توقیف کامل پخش کلاه قرمزی ۹۶ در شبکه نمایش خانگی

[ad id='39844']

توقیف کامل پخش کلاه قرمزی ۹۶ در شبکه نمایش خانگی

وب سایت آی سینما: حسین پارسایی مدیرکل دفتر نمایش خانگی در گفت‌وگویی مفصل درباره مسائل مختلف مربوط به نمایش خانگی توضیح داده و از جمله درباره سرنوشت پخش «کلاه قرمزی ۹۶» توضیح داده است. در حالی که سازندگان اعلام کرده بودند این برنامه بعد از عدم توافق با تلویزیون به شبکه نمایش خانگی می‌آید، حالا پارسایی می‌گوید «دستور قضایی» توزیع این برنامه محبوب را تعلیق کرده است.
 

نکته جالب آن است که پارسایی قبلا اعلام کرده بود حقوق عروسک‌های «کلاه قرمزی» در سال ۸۸ از طرف شبکه دو به تهیه کننده واگذار شده است. اما به نظر می‌رسد ماجرا پیچیده‌تر است و خود پارسایی حالا از مانعی بزرگ در برابر پخش این مجموعه در شبکه نمایش خانگی می‌گوید: «در حال حاضر بنا به دستور قضایی تا رسیدگی حقوقی، توزیع کلاه قرمزی تعلیق شده است و صدور پروانه نمایش برای کلاه قرمزی تابع شرایط بروکراتیک مابین دو سازمان صداوسیما و امور سینمایی و ابلاغ مجدد قضایی است که در صورت حل اختلاف موارد به شکل مقتضی انجام می‌شود.»

او اظهار نظر خود درباره واگذاری حقوق عروسک‌ها به تهیه‌کننده را این‌طور توجیه کرده است: «معتقدم مدیریت فرهنگی وظیفه دارد برای میانداری و کمک به حل مشکلاتی از این قبیل و حفظ حرمت هنرمندان و جایگاه عالی نظام، مواردی را به قصد تنویر افکار عمومی بیان کند و البته مصاحبه اینجانب در مورد حقوق عروسک‌های کلاه قرمزی با حفظ منافع طرفین صورت گرفت.»

این مدیر سازمان سینمایی همچنین سانسور فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی را «خیلی طبیعی» خوانده و توضیح داده است: «این اتفاق خیلی طبیعی است. مدیوم سینما با نمایش خانگی و حتی تلویزیون متفاوت است. مسئله حریم خانواده است. بنابراین نمی‌توانیم به شکل فراگیر و عام هر آنچه در سینما اکران می‌شود مناسب نمایش خانگی دانست، باید در نظر بگیریم چه گروهی در شبکه نمایش خانگی، مخاطب هستند. مخاطب در سینما حق انتخاب محض دارد ولی در شبکه نمایش خانگی اعضا یک خانواده در سنین مختلف در کنار هم به تماشای یک اثر می نشینند. بنابراین در شبکه نمایش خانگی بنا به ذوق و سلیقه مخاطبین و البته فراگیری بیشتر و دسترسی آسانتر، این حساسیت و احترام متقابل ضروری است.»

اخیرا اعلام شد فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» برای ورود به شبکه نمایش خانگی کوتاه می‌شود و همچنین معاون امور استان‌های وزارت ارشاد در واکنش به انتقادها از دو فیلم «مادر قلب اتمی» و «اکسیدان» اعلام کرد این فیلم‌ها برای ورود به شبکه نمایش خانگی اصلاح می‌شوند.

توقیف کامل پخش کلاه قرمزی ۹۶ در شبکه نمایش خانگی توقیف کامل پخش کلاه قرمزی ۹۶ در شبکه نمایش خانگی توقیف کامل پخش کلاه قرمزی ۹۶ در شبکه نمایش خانگی توقیف کامل پخش کلاه قرمزی ۹۶ در شبکه نمایش خانگی توقیف کامل پخش کلاه قرمزی ۹۶ در شبکه نمایش خانگی توقیف کامل پخش کلاه قرمزی ۹۶ در شبکه نمایش خانگی توقیف کامل پخش کلاه قرمزی ۹۶ در شبکه نمایش خانگی
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *