبی که یارانه ها را واریز میکنند . شخصیتهای اصلی قصه ما اتفاقا در همان شب تصادف میکنند و نمیتوانند از هیچ کدام از دستگاه های عابربانک,پولی دریافت کنند.این قیلمنامه به قلم علی احمد زاده و مانی باغبانی نوشته شده و ایده های بسیار خلاقانه ای دارد . شاید در نگاه اول,این فیلم تنها یک خط داستانی داشته باشد اما وقتی با آن همراه شویم میبینیم ده ها معضل دیگر را مورد نقد و بررسی قرار داده است .

مادر قلب اتمی”، فیلمی پرجاذبه ساخته علی احمدزاده است که در بخش فروم جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به نمایش در آمد. این فیلم با ساختاری جالب و موفق دغدغه‌ها و مشکلات نسل جوان ایران کنونی را ترسیم می‌کند.
نقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی
مادر قلب اتمی”‌ساخته علی احمدزاده در بخش فروم برلیناله ۲۰۱۵ اکران شد. احمدزاده که نویسنده فیلمنامه نیز است، از نقش‌آفرینی بازیگران خوبی هم‌چون ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان و محمدرضا گلزار بهره برده است.

این فیلم نمونه‌ی کارآمدی از سینمای جوان ایران است. دیالوگ‌ها، سرعت تحولات و موضوعات فیلم بیش از همه نمایشگر دغدغه‌های نسل جوان ایران است.

عنوان فیلم ظاهراً برگرفته شده از پنجمین آلبوم گروه راک بریتانیایی”پینک فلوید” است. این آلبوم نخستین بار در سال ۱۹۷۰ منتشر شد.

نقد بررسی کنقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی امل فیلم مادر قلب اتمی

نام اصلی این آلبوم نخست عنوان دیگری بود. اما در پی یافتن عنوانی جدید یکی از اعضای گروه با جستجوی در روزنامه‌های قدیمی چشمش به مطلبی می‌افتد که درباره زن حامله‌ای است که به علت بیماری صاحب دستگاهی برای تنظیم ضربان قلب (دفیبریلاتور) با باتری اتمی شده است. از آن پس این آلبوم و قطعه اصلی آن به نام “مادر قلب اتمی” معروف شد.

در فیلم نیز یکبار به این موسیقی و گروه پینک فلوید اشاره‌ای می‌شود. البته برنامه اتمی ایران و زیان تششعات اتمی در فیلم مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرند، اما برنامه اتمی ایران تنها یکی از موضوعات فیلم به شمار می‌آید.

بخش اعظم فیلم احمدزاده همانند فیلم “تاکسی” پناهی در اتومبیل سپری می‌شود. دو دوست آرینه (ترانه علیدوستی) و نوبهار (پگاه آهنگرانی) از یک پارتی شبانه قصد بازگشت به خانه با ماشین خود را دارند. در مسیر راه با افراد و حوادثی روبرو می‌شوند که در فیلم در دو بخش “واقعی” و “فراواقعی” به نمایش گذاشته می‌شوند.

احمدزاده که به همراه محمدرضا گلزار که جشنواره برلین آمده و در سالن سینما حضور داشت، در توضیحاتی پس از نمایش فیلم، ۳۰ دقیقه اول آن را بخش “رئال” و باقی فیلم را بخش “سورئال” خواند.
نقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی
دختران در راه به “کامی” (مهرداد صدیقیان) یکی از دوستان خود برمی‌خورند و او را سوار می‌کنند. چندی نمی‌گذارد که تصادفی رخ می‌دهد و از اینجا روند واقعی فیلم با ورود چهره‌‌ی مرموزی وارد فاز “سورئال” می‌شود.
نقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی
زبان و چگونگی دیالوگ‌ها

زبان چهره‌های فیلم، زبان جوانان امروز ایران است. دیالوگ‌ها کوتاه و همراه با طنز و لودگی است. برخی از گفت‌وگوها دو پهلو یا حتی بار معنایی متفاوت دارند. سطحی‌نگری و لغزش‌های فکری و زبانی نیز ظاهراّ خصوصیت نسل جوان است.

موضوعات گفت‌وگوها نیز برخاسته از وضعیت فکری، اجتماعی و سیاسی جوانان است. در فیلم ارائه موضوعات ترتیبی گزینشی دارد، که البته ناشی از تامل احمدزاده، به عنوان کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس است.
نقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی
در بخش نخست فیلم به راحتی می‌توان دید که جوانان ایرانی با موضوعات و مسائل دیگری به غیر از آنچه رسماً در ایران تبلیغ و ترویج می‌شود، مواجه هستند. در واقع با طور آشکار و نیمه‌آشکار گفته می‌شود که نحوه زندگی جوانان و حتی آرزوهای آنان در تقابل با شرایط کنونی در ایران است.

خارج شدن از ایران، بمب اتمی، آلودگی هوا و محیط زیست و بیماری‌های مربوط به این آلودگی و غیره دربخش اول فیلم مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرند.

پدیده‌‌ی “بینامتنی” که در ادبیات مدرن به‌طور گسترده در رمان‌ مورد استفاد قرار می‌گیرد، در فیلم احمدزاده حامل پیام‌هایی مشخص و معنادار است. خواندن آواز “ما دنیاییم” اثر مایکل جکسون و لاینل ریچی برشی در فیلم، درست پیش از تصادف و ورود به بخش “سورئال” است. به گفته احمدزاده قسمت اول فیلم پیام صلح و دوستی در ایران و جهان را حمل می‌کند. دوستی صمیمی میان آرینه و نوبهار، نماد همزیستی میان ادیان و عقاید مختلف در درون جامعه ایران است.

پس از تصادف و حضور پلیس حتی به فیلم موفق “آرگو” ساخته “بن افلک” نیز اشاره می‌شود، مأمور انتظامی که نامش شباهت به نام کارگردان دارد، می‌خواهد بداند که چه مورد مشخصی از این فیلم ایراد دارد. ارینه به او می‌گوید که این فیلم همه ایرانیان را “احمق” پنداشته است. مامور انتظامی که از سر و وضع دختران و تصادف پیش آمده دلخوشی ندارد، در یک جمله کوتاه یکی از ویژگی‌های این جوانان کنده‌شده از نظام موجود را بیان می‌کند: «حتی شما‌ها هم با این سر و وضعتان، یکی‌جاهایی با نظام هم‌سو می‌شوید.»
نقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی

بخش فراواقعی فیلم

پس از تصادف، مرد مرموزی (محمدرضا گلزار) هم‌چون “توفان” وارد ماجرا می‌شود و پس از پرداخت هزینه راننده آسیب‌دیده تا آخر فیلم، تنش و ترس ایجاد می‌کند. توضیحی “منطقی” برای آمدن و رفتن وی نیست. یک‌دفعه سر و کله‌اش پیدا می‌شود؛ توگویی نیروی شیطانی است که به ازای کمک به انسان‌ها در شرایط نیاز، حال سهم زیادی از آنان طلب می‌کند. رفع نیازی مادی و عاجل در ازای تسخیر روح.

این مرد مرموز علناً از دیکتاتورهای جهان، نظیر صدام، چاوز، بشار اسد و هیتلر طرفداری می‌کند. در جایی حتی فردی به نام “مجید التکریتی” سوار ماشین می‌شود که مرد مرموز می‌گوید، همان صدام است. پخش صدای هیتلر و لذت‌بری مرد از نطق وی، بیانگر نزدیکی مرد با چهره‌های “سیاه” تاریخ است. موضوعی که وی را نیز در کنار آنان قرار می‌دهد.

بررسی شخصیت این مرد مرموز، شاه کلید ورود به فیلم و رمزگشایی از آن است. چهره‌‌ای اهریمنی که جنگ، تنش، وعده‌های توخالی و حتی مرگ را نمایندگی می‌کند. در داستانی با پس زمینه مسیحی حتی می‌توان آن را “دجال” (مسیح دورغین، ضدمسیح) نامید. گرچه در فیلم مادر قلب اتمی، آرینه متعلق به اقلیت مسیحی در ایران است و گمانه‌زنی در این‌باره را موجه می‌کند.

نقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی
نقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی
این شخصیت فیلم را می‌توان حتی نمادی از “ساختارهای” اجتماعی هم‌چون دین، ایدئولوژی، دولت یا روزمرگی و عادت” قلمداد کرد. او همه جا حضور دارد، بی‌آنکه از او کسی طالب کمک یا مداخله‌ای باشد. قدرتی به ظاهر فراانسانی دارد. زرنگ، باهوش و همزمان سنگدل است. مرد مرموز در فیلم به زبان‌های عربی و انگلیسی تکلم می‌کند، با مهارت پیانو می‌نوازد و ارتباطات عجیب و غریبی با افرادی ناشناس دارد.

زنگ موبایلش، گرفته شده از ملودی فیلم‌های علمی- تخیلی است. برای کسانی که با سریال معروف “پیشتازان فضا، نسل بعدی” آشنا هستند، سریعاً به هم‌خوانی این مرد مرموز و موجودی فراانسانی در این سریال به نام “کیو” پی می‌برند.
نقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی
او مدعی است که از جهانی موازی با جهان واقعی آمده است. نخست می‌خواهد نوبهار را که مبتلا به بیماری “ام اس” است با خود به جهانی دیگر برد؛ جهانی بهتر از جهان واقعی. سرانجام از عشق خود به ارینه پرده برمی‌دارد. پایان فیلم بیش از آنکه هیجان‌انگیز باشد، دلهره‌آور است و بدل به بازی مرگ و زندگی می‌شود.
نقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی
گرچه کارگردان نیز هم‌چون تماشاگران قائل به جدایی دو بخش واقعی و فراواقعی است، اما بافت بخش فراواقعی فیلم از تار و پود جهان واقعی است. شاید بخش فراواقعی فیلم حتی بیش از قسمت نخست بیانگر دنیای برزخی کنونی جوانان ایرانی در این فیلم است. از وضعیتی که نیروی اهریمنی فراهم کرده نه می‌توان گریخت و نه می‌توان آن را پذیرفت.

 


فیلم سینمایی “مادر قلب اتمی” به کارگردانی “علی احمدزاده” بالاخره بعد از ماه‌ها توانست رنگ اکران را به خود ببیند. فیلمی که پس از دو سال توقیف روی پرده آمده و مشخص نیست به چه دلیل توقیف آن برطرف شده است.
مادر قلب اتمی برخلاف تصور سازندگان و با وجود حضور چهره‌های سینمایی همچون محمدرضا گلزار بعد از یک هفته اکران به فروشی کم و معادل ۳۸۹ میلیون تومان رسیده و این نشان می‌دهد که این فیلم از دیدگاه مخاطبان اثری خوشایند نیست.

این فیلم از همان ابتدا و با پخش تیزر تبلیغاتی، اساس را بر ارائه شوخی‌های مبتذل نهاده و دیالوگ‌های بازیگران نشان دهنده نوعی سرگشتگی است که حاصل از مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی تلقی می‌شود.

بالاخره و در تب اکران فیلم‌های توقیفی این فیلم روی پرده آمده و باید دید این روند منفی تا کجا پیش خواهد رفت. روندی که با اکران این فیلم زنگ خطری را برای سینما به صدا در آورده است.

فیلمنامه این اثر بدون حفظ خط روایی داستان، همچون کلیت آن دچار سردرگمی بوده و روایت خاصی را دنبال نمی‌کند. شخصیت‌ها در نیمه شبی از تهران رها شده و بی هیچ پس زمینه ذهنی صرفاً حضور دارند.

صحنه اول فیلم به یک میهمانی شبانه اشاره داشته و دو شخصیت اصلی زن آن مست از همان میهمانی خارج شده و به سطح شهر می‌روند. ابتذال در رفتار و دیالوگ‌ها در همان صحنه‌های ابتدایی در حدی است که برخی از تماشاگران به همراه فرزندانشان سالن را از ابتدا ترک می‌کنند.

حضور دو شخصیت زن اصلی این فیلم با بازی ترانه علیدوستی و پگاه آهنگرانی هیچ نقطه پیش رونده‌ای در فیلمنامه محسوب نمی‌شود. فضا و اتمسفر اثر کاملاً حاصل تخدیر و مستی شخصیت‌ها بوده و همه چیز به شکلی کاملاً وهم‌آلود پیش می‌رود.

حضور مهرداد صدیقیان به عنوان اولین بازیگر مرد حاضر در فیلم، فضای دیالوگ گونه و جنسی اثر را دوچندان کرده و نشان دهنده نسلی از جوانان است که کارگردان اصرار دارد آنها را درگیر اعتیاد و مشروبات الکی معرفی کند.

این شخصیت هم کمکی به داستان نمی‌کند. همه چیز به همین منوال پیش رفته تا تصادف رخ می‌دهد. تصادفی که به حضور محمدرضا گلزار می‌انجامد. حضوری که نه تنها پیش برنده نیست بلکه نشان دهنده سردرگمی بیشتر و بیشتر مخاطب است.

محمدرضا گلزار با اینکه سعی در بازی متفاوت داشته اما حضور در فیلمی این چنین نه تنها نقطه‌ای مثبت محسوب نمی‌شود بلکه در کارنامه وی باری منفی دارد. شخصیت گلزار در این فیلم به فضای حاصل از وهم مواد مخدر اضافه کرده و سعی دارد این اعتیاد را جذاب و خاص جلوه دهد.

آواز خواندن بازیگران زن، شوخی‌های جنسی و دیالوگ‌های مستهجن، اصرار بر هیجان‌انگیز بودن مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، روابط تعریف نشده، میهمانی‌های شبانه و خودکشی نمونه‌های دیگری از فیلمی است که شاید بزرگترین نقطه منفی چرخه اکران سینمای سال ۹۶ محسوب می‌شود.

حال باید دید این روند ناقص اکران فیلم‌های توقیفی ادامه خواهد یافت یا نه. فیلم‌های که در اولین گام به هدف تخریب ارزش‌های معنوی و اخلاقی تولید شده و در آشفته بازار این روزهای سینما امید به اکران دارند. در زمانی که آثاری همچون ویلایی‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته اکران فیلم‌هایی مانند مادر قلب اتمی اتفاقی محکوم به شکست برای سینمای ایران است.

نقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی

نقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی

[scrolling_box title=”سینما” display=”category” category=”3″ header_background=”#000000″ header_text_color=”#ffffff”]

[ad id='39844']

33 دیدگاه دربارهٔ «نقد بررسی کامل فیلم مادر قلب اتمی + تصاویر»

  1. ما که فیلمو میبینیم فکر میکنیم بی سوادیم که نفهمیدیم چی شده و این باعث میشه فکر کنیم یه فیلم خیلی هنری دیدیم که از بس هنری بوده و ما بی هنر هیچی ازش دستگیرمون نشده. عجب کارگردانی عجب فیلمنامه ای خیلی خفنه
    اصلا جذابیت تو چرت بودنه

  2. با این دیدگاه که محمدرضا گلزار نقش شیطان رو بازی میکرد، برای من اون قسمت از فیلم که میاد توی کلیسا و آرینه رو رها نمیکنه، و حتی کنارش میشینه و باهاش پیانو میزنه برام خیلی جالب بود.
    انگار که ” شیطان همه جا هست، حتی توی معنوی ترین جاها و حین انجام کارهای خیر، همراهت هست و رهات نمیکنه.”

  3. من فقط اخرشودوست داشتم که محمدرضاگلزارگفت(من بچه که بودم خیلی دزدی می کردم چون هرچی ازخدامیخاستم بهم نمیدادمنم هرچی میدیدم برمیداشتم چون میدونستم خدامنومیبخشیدهرچی رودلم میخاست برمیداشتم)جای فکرداره که ماباخداهم برای خودمون کلاه شرعی درست میکنیم

  4. با همه ام که ……………… فیلم خیلی خوب بود فقط اونایی که شعور بالا دارند درک میکنند نه شما……………….

  5. این فیلم واقعیت جامعه ما و دوگانگی بودن افکار جوانان ایرانی که دچار سردرگمی هستند را به رخ اورد.
    بله حقیقت تلخ است و به مزاج ما سازگار نیست. ولی باید اعتراف کرد که ما ایرانی ها همگی دچاره این دوگانگی شدیم این فیلم بسیار هوشماندانه افکار پریشان جوانان را به تصویر در آورد .
    برای مثال ما به تمدن ۲۵۰۰ ساله افتخار میکنیم و از طرفی به عزای امام حسین میرویم . و در همان مجلس به شادی و شوخی با دوستان میپردازیم.
    انقلاب کردیم و هماکنون میگوییم شاه خوب بود . به خارج از ایران میرویم همیشه از ایران تعریف میکنیم.
    به داخل ایران میاییم از خارج از ایران تعریف میکنیم اگر این دوگانگی نیست چه چیزی است ? و ۱۰۰۰ مثال دیگر ….. این فیلم هوشمنده افکار ما جوانان را به تصویر کشیده !

    1. میدونی این خیلی بده که ما همیشه تو شناختمون از آدما یا شخصی ها، تنها با خوب و بد توصیف کنیم. ما آدما هیچ کدوممون نه خوب کاملیم و نه بد مطلق

  6. به نظر من یکی از بهترین فیلمایی بود که دیدم.واقعا خیلی عالی بود.بازی محمدرضا گلزار،ترانه علیدوستی،پگاه اهنگرانی و مهرداد صدیقیان خیلیییی فیلم رو جذاب و خوب کرد.البته همه از این فیلم خوششون نمیاد.این فیلم رو باید با دید باز نگاه کرد و هدف های مشخص و مختلفی هم داشت.به هر حال من که درحال نگاه کردن خیلی لذت بردم.در یک کلمه عالیییی

  7. درسته که شما جنبه های منفی فیلم رو به طور کامل گرفتید ولی چرا از این دید که این فیلم نشان دهنده بعضی از مشکلات جامعس دقت نمی کنین شما بطور کامل از بخش اول گذشتید در صورتی که اول فیلم نشان دهنده نبود آزادی در کشور پناه بردن افراد به مواد و البته نشان دهنده رابطه هایی که بین اون ها قرار داره هست که از نظر شما و خیلی از مردم ما بی اخلاقی حساب میشه ولی چرا به این موضوع دقت نمی کنید که اون ها هم در جامعه دارن و ما بلاخره باید اون هارو بپزیریم و کارگردان هم خاسته هرچند کوچک این تفکر غلط نسبت به اینجور روابط رو از بین ببره

  8. من هم وقتی میبینم بعضی ها غصه رو نوشتن قصه و میان در مورد سینما نظر میدن،غصه ام میشه

    1. دقیقاااا. توی نقد و حتی توی نظرات از کلماتی مثل مستهجن و ابتذال و “اینجور روابط” استفاده شده. متوجه نمیشم. بخش اول فیلم، مست از مهمونی برگشتن، درست. ولی توی فیلم متوجه شوخی جنسی و رابطه ی بدی نشدم. اینکه دوتا دختر دوستشون رو سر راه سوار کنن و برسونن مستهجنه؟!

  9. به نظر من فیلم خوبی بود درسته کاستی هایی هم داشت ولی در کل نشون میده جوونای پولدار تو اجتماع ما دارن همین مسیرو میرن.
    جوونایی که دغدغه اشون دوست دختر و دوست پسر،خوشگذرونی، پارتی های شبونه، مست کردن و۰۰۰
    دختر وپسر هم نداره.

  10. چه نقد افتضاحی،با خوندن این نقدا ادم قصه اش میشه. نکات مثبت فیلم همین منفی هایی بود که تو نقد اشاره شده،فضای فیلم خوب بود ولی ازش استفاده خوب نشد

  11. فک کنم فقط اونایی ک مواد میزنن یه چیزی از فیلم دستگیرشون میشه
    چون تو اون حالت چتی آدم تو یه دنیای دیگس و این فیلمم همون مسیرو داره

  12. فیلم سبکش سورئال بود من این سبک و میپسندم هم کتابش و هم فیلمش و.
    اما مخاطب عام نداره باید تو سینمای هنر و تجربه اکران میشد.
    حیف این اثر که با اکران عمومی مورد بی مهری قرار میگیره……

  13. اونجاش که نشون داد کفشای ترانه کتونیه ولی تو پله ها صدای کفش پاشنه دار میومد

  14. واقعا زبانم قاصره ازینکه چققققدر احساس تنفر کنم ازین فیلمی که هییچچچچچی نداشت یعنی اگه نمره منفی بود بایست از منفی صد هم پایینتر و بدتر میشد
    واقعا بعضیا مردمو چی فرض کردن که میان یه سری چرند و پرندو بتصویر بکشن ، تازه میفهمم چرا سه سال توقیف بوده چون با نشون دادنش به همه ثابت میشد که چقددددر اوضاع سینما ما پسرفت کرده و هرکی از خانوادش قهر میکنه میاد فیلمساز میشه جدیدا. من واقعا حرصم در اومده ازین فیلم بی نهاااااایت مزخرف
    فیلم نه داستان داره نه شخصیت پردازی درست حسابی نه بازی خوب از بازیگران نه دیالوگهای خوب . اصلا موندم چطور این بازیگران معروف و ستاره قبول کردن این فیلمو بازی کنن ، واقعا اگه وقت ازادم داشته باشی به هیچ عنوان نباید این فیلمو دید . اگه قرار باشه همینطوری این افراد به فیلمسازی ادامه بدن منم میرم چهارنفرو جمع میکنم و یه دوربین میخرم و هرچی تو یه روز به ذهنمون اومدو ضبط میکنیم

  15. فیلم اهداف خاصی داشت. باید با دید باز و متفاوت نگاه کردش. مطمئنا همه خوششون نمیاد. حیف ازون همه سانسور تابلو…

  16. به نظر من فیلم فوق العاده ای بود مخصوصا با بازیگری محمد رضا گلزار که طرفدارشم.به نظرم فیلم معنا داری بود و باید با همه ی دید ها نگاه کرد تا منظور اصلی کاگردان را درک کنیم.به نظرم فیلمی بود که مغز انسان را به چالش میکشوند و خیلی قشنگ و مفهومی بود.امیدوارم کارگردان بعد مدتی منظور اصلی خود از نقش مرموز محمد رضا گلزار را بیان کند.البته به نظر من که اون نقش شیطان را داشت چون اول فیلم میگه من نمیگم کی هستم و شماهم سعی نکنید بفهمید.و وقی به کاراکتر های فیلم میرسید میگفت این منم.و حتی حرف آخرش که گفت من هیچ وقت نمیبازم نقطه ی کلیدی بود که شیطان آن حرف را به خدا گفته بود که هیچ وقت شکست نمیخورد.بالاخره هرکی به یک دید نگاه میکنه.من بعد دیدن فیلم سرم درد گرفت ولی جذاب بود.

  17. با سلام فیلم در کنار همه نقاط تاریک و مبهم البته نقد هایی در قالب طنز و تراژ دارد اما در کل تفسیر فیلم چیزی فراتر از این فیلم را توصیف میکرد که شاید این نادی از توهمات یا جهت گیریه تفسیر باشد

    ……..
    البته به راستی فیلمنامه به نویسنده ی ایرانی نمیخورد اما حتی به نویسنده های خارجی هم نمیخورد
    فقط مدلی از فیلمهای خارجی که به دست یک ایرانی نوشته شده است که مدل درستی هم نبود اما واقعا دغدغه ی جوانان ایران نیز اینها دنبود جوانان فقط تبدیل یه شعار و دست اویز در جامعه شدن که هر وقت کسی کاری کرد بگه برا جوان ها است یا خودش رو تبراء کند

    ..

    در کل نیز فیلم قشنگی نبود فقط سوال اینکه چرا مجوز گرفته بعد دوسال …………..

    ..

  18. فیلم که بد بود اما بدتر از خود فیلم، نقد جهتدار و همراه با بغض و کینه نگارنده بود.

  19. خدا وکیلی به این میگن فیلم کارگردان نویسنده چه فکری کردن اینو ساختن مردم مسخره کردن حیف پول یعنی پولتو بدی مواد مخدر بگیری بکشی خیلی بهتر از خریدن بلیط یا سیدی این فیلمه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *