بررسی سری کمیک بوک های شروع تازه کمپانی مارول در سال ۲۰۱۸

[ad id='39844']

 

زومجی – کمپانی مارول کامیکس به‌تازگی در طی بیانیه‌ای اعضای تیم خلاق نویسنده و طراح نسخه جدید کتاب کامیک انتقام جویان (Avengers) را اعلام کرد. در این بیانیه، کمپانی لیست اسامی قهرمانانی را که تیم انتقام جویان جدید را تشکیل می‌دهند هم معرفی کرده است. قسمت اول کتاب کامیک انتقام جویان (Avengers #1) توسط جیسون آرون نوشته می‌شود و همچنین طرح‌های تصویری آن توسط اد گینس طراحی خواهد شد. این سری کتاب از مجموعه‌های کامیک قرار است سه عضو اصلی تیم انتقام جویان یعنی ثور، کاپیتان آمریکا و آیرون من را دوباره گرد هم بیاورد. اما قرار نیست تنها اعضای این تیم همین سه ابرقهرمان باشند؛ بلکه کاراکترهای دیگری مانند شی-هالک، بلک پنتر، کاپیتان مارول، دکتر استرنج و همچنین ابرقهرمان تازه‌کاری به نام گوست رایدر (روح سوار) هم به آنها می‌پیوندند. حال سایت خبری IGN در طی گزارشی اعلام کرده که به احتمال زیاد دکتر استرنج قرار نیست مدت طولانی همراه این تیم باشد و تنها برای زمان محدودی با آنها به میدان مبارزه خواهد آمد.

سری کتاب کامیک Avengers تنها مجموعه‌ای با محوریت اعضای تیم ابرقهرمانی انتقام جویانی خواهد بود که در برنامه گسترده «شروع تازه» (Fresh Start) کمپانی مارول قرار دارد. مارول قرار است سالانه ۱۸ قسمت از این سری کتاب مورد انتظار خود را روانه بازار کند. این سری قرار است به گونه‌ای باشد که جایگزین چندین مجموعه و سری کتاب‌های کامیکی که به طور مثال با عناوینی مانند انتقام جویان جدید (The New Avengers)، انتقام جویان مخفی (Secret Avengers) و انتقام جویان عجیب (Uncanny Avengers) منتشر می‌شد، بشود. 

کتاب کامیک Avengers #1 قرار است وضع موجود و حال حاضر دنیای ما را به تصویر بکشد. بعد از اتفاقاتی که در داستان کتاب کامیک Avengers: No Surrender رخ داد، سه تیم انتقام جو که به نیروهای نظامی پیوسته بودند، رفته رفته آن‌قدر به تیمی بدون آینده و کوچک تبدیل شدند که در اصل هیچ تیم ابرقهرمان و هیچ انتقام‌جویی باقی نماند. همین اتفاقات باعث شد که جای ابرقهرمانان ما خالی باشد و شرایط بسیار خوبی برای پدید آمدن و معرفی یک تیم انتقام‌جوی ابرقهرمانی به وجود بیاید.

این سری از مجموعه کتاب‌های کامیک کمپانی مارول کامیکس، شباهت بسیار زیادی به سری کتاب ثور: خدای رعد و برق (Thor: God of Thunder) نوشته جیسون آرون دارد. داستان این سری کتاب نه‌تنها درباره اتفاقات و وضعیت حال حاضر دنیا است، بلکه قرار است به انتقام جویان بسیار قدیمی هم سر بزند. این سری با داستان خود قرار است هم ما را با اعضا و تیم اونجرز جدید آشنا کند و هم به گذشته رفته و انتقام جویان مربوط به ۱۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح را به ما معرفی کند. این تیم و اعضای آن توسط جیسون آرون در کتاب تک نسخه‌ای Marvel Legacy معرفی شدند. طبق معرفی لیست اعضا، در این تیم ابرقهرمانی شخصیت‌هایی مانند بلک پنتر، گوست رایدر، اودین، فینکس (جین گری)، استار بند (Star Brand)، آیرون فیست (مشت آهنی) و آگاماتو حضور داشتند. شخصیت منفی و شرور به کار رفته در داستان کتاب Marvel Legacy هم سلستیال سیاه بود که قرار است این دو داستان را به یکدیگر مرتبط کند. 

جسون آرون در طی مصاحبه اخیر خود درباره پروژه جدید خود اینگونه توضیح داد:

ما تصمیم داشتیم که به نحوی بتوانیم به گذشته و خط داستانی اصلی بازگردیم. ما می‌خواستیم این کار را با شخصیت‌های بزرگ و محبوبی انجام دهیم که در قلب آن قرار دارند. به همین منظور ما به سراغ استیو راجرز (کاپیتان آمریکا)، تونی استارک (آیرون من) و ثور اودین‌سان رفتیم و دوباره آنها را دور هم جمع کردیم تا باری دیگر اعضای اصلی و قلب این تیم ابرقهرمانی باشند. علاوه بر این سه شخصیت، قهرمانان دیگری هم وجود دارند که قرار است به تیم اضافه شوند و ما در طول داستان آنها را به تیم جدید می‌آوریم. اساسا هدف من از نوشتن و انتشار این سری این بود که اگر شما تنها یک کتاب کامیک کمپانی مارول را می‌خوانید (نه به این معنی که حتما لازم است یکی از آنها را بخوانید، اما اگر این کار را می‌کنید) و اگر این کتاب را انتخاب کردید، اطلاع داشته باشید که این سری با داستان خود قصد دارد چشم‌اندازی از دنیای مارول را قسمت به قسمت به شما نشان دهد. ما قصد داریم به واسطه شخصیت‌های بزرگ و معروف این دنیا، به جذاب‌ترین و همچنین عجیب‌ترین نقاط دنیای مارول برویم.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *