معرفی بازیهای انحصاری پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۸

[ad id='39844']

معرفی بازیهای انحصاری پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۸

زومجی – در نسل هفتم، سونی به لطف انحصاری‌های بسیار خوبش شناخته می‌شد، اما در نسل هشتم، آن‌ها با کولاک انحصاری‌ها شناخته می‌شوند! کمپانی بزرگی که به لطف استودیوهای داخلی و البته آزادی عملی که به آن‌ها می‌دهد، انحصاری‌های بسیار متنوعی را به مخاطبانش ارایه داده است. از ابتدای نسل هشتم تا به حال، آثار مختلفی از این کمپانی و فرست‌پارتی‌های محبوبش دیده‌ایم. نه تنها فرست‌پارتی‌ها، بلکه استودیوهایی هم بوده‌اند که با همکاری سونی، به طور انحصاری برای این کنسول بازی تولید کر‌ده‌اند و به موفقیت‌های چشمگیری هم رسیده‌اند. بازی‌هایی نظیر Nier Automata و Nioh را می‌توان نمونه‌های برجسته این امر دانست. اما سال ۲۰۱۸ اوضاع برای سونی به مراتب درخشان‌تر است، چرا که نامی بسیار بزرگ در لیست انحصاری‌های این کمپانی به چشم می‌خورد؛ God of War! در کنار این انحصاری بزرگ، اثار جذابی صف آرایی کرده‌اند، مانند جدیدترین اثر استودیو اینسامنیاک؛ Spider-Man! در این لیست با هم بازی‌های انحصاری کنسول PS4 را مرور می‌کنیم.

 

God of War

  • سازنده: سانتامونیکا
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
اگر سر و کله بازی کوجیما برای پایان ۲۰۱۸ پیدا نشود، خدای جنگ را باید به تنهایی بزرگ‌ترین بازی امسال سونی دانست

چه چیزی می‌توانیم از بازی God of War بگوییم که شما در حال حاضر در مورد آن اطلاع نداشته باشید؟ مخصوصا اگر تمام وقت زومجی را دنبال کرده باشید، انواع و اقسام مقاله‌ها و اخبار را می‌توانید در مورد بازی بخوانید. نسخه جدید بازی God of War، به کلی دگرگون شده است و تنها چیزی که از سری‌های قبل به نسخه جدید راه پیدا کرده، خود کریتوس است! در ابتدا باید بدانید که بازی دیگر در یونان و المپوس جریان ندارد، آن‌ها به طور کامل نابود شده‌اند. حال داستان کریتوس به دنیای دیگر راه پیدا کرده است؛ ماجراجویی‌های او این بار در اسطوره‌شناسی نورس دنبال خواهد شد. جایی که خدایان آن را باید به خوبی بشناسید؛ ثور، اودین، لوکی و ده‌ها تن دیگر. بازی حتی از نظر گیم‌پلی هم دست خوش تغییرات زیادی شده است. بازی دیگر همانند سابق یک هک اند اسلش یک دست و منظم نیست. این بار به لطف تغییر اسلحه کریتوس که حالا یک تبر و سپر به دست دارد، مبارزات از فاصله‌ای نزدیک‌تر دنبال می‌شوند و اکشن بازی با مکاهممی کاملا متفاوت بازیکنان را درگیر خود خواهد کرد. اما یکی دیگر از بزرگ‌ترین تغییرات بازی، چیزی نیست جز پسر کریتوس. خدای جنگ داستان بازی، دیگر همانند گذشته یک فرد بسیار خشن نیست و حالا یک پسر دارد که در طول ماجراجویی‌اش او را همراهی می‌کند. اینکه بازی دیگر همانند سابق، خشونت و خون و خونریزی‌های شدیدی ندارد، شاید برای خیلی‌ها ناامید کننده باشد، اما تحول در این سری، می‌تواند تجربه‌ای جدید از سری God of War باشد. حال باید دید این تنوع دروازه‌های جدیدی به روی این مجموعه باز خواهد کرد یا به کلی حس و حال مجموعه God of War را از بین خواهد برد.

 

Yakuza 6: The Song of Life

  • سازنده: سگا
  • سبک:اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

Yakuza 6: The Song of Life یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط سگا ساخته شده و به طور انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. سری یاکوزا همیشه طرفداران خاص خود را داشته و عرضه هفتمین نسخه از سری این مجموعه، چنین حرفی را اثبات می‌کند. این بازی در سال ۲۰۱۶ به صورت اختصاصی برای ژاپن منتشر شد و حال پس از دو سال انتظار، نسخه غربی آن با نام The Song of Life برای غرب منتشر خواهد شد. بازی از نگاه سوم شخص دنبال می‌شود و دنیای آن جهان باز است. همانند نسخه‌های قبلی این مجموعه، دنیای بازی پر از گشت و گذارهایی ادغام شده با سبک آرکید و مبارزات جذاب است. شما همراه با کاراکتر اصلی بازی که کازموما کیریو نام دارد در شهرهای کاموروچو و هیروشیما به ماجراجویی می‌پردازید. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که کازوما پس از مصدوم شدن در شماره قبل، قرار است توسط پلیس به خاطر جرایمی که مرتکب شده به زندان منتقل شود. اما او ناگهان متوجه می‌شود که هاروکا ناپدید شده و اثری از او نیست؛ این شروعی بر داستان بازی خواهد بود. حال شما به عنوان کازوما، باید پرده از این اسرار مبهم بردارید.

 

Days Gone

  • سازنده: استودیو بند سونی
  • سبک: اکشن ماجراجویی، ترسناک بقا
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۸
بازی Days Gone از همان اولین نمایش خود توانست به اثری مورد انتظار تبدیل شود، اما آیا می‌تواند به یک بازی زامبی‌محور متفاوت هم تبدیل شود؟

شاید تم زامبی‌ها دیگر تکراری و خسته کننده شده باشد، اما اگر استودیو خلاق باشد، می‌توان از تکراری‌ترین آیتم‌ها هم اثری لذت بخش بیرون کشید. بازی Days Gone حداقل تا اینجای کار با نمایش‌های مختلف خود چنین موضوعی را به ما نشان داده است. یک بازی اکشن ماجراجویی و ترسناک بقا که قرار است بازیکنان را در یک دنیای آخرالزمانی جهان‌باز قرار دهد که از دید سوم شخص روایت داستان را دنبال خواهند کرد. در این بازی شما در نقش دیکن جان، یک شکارچی جایزه‌بگیر بازی خواهید کرد، کسی که به خوبی از دنیای وحش آگاهی دارد و می‌داند که باید در هنگام خطرات مختلف چه کاری انجام دهد. بازی ۲ سال پس از اتفاقاتی که باعث شد انسان‌ها تبدیل به موجوداتی به نام فریکرز شوند روایت خواهد شد. فریکرزها، موجوداتی زامبی‌ مانند هستند که به صورت گروهی حمله می‌کنند و هنگامی که شما را ببینند، چیزی جز دردسر برای‌تان نخواهد ماند. بازی این اجازه را به شما خواهد داد تا ماموریت‌‌های خود را به چندین روش مختلف انجام دهید؛ مخفی کاری، تاکتیکی و آتش بازی، همگی از جمله انتخاب‌های پیش روی شما خواهند بود. آب و هوای پویا و دنیایی آخرالزمانی همراه با اتمسفری نفس‌گیر، قطعا هر بازیکنی را جذب خود می‌کند، اما آیا این بازی می‌تواند همان اثر زامبی‌محور متفاوتی باشد که انتظار داریم؟ یا با اثری تکراری رو به رو خواهیم بود؟

 

Detroit: Become Human

  • سازنده: کوانتیک دریم
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار ۲۰۱۸
بعد از سال‌‌ها، اثر جدیدی از دیوید کیج در راه است؛ اثری جدید، شخصیت‌هایی جدید، داستانی جدید

بسیاری از شما استودیو کوانتیک دریم را می‌شناسید؛ استودیویی که با آثار متفاوتش و تزریق احساسات و عواطف درون بازی، طرفداران بی‌شماری را به سمت خود جذب کرد. آثاری مثل Heavy Rain و Fahrenheit از جمله آثار برجسته‌ای هستند که تجربه آن، روی هر شخصی توانسته تاثیرگذار باشد. حال این استودیو همراه با رهبر خود یعنی دیوید کیج، مشغول آماده کردن اثر جدیدی به نام Detroit: Become Human برای انتشار است. اثری جدید، شخصیت‌هایی جدید، داستانی متفاوت. این بازی شما را در قالب شخصیت‌های ربات اندروید قرار می‌دهد، اندرویدهایی که به خوبی از پس وظایف خود برمی‌آیند و ظاهر و رفتاری به شدت شبیه به انسان‌ها دارند. در این بازی اکشن نقش آفرینی که از زاویه سوم شخص دنبال می‌شود، در نقش سه اندروید بازی خواهید کرد؛ کارا، کانر و مارکوس. تمامی انتخاب‌ها و دیالوگ‌های بازی روی تک تک سکانس‌ها تاثیرگذار خواهند بود و همچنین جالب است بدانید که بازی هیچ گیم‌اوری ندارد. اگر یکی از این سه شخص در بازی کشته شوند، بازی با دیگر شخصیت‌ها دنبال خواهد شد. حتی قادر هستید با جمع آوری اطلاعات بیشتر، برخی صحنه‌ها را به عقب بازگردانید و انتخاب‌های بیشتری انجام دهید. دیوید کیج بیش از ۲ سال برای نوشتن داستان و دیالوگ‌های این بازی زمان گذاشته و قول روایتی پیچیده و درگیر کننده را به بازیکنان داده است.

 

Moss

  • سازنده: پلی‌آرک
  • سبک: ماجراجویی، پازل
  • تاریخ انتشار: فوریه ۲۰۱۸

در بازی Moss، با Quill آشنا خواهید شد؛ موش جوانی که آرزوهایش فراتر از جنگل ساکت و آرامی است که در آن زندگی می‌کرد. او به دنبال بزرگی و به دنبال ماجراجویی است. روزی از روزها، او در حال گشت و گذار در جنگل بود که ناگهان جادویی کهن و مرموز را کشف می‌کند. با یافتن و بیدار شدن این جادو، نیرویی شیطانی پا به جنگل می‌گذارد. حال این موش جوان، ماجراجویی خود را پیدا کرده است. شما همراه با او، به مکان‌های ناشناخته‌ و فراموش شده‌ای سفر خواهید کرد و به حل پازل‌های چالش‌برانگیز و مبارزه با دشمنان خواهید پرداخت. نکته جالب بازی این است که می‌توانید این بازی را هم به صورت عادی و هم با استفاده از واقعیت مجازی انجام دهید. در صورت استفاده از واقعیت مجازی، بازی از دید اول شخص انجام می‌شود و در غیر این صورت، از نگاه سوم شخص این موش جوان را دنبال خواهید کرد.

 

Spider-Man

  • سازنده: اینسامنیاک گیمز
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۸
اسپایدرمن همیشه جذاب بوده است، اما اینکه سازنده آن اینسامنیاک گیمز باشد، جذابیت جای خود را به هیجان و سرگرمی می‌دهد

بازی Spider-Man برای کنسول پلی‌استیشن ۴، یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ است. جدیدترین اثر استودیو Insomniac Games که آن‌ها را با آثار بسیار جذابی مانند Sunset Overdrive می‌شناسیم. بازی در سن ۲۳ سالگی پیتر پارکر دنبال می‌شود و حدود ۸ سالی می‌شود که وی تبدیل به اسپایدرمن شده است. در ابتدای بازی، اسپایدرمن با ویلسون فیسک مبارزه می‌کند و او را شکست خواهد داد. اما در ادامه، گروه جدیدی به نام Inner Demons جای فیسک را خواهند گرفت و اتفاقات جدیدی برای اسپایدرمن رخ خواهد داد. بازی مرد عنکبوتی، یک اثر اکشن ماجراجویی است که در نیویورک امروزی شما را به حال خود رها می‌کند. بازی از نگاه سوم شخص دنبال می‌شود و انواع و اقسام قابلیت‌های جذاب اسپایدرمن مانند تاب خوردن با تارها، بالا رفتن از دیوارها و انواع و اقسام شیرین‌کاری‌های او در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت. بازی شامل اکشن‌های هیجان‌انگیز، مخفی کاری و Quick Time Event خواهد بود. همچنین در برخی مراحل شما بدون لباس اسپایدرمن بازی را با شخصیت پیتر پارکر دنبال خواهید کرد و در برخی صحنه‌های کلیدی داستان، مری جین هم یکی دیگر از شخصیت‌های قابل بازی خواهد بود. این بازی مورد انتظار به خاطر گرافیک چشمگیر و گیم‌پلی جذابی که تا امروز به نمایش گذاشت، یکی از مهم‌ترین بازی‌های کنسول پلی‌استیشن ۴ محسوب می‌شود.

 

MLB The Show 18

  • سازنده: سونی سن دیگو
  • سبک: ورزشی
  • تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷

MLB The Show 18 یک بازی شبیه‌ساز از لیگ حرفه‌ای بیسبال است که توسط استودیو سندیگو سونی به طور انحصاری برای پلتفرم‌های این کمپانی ساخته شده است. این بازی که سیزدهمین نسخه از سری MLB The Show محسوب می‌شود، سعی دارد با شبیه ساز کامل این ورزش، علاقه‌مندان پرشمار بیسبال را به سوی خود جذب کند. ارون جاج هم شخصیت اصلی کاور این بازی خواهد بود. گزارشگر این بازی هم کارلوچی خواهد بود. بازیکنان می‌توانند در این بازی حتی بازیکنان شخصی خود را ساخته، چهره آن‌ها را طراحی کرده و حتی نوع و شکل ضربه زدن به توپ را هم مشخص کنند.

 

Bravo Team

  • سازنده ناشر: Over the Moon
  • سبک: اکشن، ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

Bravo Team، یک بازی اول شخص تیراندازی با قابلیت همکاری چند نفره است که برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن توسعه داده شده است. داستان بازی از این قرار است که شما و هم تیمی‌تان در خاک دشمن قرار دارید و به کلی محاصره شده‌اید. اینکه چگونه از این مخمصه خلاص شوید و چگونه راه خود را باز کنید، کاملا به خودتان بستگی دارد. نشانه‌گیری، کاورگیری و همکاری تاکتیکی با هم تیمی از جمله ویژگی‌های این بازی به شمار می‌رود.

 

Dreams

  • سازنده: مدیا مولکول
  • سبک: سندباکس
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۸
سال‌هاست که منتظر این اثر هستیم، اما آیا دریمز ارزش این همه انتظار را خواهد داشت؟

بازی Dreams، از آن بازی‌هایی است که مدت‌‌هاست طرفدارانش را منتظر گذاشته است. این بازی از همان ابتدای نسل هشتم معرفی شد و قول جهانی بزرگ و آزادانه را به بازیکنان داد. اثری سندباکس که به بازیکنان آزادی عمل فوق‌العاده‌ای خواهد داد تا خودشان هر کاری که دوست دارند در محیط بازی انجام دهند و با ارایه ابزارهای گوناگون، حتی به آن‌ها اجازه ساخت بازی خودشان را بدهد. شما در این بازی کنترل یک imp را در دست خواهید گرفت، چیزی شبیه به نشانه گر ماوس، که توسط کنترلر دوال شاک ۴ یا کنترلرهای پلی‌استیشن موو کنترل می‌شود و می‌توانید انواع و اقسام آیتم‌های موجود در بازی را تحت فرمان خود داشته باشید. بازی Dreams با فراهم کردن امکان ساخت مراحل و بازی‌های گوناگون در دنیای خود، از یک بازی دوبعدی گرفته تا یک بازی برای هدست‌های واقعیت مجازی، این امکان را هم در اختیار گذاشته تا بازی ساخته شده خود را به صورت آنلاین منتشر کنید یا حتی با دیگر دوستان‌تان در دنیایی که خلق کرده‌اید بازی کنید.

 

Blood and Truth

  • سازنده: استودیو لندن سونی
  • سبک: اکشن تیراندازی
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

Blood and Truth یکی از آن بازی‌هایی است که می‌تواند تجربه‌ای جدید در بین بازی‌های هدست واقعیت مجازی سونی باشد. این بازی تنها مخصوص هدست پلی‌استیشن VR ساخته شده و قرار است تجربه‌ای جدید در سبک اکشن‌های خشن و هیجان‌انگیز را در شهر لندن برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. شما در نقش نیروی ویژه‌ای به نام رایان مارکس باید در ماموریتی خطرناک به نجات خانواده او از دست مجرمین بی‌رحم بروید. تمامی کارها و گیم‌پلی بازی با استفاده از کنترلر پلی استیشن موو صورت می‌گیرد و از مخفی کاری گرفته تا انجام کشتارهای خشن و اکشن‌های هیجان‌انگیز، بازی Blood of Truth نوید اثری جذاب را می‌دهد. این بازی از تجارب The London Heist الهام گرفته شده است.

 

Golem

  • سازنده : های‌وایر گیمز
  • سبک: ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

بازی Golem اولین اثر استودیو های‌وایر گیمز است که توسط اعضای سابق بانجی تاسیس شده است. در این بازی شما در نقش یک پسر ماجراجو ایفای نقش خواهید کرد که به شدت مجروح شده است و برای همیشه باید روی تخت زندگی را بگذراند و رویای ماجراجویی را تنها در ذهنش تصور کند. اما در این بین قدرتی به وجود می‌آید تا موجودات سنگی به نام Golemها را خلق کنید، موجودات عجیبی که می‌توانید با آن‌ها به ماجراجویی بروید.

 

Dragon’s Crown Pro

  • سازنده: وانیلاویر
  • سبک: اکشن نقش آفرینی
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

بازی Dragon’s Crown یکی از بازی‌های دو بعدی اکشن و نقش آفرینی بسیار جذابی است که پیش از این برای پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ویتا منتشر شده بود. حال سازنده بازی قصد دارد این بازی زیبا را برای پلی استیشن ۴ هم منتشر کند. در این بازی، شما به سیاه‌چال‌ها و مناطق تاریکی سفر خواهید کرد که به لطف طراحی جذاب بازی، غرق در دنیای بازی خواهید شد. مبارزات مختلف از فاصله نزدیک و دور، حالت دو بعدی Side Scrolling و نبردهای Beat’em Uo، دست در دست هم داده‌اند که تا آخرین لحظه شما را پای بازی بنشانند. بازی دارای ۶ شخصیت قابل بازی از کلاس‌های مختلف است و طراحی‌های هنری بازی به راحتی شما را به تحسین این اثر وا می‌دارد.

فراموش نکنید که هنوز تا پایان سال زمان زیادی باقی مانده است، بازی‌های جدید معرفی خواهند شد، بازی‌های معرفی شده تاریخ خواهند خورد و به تعداد این بازی‌ها افزوده خواهد شد. شما بیشتر انتظار چه اثری را می‌کشید؟

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *