معرفی کامل سریال پاهای بیقرار منوچهر هادی

[ad id='39844']

معرفی کامل سریال پاهای بیقرار منوچهر هادی

بانی فیلم: منوچهر هادی پس از ساخت مجموعه «عاشقانه» برای مخاطبان شبکه خانگی که با استقبال هم از جانب مخاطبان روبرو شد، بار دیگر به تلویزیون بازگشت و این روزها سخت مشغول ساخت سریالی با عنوان «پاهای بیقرار» برای مخاطبان این رسانه است.
 
 
مجموعه ای تاریخی که در سه فصل برای شبکه ۵ تولید می شود. فصل اول و سوم زمان حال و فصل دوم را زمان گذشته شامل می‌شوند که البته در نسخه نهایی و تدوین شده مخاطب با سریالی ۶۰ قسمتی مواجه خواهد شد که تلفیقی از این سه فصل هستند. این سریال ملودرامی خانوادگی و با قصه‌ای عاشقانه بین دو خانواده و وصلت فرزندانشان است که اتفاقاتی را رقم می زند که به گفته بابک کایدان نویسنده این مجموعه، می توان گفت که فضای داستانی آن کمی در حال و هوای مجموعه تلویزیونی «هشت و نیم دقیقه» است.
 
 
فصل دوم از سال ۵۷ تا ۶۴ را روایت می کند که گروه تولید این مجموعه این روزها در شهرک سینمایی غزالی مشغول کار هستند. از این رو بانی فیلم در یکی از روز های نخست تولید به پشت صحنه سریال رفته و گزارشی از روند تولید داشته که در ادامه می خوانید:
نخستین روز از تصویربرداری سریال «پاهای بیقرار» با حضور مدیر شبکه پنج و اصحاب رسانه شکل می گیرد. آن هم در یکی از لوکیشن های این شهرک که یک کافه قنادی در میدان ژاله است و افتتاحیه سریال در طبقه بالای این لوکیشن شکل می گیرد.
 
مدیر شبکه در کنار بازیگران و تهیه کننده و کارگردان سریال نشسته و ایرج محمدی در حال توضیح داستان سریال و فضای کار و شرایط تولید است. حمید گودرزی، لیندا کیانی، آرش مجیدی، مهدی صبایی، سیروس همتی، سمیرا حسن پور و افسانه ناصری بازیگرانی هستند که در نخستین روز تصویربرداری در این لوکیشن حضور دارند. یکی از نکات جالب که نظر همه را جلب می کند، گریم بازیگران این مجموعه از جمله مهدی صبایی و آرش مجیدی و سیروس همتی است که با موهای فرفری و خط ریش قدیمی خودشان را برای ضبط سکانس های نخست سریال آماده می کنند.
 
یکی از لوکیشن های این مجموعه نیز مربوط به محله مالک است که به گفته تهیه کننده بازسازی شده است. در ادامه هم منوچهر هادی و مدیر شبکه صحبت هایی درباره سریال و فضای کارهایی از این دست کردند و گروه خود را برای ضبط نخستین سکانس آماده کردند.
 
نخستین پلان از سریال «پاهای بیقرار» در لوکیشن تعمیرگاه «مکانیکی حقیقت» مقابل دوربین می رود. ان هم با تلاوت قرآن توسط یکی از بچه های گروه و در حضور مدیر شبکه. در این سکانس آرش مجیدی در نقش مالک، مهدی صبایی در نقش قاسم و سیروس همتی در نقش سید مقابل دوربین می روند.
 
در این بین فرصتی مهیا می شود تا با ایرج محمدی درباره روند تولید این مجموعه گفت و گو کنیم.
 
ایرج محمدی: تلاش کنیم بدون شتابزدگی، کار را به سرانجام برسانیم
محمدی که به تازگی تولید سریال «آرماند» را برای نوروز ۹۷ به پایان رسانده است، درباره سریال «پاهای بیقرار» و همکاری با شبکه پنج گفت: همه شبکه های تلویزیون زیر نظر معاونت سیما هستند و هر کدام از یک دیدگاه و منظر حائز اهمیت هستند. من خاطرات خوبی با شبکه ۵ دارم و سریال های خوبی با این شبکه کار کردم. به هر حال قسمت شد که باز هم با این شبکه همکاری کنیم.
 
وی در ادامه افزود: واقعیت این است زمانی سریال های خوبی در این شبکه تولید و پخش می شد که مردم دوست داشتند. اما متاسفانه بی توجهی و یا کم لطفی نسبت به امور مالی سازمان صورت گرفت که به همین دلیل شرایط به گونه ای رقم خورد که فقط شبکه های یک، دو و سه بیشتر از سایر شبکه ها فعالیت می کردند. اما خوشبختانه یک مقدار به لحاظ مالی شرایط بهتر شد و از این رو روند سریال سازی شتاب خوبی گرفت. مثل شبکه نسیم که سریال تولید می کند. به هر حال این نیاز مخاطب امروز ماست که با سریال های گوناگون در ساختارهای مختلف روبرو شود.
 
وی همچنین درباره عنوان سریال «پاهای بیقرار» توضیح داد: این عنوان فعلا برای سریال در نظر گرفته شده است، ولی ممکن است که نام سریال تغییر کند.
 
محمدی همچنین درباره زمان پخش سریال عنوان کرد: هنوز زمان پخش مناسبی برای سریال در نظر گرفته نشده است، اما به دلیل اینکه قصه در سه فصل طراحی شده است، یعنی داستان با زمان حال آغاز می شود و بعد به زمان گذشته می رود که فصل دوم سریال را شکل می دهد و بعد مجددا به زمان حال برمی گردد که فصل سوم این سریال را شامل می شود. اما ما کار تصویربرداری را از بخش دوم آغاز می کنیم و بعد زمان حال را می گیریم. چون بازیگران بخش حال به غیر از دو نفر که بازیگر فصل های بعدی هم هستند، در فصل های بعد تغییر می کنند.
 
وی در پایان نیز گفت: سعی مان بر این است که بدون عجله و شتاب کار را به سرانجام برسانیم تا بتوانیم یک مجموعه پرمخاطب و دیدنی را برای مخاطبان این شبکه ارائه بدهیم. ضمن اینکه همه گروه در تلاش هستند تا یک مجموعه آبرومند را تولید کنند.
 
پس از گفت و گو با تهیه کننده، چرخی در شهرک و لوکیشن این سریال زدیم. برخی از بازیگران در حال گریم بودند و عده ای هم از شدت گرما در یکی از لوکیشن ها مقابل کولر نشسته و فیلمنامه را مرور می کردند. عده ای هم در حال مصاحبه با خبرنگاران رسانه های مختلف بودند. منوچهر هادی نیز که سعی می کرد تمرکزش را روی کار بگذارد، در حال گفت و گو با رسانه ها نیز بود و با بازیگران هم درباره فیلمنامه صحبت می کرد.
 
مهدی صبایی یکی از بازیگرانی بود که درباره نقشی که در این سریال بازی می کند و کلیت کار و همکاری با منوچهر هادی با او گفت و گو کردیم.

مهدی صبایی: گریم ۲۵ ساله و ۶۰ ساله این سریال برایم جذاب است

صبایی که با گریم و چهره متفاوتی در این سریال حضور دارد، درباره نقش قاسم گفت: من در دو فصل این سریال حضور دارم و نقش قاسم را بازی می کنم. یکی از جذابیت های این نقش هم برای من قرار گرفتن در قالب نقشی بود که به واسطه آن با دو گریم مقابل دوبین می روم.

وی ادامه داد: من در این سریال در نقش یک جوان و در فصل دیگری در سن ۶۰ سالگی بازی می کنم که برایم اتفاق جالب و جذابی است. قاسم یک جوان انقلابی است و شخصیت پیچیده ای دارد. ضمن اینکه در هدفی که در پیش گرفته، بسیار مصمم است. اما بعد به دلایلی تفکراتش تغییر می کند که همین تغییر هم برای من در نقش جذاب بود.
 
وی همچنین افزود: همه شخصیت ها در این سریال نقش های اصلی هستند. اما در این میان سه نقش وجود دارد که مثل نخ تسبیح در سه فصل حضور دارند. البته برخی از بازیگران نقش پیری شان را بازیگر دیگری ایفا می کند. اما من جزو بازیگرانی هستم که در این سریال نقش ۶۰ سالگی خودم را هم بازی می کنم که البته من از این دست تجربه ها کمتر در کاری داشتم.
 
بازیگر سریال «دولت مخفی» همچنین عنوان کرد: من جزو بازیگران کم کار نیستم، اما چند سالی است که تلویزیون درگیر یک رکود شده بود و اغلب بازیگران کم کار و یا بیکار شده بودند.
وی با اشاره به پر کار بودن برخی بازیگران بیان کرد: ما یک سری بازیگر داریم که در سریال ها فقط لباسشان عوض می شود و اگر تیتراز سریال ها را نبینید، متوجه نمی شوید که این بازیگر در یک سریال دیگر بازی کرده است.
 
صبایی در پایان نیز درباره بازتابی که این سریال در زمان پخش خواهد داشت، گفت: فکر می کنم این سریال بتواند در زمان پخش با مردم ارتباط برقرار کند و با داستان بتوانند همراه شوند. پس از گپی که با مهدی صبایی درباره این سریال زدیم، به سراغ محمد افسری مدیر تصویربرداری این سریال رفتیم و درباره ویژگی و نوع فیلمبرداری این سریال آن هم در سه فصل زدیم.

محمد افسری: «پاهای بیقرار» ترکیب عشق و جنون است!

افسری که سالهاست در سریال های مختلفی از جمله ارمغان تاریکی و آخرین دعوت با کارگردان های بسیاری همکاری داشته است، درباره ویژگی این کار گفت: به هر حال این سریال ویژگی ها و زیبا شناسی خاصی دارد. چون داستان سریال ترکیب عشق و جنون است و کنار هم قرار گرفته است که من قرار است این فکت ها را درکار دربیاورم. فیلمنامه به زعم من بسیار جذاب است. از طرفی منوچهر هادی خیلی در این کار اشتیاق دارد و تهیه کننده هم هر آنچه که ما برای کار احتیاج داشتیم، در اختیارمان قرار داده است. بنابراین اگر کم و کاستی در کار باشد، از جانب ماست.
 
افسری که سالهاست در سریال های مختلفی از جمله ارمغان تاریکی و آخرین دعوت با کارگردان های بسیاری همکاری داشته است، درباره ویژگی این کار گفت: به هر حال این سریال ویژگی ها و زیبا شناسی خاصی دارد. چون داستان سریال ترکیب عشق و جنون است و کنار هم قرار گرفته است که من قرار است این فکت ها را درکار دربیاورم. فیلمنامه به زعم من بسیار جذاب است. از طرفی منوچهر هادی خیلی در این کار اشتیاق دارد و تهیه کننده هم هر آنچه که ما برای کار احتیاج داشتیم، در اختیارمان قرار داده است. بنابراین اگر کم و کاستی در کار باشد، از جانب ماست.
 
وی در ادامه در خصوص حساسیتی که اغلب بازیگران مقابل دوربین دارند که کار را برای فیلمبردار سخت می کند، عنوان کرد: من که تا به حال اذیت نشدم و با چنین مشکلاتی روبرو نشده ام. در این کار هم یک تیم حرفه ای فعالیت می کنند و می دانند که خروجی کار بازی خوب و حرفه ای است، نه اینکه چهره زیبا داشته باشند و نگران این باشند که در تصویر چهره شان جور دیگری دیده شود. به عنوان مثال آرش مجیدی وقتی که مقابل دوربین می رود، مالک است و تلاش خود را می کند تا نقش را به خوبی بازی کند.
 
افسری در پایان نیز گفت: من فکر می کنم کار سختی در پیش داریم. از این رو هر شخصیت باید یک طراحی نور داشته باشد. به همین دلیل حدود دو ماه روی این قضیه کار کردم. بنابراین قاب بندی در ذهن من تعریف شده است، منتهی باید دید تا چه حد می توان روی کار پیاده کرد. البته منوچهر هادی کارگردان خوش فکر و پر از ایده است و در این زمینه خیلی با هم هم فکر و هم سلیقه هستیم. امیدوارم خروجی خوبی داشته باشد و همه از کار راضی باشند.
 
گرچه کار کردن در این خیابان های شلوغ و بازسازی صحنه های قدمی کار سختی است.پس از گفت و گو با مدیر فیلمبرداری این سریال شاهد ضبط پلان های دیگری از سریال بودیم که با همین بازیگران انجام شد. سپس گشتی در شهرک زدیم و از مقابل لوکیشن های سریال «شهرزاد» عبور کردیم و به خیابان لاله زار رسیدیم. صدای موسیقی سنتی و قدیمی از داخل یک مغازه شنیده می شد که با فضا و حال و هوای شهرک هم خوانی عجیبی داشت.
 
البته تعدادی بازدید کننده هم در شهرک در حال گشت زنی بودند و عکس می گرفتند و با چهره های آشنایی که برخورد می کردند هم عکس می گرفتند. چون همزمان با سریال «پاهای بیقرار» گروه های دیگری نیز در حال کار بودند. در این بین فرصتی مهیا شد تا با بابک کایدان نویسنده سریال هم صحبت شویم. نویسنده ای که سال گذشته سریال «هشت و نیم دقیقه» را روی آنتن شبکه دو داشت.
بابک کایدان: «پاهای بیقرار» از شتابزدگی به دور است
کایدان درباره طرح و فیلمنامه سریال «پاهای بیقرار» گفت: پاییز سال گذشته بود که آقای پورمحمدی با من تماس گرفتند و دیدار کردیم و درباره طرحی صحبت کردند که مربوط به آقای محمدنژاد بود. بنابراین من با ذهنیتی که داشتم، وارد کار شدم و با توجه به حفظ خط اصلی قصه، کار دچار تغییراتی شد و طرح را به روز کردیم.
 
وی ادامه داد: طرح که آماده شد، نگارش فیلمنامه را آغاز کردیم و در حال حاضر از ۶۰ قسمت سریال حدود ۵۰ قسمت آماده داریم و با فیلمنامه تقریبا کامل تولید را آغاز کردیم. یعنی سیناپس کامل و فیلمنامه ۵۰ قسمتی را به بازیگران ارائه دادیم تا در پیدا کردن شخصیت و نقشی که قرار است بازی کنند، با مشکلی روبرو نشوند. یعنی با جزییات کار روبرو شدند.
کایدان همچنین افزود: بازنویسی ۱۵ قسمت از فیلمنامه فصل دوم هم آماده شده است که به بازیگران ارائه شده است. بنابراینتصورم این است که این کار از شتابزدگی کاملا به دور خواهد بود و با مشکلاتی از این دست روبرو نخواهد شد.
 
ضمن اینکه کارگردان و گروه تولید هم روی کار مسلط هستند و هیچ شتابزدگی در کار وجود ندارد و همه چیز برای ارائه یک کار خوب مهیاست. چون تجربه های کارگردان و تهیه کننده باعث می شود کار به نحو بهتری پیش برود.
 
نویسنده «هشت و نیم دقیقه» درباره همکاری با کارگردان و تهیه کننده نیز عنوان کرد: خوشبختانه فضای مشورت در کار حکمفرماست و منوچهر هادی هم به شدت به فیلمنامه پایبند است و اهمیت زیادی به کار می دهد. ما پیش از این با هم همکاری داشتیم و با سلیقه و نظرات هم آشنا هستیم که در کار کمک بسیاری می کند و با مشکلی روبرو نمی شویم.
 
حتی در بازی ها هم اگر قرار باشد دیالوگی را تغییر بدهد، با هماهنگی نویسنده انجام می دهد و از این نظر برای نویسنده احترام خاصی قائل است. البته سکان دار کار کارگردان است و نظرات و خواسته اوست که در کار مهم است. اما همین که با مشورت و احترام و اعتماد همه چیز صورت می گیرد، می تواند به نفع کار باشد و در جهت بهبود کار. البته ممکن است دیالوگی در دهان بازیگر نچرخد و کلمات دیگری را جایگزین کند. اما همه چیز فکر شده و حساب شده جلو می رود. ضمن اینکه بازیگران فرصت دارند تا بتوانند روی فیلمنامه و نقش خود کار کنند و از این نظر با هیچ شتابی در تولید روبرو نیستند.
 
وی در پاسخ به این سوال که در انتخاب بازیگر هم پیشنهادی به کارگردان داده است یا خیر، توضیح داد: همه چیز در این کار بر اساس مشورت و تبادل نظر و احترام انجام شده است. من به عنوان نویسنده در انتخاب بازیگر تعیین کننده نیستم، اما به دلیل تسلطی که روی قصه و شخصیت ها دارم، ممکن است بازیگری را هم به گروه پیشنهاد بدهم. اما در نتیجه این کارگردان است که تصمیم گیرنده است. بنابراین کار و وظیفه هر کسی در این سریال تعریف و مشخص شده است.
 
وی در پایان نیز گفت: وقتی همه چیز بر ایه احترام و اعتماد و مشورت باشد، باید منتظر اتفاقات خوشایندی بود. ضمن اینکه ارزش گذاری برای شعور مخاطب جزو اتفاقاتی است که ما در این کار با آن روبرو هستیم و برای جذب مخاطب این کار در هر قسمت یک داستان و ماجرا دارد تا از دیدن سریال لذت ببرد. ضمن اینکه از دیالوگ های اضافی پرهیز کرده ایم و بی جهت وقت مردم را نمی گیریم. امیدوارم در زمان پخش هم بتواند مخاطبان را با خود همراه کند. البته زمان پخش خیلی مهم است که امیدوارم کنداکتور خوبی داشته باشد.
معرفی کامل سریال پاهای بیقرار منوچهر هادی معرفی کامل سریال پاهای بیقرار منوچهر هادی معرفی کامل سریال پاهای بیقرار منوچهر هادیمعرفی کامل سریال پاهای بیقرار منوچهر هادیمعرفی کامل سریال پاهای بیقرار منوچهر هادیمعرفی کامل سریال پاهای بیقرار منوچهر هادی
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *