کاهش بیست درصدی مخاطبان سینمای ایران در نوروز ۹۷

[ad id='39844']

بحران مخاطب در سینمای ایران

افت بیست درصدی مخاطبان اکران نوروز ۹۷ نسبت به نوروز ۹۶/ گزارش «سینما» از آمار فروش و مخاطبان فیلم های اکران نوروز امسال نسبت به سال گذشته در یک بازه زمانی

🔹با رسیدن به روز ۱۳ فروردین که پایان تعطیلات نوروزی محسوب می شود پخش کنندگان و سینماداران از رشد فروش سینمای ایران نسبت به سال گذشته سخن می گویند. رشد فروشی که با یک تاکتیک ساده و قدیمی به نام افزایش قیمت بلیت به دست آمده. برای شناخت وضعیت فعلی سینمای ایران باید به بررسی تعداد مخاطبان پرداخت. در یک مقایسه از بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین برای فیلم های اکران نوروز ۹۶ و ۹۷ افت محسوس مخاطبان طی یک سال به چشم می خورد. نوروز ۹۶ شش فیلم «خوب بد جلف» «سه بیگانه»«ماجرای نیمروز»«گشت۲» «آباجان» و «یک روز بخصوص» مجموعا یک میلیون هفتصد و هفتاد هزار مخاطب و شانزده میلیارد و پانصد میلیون تومان فروش داشتند.

🔹نوروز ۹۷ یک فیلم به تعداد فیلم های اکران نوروز اضافه شد سالنهای بیشتری هم به سینماها اضافه شدند. اما از بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین ۹۷ هفت فیلم «مصادره»، «لاتاری» ، «به وقت شام»، «فراری»، «لونه زنبور»، «فیلشاه» و «خرگیوش» مجموعا یک میلیون و سیصد و نود و دو هزار مخاطب و هجده میلیارد و نهصد و هشتاد میلیون تومان فروش داشته اند. نتیجه افت بیست و یک درصدی مخاطبان اکران نوروزی طی یک سال و ادامه افت مخاطبان اکران نوروز در دومین سال متوالی است.

🔹در مقایسه فیلم به فیلم، «مصادره» به عنوان پرفروش ترین فیلم نوروز امسال دربازه زمانی مذکور ۵۳۸٫۵۰۰ مخاطب داشته که مخاطبانش از دو فیلم پرفروش پارسال در همین بازه زمانی یعنی «گشت ۲» با ۷۹۱ هزار مخاطب و «خوب بد جلف» با ۵۹۶ هزار مخاطب کمتر است. کم فروش ترین فیلم اکران نوروز سال گذشته «یک روز بخصوص» بود که در این بازه زمانی ۴۵ هزار مخاطب داشت و «فراری» که کم فروش ترین فیلم امسال است در همین بازه زمانی تنها ۱۳ هزار مخاطب دارد!

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *