بررسی کامل کاراکتر ددپول | معرفی شخصیت های کمیک بوکی مارول (Deadpool)Deadpool

[ad id='39844']

بررسی کامل کاراکتر ددپولDeadpool

وید ویلسون بعنوان یک فرد عادی در یک خانواده غیر عادی، در یک شهر کوچک واقع در ایالت اوهایو به دنیا آمد. در نوجوانی خانه را ترک کرد و سراسر کشور را جست و جو کرد. در این حین، از منابع مختلفی آموزش‌های نظامی را پشت سر گذاشت و تصمیم گرفت که در آینده مزدور شود. اگر ماموریت با مشکل روبرو می‌شد، مرتبا هویتش را تغییر می‌داد. او به کانادا رفت و در آنجا با فردی به نام «وید تی ویلسون Wade T. Wilson» برخورد کرد. از آنجایی که نام او Wade W. Wilson بود، آن فرد او را به یاد شخصی که زمانی می‌شناخت انداخت: خودش.

هنگامیکه به او دستور داده شد تا وید تی را به قتل برساند، ددپول سهواً همسر او، مرسدس را به قتل رساند. در آخر وید تی فرار می‌کند و به مزدور افسونگر، « تی ریT-Ray» تبدیل می‌شود و ددپول هم نام وید تی را از روی احترام به همسر همنام خودش، برای خود انتخاب می‌کند و هیچ وقت آن را تغییر نمی‌دهد. هنگامیکه تشخیص داده شد ددپول سرطان مغز غیر قابل درمانی دارد، او داوطلب شد تا در یکی از زیر مجموعه‌های برنامه سلاح ایکس شرکت کند. این زیرمجموعه در تلاش بود تا عامل بهبود «ولورین Wolverine» را به انسان معمولی تزریق کند.

از آنجایی که او وید تی است و تبعیت کانادا را نیز دارد، اجازه ورود او به برنامه سلاح ایکس داده شد. مراحل با موفقیت طی شد، ولی ددپول (به معنی استخر مرگ) در نتیجه این آزمایشات، تعادل روانی‌اش را از دست داد. او نام ددپول را از یک استخر الهام گرفت، استخری که ماموران و دانشمندان روی آن شرط بستند که چه کسی در آزمایش بعدی می‌میرد. ددپول از آن محل فرار کرد. از آن زمان تا کنون، او سرگردان است. برخی از هواداران کمیک ممکن است ادعا کنند که نام او قبل از «وید وینستون ویلسون Wade Winston Wilson»، جک Jack بوده ولی این موضوع تایید نشده است.

 

آفرینش

ددپول توسط راب لیفلد (طراح) و فابین نیسزا (نویسنده) خلق شد. او اولین بار در کمیک «جهش یافتگان جدید The New Mutants» در سال

 

۱۹۹۱ ظاهر شد. راب لیفلد بارها بصورت عمومی اعلام کرده است که همیشه از سادگی و بی آلایشی اسپایدرمن خوشش میامده، از این رو او کارکتری پوشیده و تمام ماسک طراحی کرد. ددپول در واقع نقیضه یا پارودی‌ای از کارکتر کمیک‌های دی سی، «دث‌ستروکDeathstroke» است. شباهت نامشان (نام واقعی دث‌ستروک اسلید ویلسون است) هم به همین دلیل است. نویسنده و طراح این شخصیت، نام او را از فیلم The Dead Pool الهام گرفتند.

سیر تکاملی کارکتر


اولین نسخه ددپول، تفاوت بسیاری با نسخه امروزی دارد. او یک قاتل حرفه‌ای جدی و ترسناک بود و هیچکدام از خصوصیات آشنای این روزهای او درش وجود نداشت. در کتاب‌های انفرادی‌اش بود که خصوصیاتش دست خوش تغییرات شد. خصوصیاتی شامل: غیر قابل پیش بینی بودن، شوخ طبعی آزار دهنده‌اش، اختلالات روان گسیختگی، نظریات شخصی کشنده و خطرناک، شکستن دیوار چهارم و علاقه‌اش به غذاهای مکزیکی است که او را مشهور کرده‌ است. اخیرا ددپول در تلاش بوده که یک قهرمان باشد.

ددپول به حمل تعدادی اسلحه مشهور است که گاهی اصلا معلوم نیست آنها را از کجا بیرون می‌کشد یا اینکه در کجا مخفی کرده است! (همانند بازی‌های سری GTA که معلوم نیست شخصیت اصلی، تفنگ را در کجا مخفی کرده و از کجا آن را بیرون می کشد). «ال نابینا Blind Al» در پیشرفت شخصیت ددپول نقش قابل توجهی داشته، به این دلیل که همیشه در بین آن‌ها یک رابطه عشق و نفرت وجود داشته است.

اخیرا شخصیت او دست خوش تغییراتی شده است تا حدی که او از یک کاراکتر نامیرا به یک شخصیت فانی تبدیل شده، ولی با این حال او هنوز هم ریسک می‌کند، به استقبال ایده‌های مرگ آور می‌رود تا شاید باز هم با عشق همیشگی‌اش «مرگ Death» دیدار کند. شوخ طبعی و عجز و ناتوانی‌اش در جدی گرفتن مبارزه‌ها هنوز هم باقی مانده است، هر چند چهره‌اش دیگر نشانی از سرطان یا زخم‌های مربوط به «سلاح ایکس» ندارد.

بررسی کامل کاراکتر ددپول  بررسی کامل کاراکتر ددپول    بررسی کامل کاراکتر ددپول   بررسی کامل کاراکتر ددپول   بررسی کامل کاراکتر ددپول   بررسی کامل کاراکتر ددپول    بررسی کامل کاراکتر ددپول    بررسی کامل کاراکتر ددپول    بررسی کامل کاراکتر ددپول    بررسی کامل کاراکتر ددپول    بررسی کامل کاراکتر ددپول بررسی کامل کاراکتر ددپول    بررسی کامل کاراکتر ددپول 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *