انتشار کمیک بوک های شخصیت پلاستیک من در سال ۲۰۱۸

[ad id='39844']

 

به‌تازگی اعلام شده که گیل سایمون قرار است برای نوشتن و انتشار سری جدید کتاب‌های کمیک شخصیت مرد پلاستیکی (Plastic Man)، با همکار قدیمی خود یعنی آدریانا ملو همکاری کند. گیل سایمون مدتی است که نویسندگی سری که استقبال بسیار زیاد مخاطبان واقع شد، تصمیم گرفت به سراغ نویسندگی مجموعه جدیدی برود. سایمون و ملو، پیش از این در انتشار سری کتاب کمیک Birds of Prey (پرنده‌های شکاری) با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

این مجموعه که یکی از جدیدترین مینی سری‌های ۶ قسمتی کمپانی دی سی کامیکس محسوب می‌شود، قرار است بخشی از داستان ماجراجویی‌های شخصیت پاتریک اوبریان (ال) را نقل کند. این شخصیت، یک دزد خرده‌پا و فرد حرفه‌ای در زمینه فریب‌کاری است که در طی حادثه‌ای به شانه او شلیک شده و با مواد شیمیایی خاصی درگیر می‌شود. در نهایت او تبدیل به ابرانسانی می‌شود که قابلیت کشیدن بدنش را دارد و به‌نظر می‌رسد که این قابلیت، در زمینه دزدی بسیار کاربردی خواهد بود. این کاراکتر توسط جک کول خلق شده و اولین بار در کتاب کمیک Police Comics #1 که در سال ۱۹۴۱ عرضه شد، شاهد حضور او بودیم. جالب است بدانید که شخصیت مرد پلاستیکی یکی از اولین ابرقهرمانانی محسوب می‌شد که به‌طرز جالبی، توانایی طنز خود را با داستان‌های اکشن کمیکی ترکیب کرده بود.

گیل سایمون در طی بیانیه‌ای درباره مجموعه جدید خود و همچنین این شخصیت اینگونه بیان کرد:

مرد پلاستیکی خود دلقک است، خود جوک و همچنین یک مرد کشیِ بسیار عجیب و غریب. او اصلا آدم معتبری نیست. اصلا نمی‌توان به او اعتماد کرد. او… خب… او مرد پلاستیکی است. با نگاه به او، انگار که در حال تماشا کردن نسخه کش‌آمده شخصیت سوامپ تینگ (Swamp Thing) یا بتمن جهنده هستی. نویسندگی سری کتاب کمیک در رابطه با این شخصیت یک افتخار جالب و در عین عجیب و غریب است. من خیلی هیجان‌زده‌ام که قرار است بخشی از کتاب کمیک این شخصیت پلاستیکی باشم.

شخصیت مرد پلاستیکی در ابتدا یک کاراکتر منفی و شرور بوده و بعد از مدتی تبدیل به یک قهرمان شده است. این کاراکتر در تاریخچه داستان‌های کتاب‌های کمیک خود، در تیم‌های مختلف لیگ عدالت عضو بوده و یک بازگشت شبیه به «تولد دوباره» در کتاب کمیک Dark Nights: Metal (شب‌های تاریک: متال) داشته است. از آنجایی که این شخصیت دارای محبوبیت به نسبت خوبی بوده و پتانسیل زیادی هم دارد و از طرف دیگر هنوز هیچ مجموعه کتاب مستقلی برای خود ندارد، در طی چند سال اخیر، یکی از کاراکترهای مورد علاقه هنرمندان خوب این عرصه مانند مارک وید، فرانک میلر و همچنین گرنت موریسون بوده است. گیل سایمون در مصاحبه خود به این موضوع اشاره کرده که یکی از مجموعه‌های گرنت موریسون که با همکاری هاوارد پورتر نوشته و منتشر شده، یکی از مجموعه‌های مورد علاقه او بوده که باعث شد او در کارهای خود از این سری کتاب الهام‌های زیادی بگیرد. سایمون در این مصاحبه خود اینگونه به این موضوع اشاره کرده و عنوان کرد:

یکی از مواردی که در طی چند سال اخیر در هنگام نوشتن کارهای خود، موجب به‌وجود آمدن ایده‌های زیادی شد، مجموعه کلاسیکی است که توسط گرنت موریسون با همکاری هاوارد پورتر نوشته و منتشر شده است. ما قطعا در این مجموعه هم از آن الهام‌های زیادی خواهیم گرفت. شخصیت پلاستیک من خیلی سرگرم‌کننده و شاد است. او آنقدر محبوب است که قطعا می‌تواند به تنهایی یک مجموعه مستقل متعلق به خود را نگه داشته و ادامه دهد. او هیچ ترسی از بتمن ندارد. او هیچ ترسی از دارک ساید ندارد. او فقط از خراب‌کاری کردن می‌ترسد و اینکه در نهایت مجبور شود باری دیگر به همان دزد خرده‌پایی که قبلا بوده، بازگردد.

سری کتاب کمیک شخصیت Plastic Man برای انتشار در ماه ژوئن سال جاری میلادی (خرداد-تیر ۹۷) تنظیم شده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *