معرفی ابرشرورهای برتر دنیای مارول کمیک

[ad id='39844']

مهمترین ابر شرورهای مارول

۱۵- دکتر دووم (Dr. Doom)

 http://spidey.ir سایت اسپایدی – دکتر دووم یکی از بزرگترین و محبوب ترین ویلن های دنیای مارول است. با این حال مارول استودیوز اجازه استفاده از او را نداشته ولی احتمالا به خاطر توافق بین دیزنی و فاکس که در حال طی پروسه های اداری/قانونی خود است رایت چهار شگفت انگیز و دکتر دووم به مارول برمیگردد و مارول استودیوز هم میتونه از این شخصیت استفاده کنه. و البته که میدونید دکتر دووم فقط دشمن چهار شگفت انگیز نیست و بارها با اونجرز جنگیده. او شخصیتی است که همه هواداران مارول دوست دارند در MCU دیده شود. دکتر دووم در بسیاری از رویدادهای مهم نقش اصلی را داشته است و تهدیدی برای کل جهان و عالم محسوب شده. حتی چندی پیش یه جورایی یه قهرمان شد و جای مرد آهنی را گرفت. او قطعا میتونه خبیث بسیار مناسبی برای دوران پسا – ثانوس باشه!

 

۱۴- نیمور (Namor)

 «نیمور» شاه آتلانتیس از دشمنان پلنگ سیاه محسوب میشود. اولش او و تچالا با هم تفاهم داشتند چون هر دو از خاندان سلطنتی به شمار میان و به همین دلیل هر از گاهی به هم کمک میکردند . تا اینکه نیمور کاری نابخشودنی انجام داد. او که تحت تاثیر “نیروی فونیکس” قرار داشت کشور واکاندا را با موجی عظیم از اقیانوس دچار سیل کرد و صدها نفر رو کشت و خرابی زیادی بر جا گذاشت. تچالا بعدها به عضویت گروه “ایلومیناتی” (Illuminati) در آمد که در آن مهم ترین و تاثیرگذارترین شخصیت های مارول عضو بودند. نیمور هم بود . ولی تچالا هرگز بهش اعتماد نداشت . بارها هم بهش اخطار کرد که به خاطر کاری که کرده میکشتش. در هر حال خیلی ها اعتقاد دارند جنگ بین دو پادشاه که یکی صاحب واکاندا است و دیگری صاحب آتلانتیس میتونه خیلی در فیلم “پلنگ سیاه” جذاب باشه. ضمن اینکه میتونه بالاخره پای نیمور رو به دنیای سینمایی مارول باز کنه (گفته میشه مارول مدتیه خیلی بی سر و صدا رایت سینمایی نیمور رو از یونیورسال پس گرفته. همچنین میدونید که یکی از بزرگترین و قدیمی ترین رویدادهای مارول مربوط میشه به حمله نیمور و لشگر آتلانتیس به نیویورک . پس اگر همچین چیزی رو در فاز ۴ دیدید تعجب نکنید.

 

۱۳- نورمن آزبورن (Norman Osborn)

ما میدونیم که اولین فیلم MCU که از نظر داستانی بلافاصله بعد از اونجرز ۴ روی میدهد، “بازگشت به خانه ۲” است. طبق گفته رئیس مارول استودیوز یعنی «کوین فایگی» این فیلم تنها دقایقی بعد از اونجرز ۴ شروع میشود. پس دنباله بازگشت به خانه میتونه از نظر داستانی بسیار به فسمت چهارم انتقام جویان مربوط باشه. و اینجاست که ما شاید شاهد حضور بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی یعنی “نورمن آزبورن/گرین گابلین” باشیم. البته چون گرین گابلین قبلا در فیلم های سینمایی بوده پس شاید یک نقش جدید از او ببینیم. چون اگر یادتون باشه پس از وقایع رویداد “تهاجم مخفی” در کمیک بوک های مارول، نورمن تونست خودش رو همچون فردی خیرخواه نشون بده و رئیس سازمان “شیلد” بشه. او بعدش خودش رو “ایرون پاتریوت” کرد و گروه “دارک اونجرز” را شکل داد و دشمن کل دنیای مارول شد. بنابراین اگر شایعه ها درست باشند و اونجرز ۴ درباره “تهاجم مخفی” نژاد فضایی “اسکرال” باشد احتمالا نورمن ازبورن را به عنوان خبیث اصلی MCU خواهیم دید.

 

۱۲- گالاکتوس (Galactus)

وقتی در نهایت ثانوس به دست اونجرز و نگهبانان کهکشان شکست بخوره اونوقت ما قطعا یک جور خلا قدرت در فضا و عالم کیهانی مارول خواهیم داشت. وقتی ثانوس نباشه چه تهدید دیگر کیهانی هم تراز با او ممکنه وجود داشته باشه که بتونه نه تنها کره زمین بلکه کل عالم را تهدید کنه؟ تنها گزینه ای که به ذهن ما میرسه گالاکتوس هستش!  به لطف توافق دیزنی و فاکس امیدواریم که گالاکتوس را در فاز بعدی مارول ببینیم. ضمن اینکه این رو هم یادتون باشه که مارول بارها اعلام کرده که فاز بعدی دنیای سینمایی حالت کیهانی/فضایی داره. پس چه کسی بهتر از گالاکتوس که خبیث فاز بعدی باشه، هان؟

 

۱۱- شش خبیث (Sinister Six)

پس از جنگ بینهایت و اونجرز ۴ ، اسپایدرمن قطعا یکی از کلیدی ترین شخصیت های MCU     خواهد شد. این قهرمان جوان قراره حرفه طولانی را در پیش داشته باشه و بسیاری از هواداران دوست دارند همچون دنیای کمیک شاهد حضور گروه معروف و مخوف “شش خبیث” در فیلم های او باشند  خود سونی هم از مدتها قبل میخواسته همین کار رو بکنه و اگر سری فیلم های “مرد عنکبوتی شگفت انگیز” ادامه میافت قطعا شش خبیث را میدیدم. شش خبیث حتی میتونند دشمنان دیگر قهرمانان دنیای سینمایی مارول هم باشند. ایده بسیار خوب و جدیدی هم هست. چون ما شاهد فیلم هایی با حضور گروه های ابرقهرمانی بوده ایم ولی دیده نشده آنها در دنیای سینما با گروه های خبیث مبارزه کنند. بنابراین این گزینه هم مطرح هستش. پس شش خبیث در فاز بعدی خیلی احتمالش زیاده که رخ بده؛ حالا چه در فیلم های اسپایدرمن یا در دیگر فیلم های مارول. و البته از یادمون نره که حضور «مک گارگن» ملقب به «عقرب» در بازگشت به خانه حاکی از جمع شدن گروه شش خبیث در قسمت های بعدیه.

 

۱۰- کانگ فاتح (Kang the Conqueror)

«کانگ فاتح» یک خبیث بزرگ ولی کمی متفاوت است چون از آینده اومده (قرن ۳۰ میلادی)! او یک مسافر زمان است و تونسته از زمان به عنوان یک سلاح استفاده کنه و به زمان حال بیاد. در زمان حال هم بود که به یکی از خطرناک ترین خبیث های گروه اونجرز تبدیل شد و سعی کرد تایم لاین فعلی را فتح کنه. راستش رو بخواهید خیلی از هواداران مارول هستند که کانگ رو دوست دارند و مشتاقانه منتظر حضور او در دنیای سینمایی هستند. او میتونه به راحتی در MCU قرار بگیره چون موضوع سفرهای زمانی و دنیاهای موازی را مطرح میکنه و همانطور که میدانید گفته شده که در فاز بعدی قراره روی دنیاهای موازی مارول تمرکز بشه. او شخصیتی هستش که اونقدر پتانسیل داره که حتی میتونه روی فاز ۵ مارول هم تاثیر بگذاره!

 

۹- ساحره (The Enchantress)

هیچ ضمانتی نیست که ثور از سری فیلم های جنگ بینهایت جان سالم بدر ببره ولی خود آقای «کریس همسورث» به عنوان بازیگر ثور بارها اعلام کرده که خیلی دوست داره دوباره در MCU حضور داشته باشه. «تایکا وایتیتی» (کارگردان “ثور ۳”) هم گفته که دوست داره قسمت چهارم ثور را هم بسازه و بنابراین پای خبیث های دیگری از دنیای کمیک بوک های ثور میتونه در MCU باز بشه. تا به حال تقریبا تمام دشمنان بزرگ ثور در دنیای کمیک را در MCU دیده ایم به جز «ساحره» که استاد جادوگری است. ضمن اینکه همین تخصصش در جادوگری را میتوان به دیگر فیلم های MCU مثل “دکتر استرنج” و … هم ربط داد و ازش یک خبیث تمام عیار برای فاز ۴ ساخت.

 

 

۸- تسک مستر (Taskmaster) 

«تسک مستر» یکی از ویلن های محبوب هواداران مارول است که قدرت های جالبی دارد. یعنی میتونه از روی فنون و ضربات دیگران تقلید کنه و ضد حمله بزنه! سپر و شمشیر هم داره و با اون شنل و ماسک باحالش کاملا خودنمایی میکنه. ما خیلی وقته منتظر هستیم این قاتل اجاره ای در MCU حضور پیدا کنه. در فاز ۴ میشه از تسک مستر به عنوان خبیث یک فیلم جمع و جور استفاده کرد . بالاخره قرار نیست که در این فاز  همه چیز در فضا و کیهان جریان داشته باشه . به نظر میرسه تسک مستر میتونه خبیث ایده آلی برای فیلم اختصاصی “بلک ویدو” باشه.

 

۷- دورمامو (Dormammu)

اگر به هر دلیلی نشه از گالاکتوس در فاز ۴ MCU استفاده کرد میشه به جای او از دشمن معروف «دکتر استرنج» یعنی «دورمامو» استفاده کرد. چون او در فیلم دکتر استرنج به عنوان “بلعنده دنیاها” (devourer of the worlds)  معرفی میشه و «اینشنت وان» گفت که دورمامو یک موجود گرسنه است که دیگر دنیاها را میخوره. همانطور که میدونید این لقب ، لقب گالاکتوسه و گالاکتوس هم دنیاهای دیگر رو میبلعه. ضمن اینکه دورمامو را نمیشه شکست داد و دکتر استرنج در فیلم خودش مجبور شد باهاش مذاکره کنه تا به نوعی بیخیال زمین بشه. علاقمندان به کمیک های چهار شگفت انگیز هم خوب میدانند که گالاکتوس هم شکست نمیخوره و هربار راهی پیدا میکنند تا به نوعی از خوردن کره زمین صرف نظر کنه. بنابراین میشود نتیجه گرفت که احتمالا در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول، دورمامو دشمن اصلی قهرمانان این شرکته و ما قراره با شخصیتی همچون گالاکتوس روبرو بشویم، با همان  قدرت و هیبت!

 

۶- ماندارین (Mandarin) 

، «ماندارین» دشمن اصلی آیرون من هستش. او به نوعی در فیلم “ایرون من ۳” حضور داشت که نقشش را «بن کینگزلی» بازی کرد تا اینکه فاش شد جناب ماندارین در واقع بازیگری بیش نیست و او تنها پوششی بوده برای عملیاتی که یک دانشمند یاغی اجرا میکرده. کلا این اقای بازیگر که اسمش «ترور اسلتری» (Trevor Slattery) بود، بار کمدی فیلم را به دوش میکشید و یک معتاد بود! در مجموع این قضیه به مذاق خیلی از هواداران مارول خوش نیامد و به عقیده آنها باعث شد تا حسابی گند بخوره به شخصیت ماندارین . به همین دلیل مارول مجبور شد فیلم کوتاهی بسازه که در آن معلوم شد ماندرین واقعی هنوز اون بیرونه.. ولی هواداران به این قضیه راضی نشده اند و دوست دارند این ماندارین واقعی رو در فیلم های مارول ببینند. بنابراین الان فرصت خوبیه که مارول در فاز ۴ ازش به عنوان یکی از خبیث های اصلی خودش استفاده کنه. ضمن اینکه در دنیای کمیک سرگذشتی داره که میشه به راحتی به فضا و کیهان ربطش داد: ماندارین ۱۰ انگشتر قدرت داره که توسط فن آوری بیگانگان فضایی ساخته شده اند . بنابراین به ۱۰ قدرت باورنکردنی دسترسی داره.

 

۵- لیدر (The Leader)

 «لیدر» دشمن برتر هالک است و احتمالا میدونید که در MCU حضور داشته! بله .. درست شنیدید! ما در انتهای فیلم The Incredible Hulk «ساموئل استرن» (همون دانشمندی که سعی داشت بروس بنر رو معالجه کنه) رو دیدیم که مورد حمله «ابامینیشن» قرار گرفت. این حمله باعث شد تا چند قطره از خون بنر بریزه روی زخمی که روی پیشانی او بود. بلافاصله بعد از این اتفاق سر او شروع کرد به بزرگ شدن. این صحنه در واقع نشان میداد که استرنز قراره در فیلم های بعدی به دشمن برتر هالک در دنیای کمیک یعنی «لیدر» تبدیل بشه. ولی الان تقریبا ۱۰ سال از این لحظه گذشته و هیچ خبری هم از لیدر نیست. اما واقعا حیفه که این شخصیت رو درست و حسابی در دنیای سینمایی نبینیم. از طرفی دیگر، حالا که مارول نمیتونه فیلم اختصاصی هالک رو بسازه پس میتونه از لیدر به عنوان دشمن اونجرز در فاز ۴ استفاده کنه.

 

۴- ازکیل استین (Ezekiel Stane)

در دنیای کمیک او پسر رقیب قدیمی تونی استارک یعنی «اوبادیا استین» است. خیلی ها سعی کرده اند فن آوری های استارک را بدزدند و با آنها سلاح بسازند ولی هیچ کدام در این امر به اندازه او موفق نبوده اند. در واقع «ازکیل استین» (که با نام «زکه استین» هم شناخته میشود)، با دزدیدن فن آوری repulsor توانست مردم عادی را به بمب های زنده تبدیل کند! او با این کار اقدامات تروریستی فراوانی در سرتاسر دنیا انجام داد. ازکیل سپس خودش را نیز به یک سلاح زنده تبدیل کرد و حتی مقر استارک را نابود کرد (در این حمله «پپر پاتس» چیزی نمانده بود که کشته بشه). بنابراین میبینید که خبیث بسیار نیرومند و پر پتانسیلی است. خیلی راحت میشه در فاز ۴ او را به عنوان یک ویلن حسابی رو کرد که برگشته تا انتقام مرگ پدرش (اوبادیا استین) را از تونی استارک یا حتی اونجرز بگیره. ضمن اینکه جالب میشه اگر با اسپایدرمن هم درگیر بشه و ممکنه برای گرفتن انتقام از تونی به پیتر حمله کنه چون تونی نیز الان در MCU نوعی پدر و مرشد برای پیتر محسوب میشه.

 

۳- هالک قرمز (Red Hulk)

، «رد هالک» یا «هالک قرمز» از دشمنان معروف حال حاضر هالک به شمار میاد و هویت واقعی او برای مدتی پنهان بود تا اینکه معلوم شد او همان «ژنرال راس» است! (ژنرال راس به عنوان یک نظامی از ابتدای خلق شدن هالک در دنیای کمیک به دنبال دستگیری او بوده). از یاد نبریم که «ژنرال راس» در MCU حضور داشته (مثلا در فیلم “جنگ داخلی”). بنابراین راه برای حضور رد هالک در فاز ۴ هموار است و میشه او را به عنوان دشمن هالک یا کل گروه اونجرز مطرح کرد. حتی میشه مثل دنیای کمیک هویت واقعی اش را برای مدتی مخفی نگه داشت تا حالتی معماگونه برای تماشاچی داشته باشه.

 

۲- ماگوس (Magus)

«ماگوس» همان «آدام وارلاک» است (برای اشنایی با آدام وارلاک در برخی داستان ها ماگوس نیمه تاریک آدام وارلاک است و در برخی دیگر نسخه مسن آدام وارلاک است که از آینده آمده. در هر حال در نظر بگیرید که اگر آدام وارلاک در دنیای مارول سمبل مسیح (ع) باشد، پس نسخه برعکس او دیگر چیست و چقدر قدرت شریرانه دارد! ماگوس در رویداد مهم Infinity War شخصیت خبیث اصلی بود و به قدرت های دستکش بینهایت دست یافت و بر علیه آدام وارلاک و دیگر قهرمانان جنگید. تهدید او آنقدر زیاد بود که ثانوس مجبور شد برای شکست دادنش با آدام وارلاک متحد بشه! ماگوس در ضمن رهبر یک امپراتوری مذهبی به نام Universal Church of Truth است . این امپراتوری برای خیلی از قهرمانان کیهانی مارول ایجاد مزاحمت کرده و در کمیک شگفت انگیز The Thanos Imperative  نقش مهمی داشت. همیشه با دخالت آدام وارلاک جلوی ماگوس گرفته شده و خدا میدونه اگه وارلاک نباشه چه بر سر عالم میاره! بنابراین کاملا مشاهده میکنید که قابلیت تبدیل شدن به خبیث اصلی دنیای سینمایی مارول را در غیاب ثانوس داره. و همچنین از یاد نبریم که در یکی از صحنه های پس از تیتراژ فیلم “نگهبانان کهکشان ۲” دیدیم که «عایشه» میخواد با خلق آدام وارلاک  انتقام بگیره. پس کاملا محتمل است که با حضور آدام وارلاک در فیلم “نگهبانان کهکشان ۳”، نیمه تاریک او یعنی ماگوس هم معرفی بشه و عالم را به خاک و خون بکشه!

 

۱- اربابان شرارت (Masters of Evil)

هواداران و خوانندگان کمیک های مارول حتما با گروه خبیث “اربابان شرارات” (Masters of Evil) آشنایی دارند همانطور که قبلا هم گفتم ایده سرشاخ شدن یک گروه ابرقهرمانی با یک گروه ابرشرور در دنیای سینما خیلی بکر و منحصر به فرد است و مارول هم قطعا دوست داره در فاز بعدی این کار رو بکنه. گروه اربابان شرارت هم میتونه در این زمینه یک گزینه عالی باشه چون اعضای اون خیلی متنوع هستند و میتونند از بین دشمنان اختصاصی قهرمانان مارول انتخاب شوند. یعنی حتی ساحره، هالک قرمز ، ازیکیل استین و تسک مستر و … که در همین مقاله هم بهشون اشاره شد را میتوان به عنوان عضو این گروه معرفی کرد که در کنار هم جمع میشوند تا از اونجرز انتقام بگیرند. به نظرم خیلی هم عالی میشه اگر «زیمو» که خبیث فیلم “جنگ داخلی” بود این افراد را دور هم جمع کنه. ضمنا اگر یادتون باشه چند وقت پیش حالا ویدئویی از بخش special features فیلم “انتقام جویان ۲” منتشر شد که در آن به این گروه اشاره شد.

[news_box style=”1″ display=”tag” title=”اخبار مارول” link_target=”_blank” tag=”10751″ count=”20″ show_more=”on”]

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *