معرفی کامل پیام رسان روسی تَم‌تَم Tam Tam

[ad id='39844']

پیامرسان روسی تَم‌تَم نسخه جایگزین تلگرام برای ایرانیان

پس از واکنش منفی کاربران به احتمال فیلتر تلگرام، علاقمندان به این اپ با جستجو، به مشابه‌ترین پیام رسان خارجی به نام Tam Tam رسیده و اقدام به دانلود و نصب کرده‌اند.

دیتای موجود روی فروشگاه گوگل نشان می‌دهد کاربران ایرانی از اواخر مارس و به خصوص از اول آوریل ۲۰۱۸ اقدام به دانلود و نصب این پیام رسان کرده و این روزها با ارسال کامنت در بخش ری ویوی اپلیکیشن نشان می‌دهند که از این برنامه که شبیه تلگرام بوده و از پروتکل TLS cryptographic برای رمزنگاری پیام‌ها استفاده می‌کند، راضی هستند،هرچند مانند تلگرام کامل نیست.

تم تم علاوه بر نصب روی اندروید{لینک} و آی او اس{لینک}، روی دسکتاپ و لپ تاپ نیز برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس قابل استفاده است.{لینک}

تا قبل از هجوم کاربران ایرانی برای نصب، تم تم روی اندروید حدود ۱ میلیون بار و روی آی او اس حدود ۳۰۰ هزار بار دانلود شده بود.

تم تم متعلق به کمپانی روسی Odnoklassniki است که موسس و مدیر آن «آلبرت پوپ کوف» آن را در سال ۲۰۰۸ به گروه اینترنتی Mail.RU فروخت که مقر آن در مسکو است

 از «تلگرام» به «تَم‌تَم»

در تعطیلات نوروزی شایع شد که به دستور مقامات عالی به‌زودی «تلگرام» در ایران مسدود خواهد شد؛ خبرهای بعدی صحت این شایعه را تقویت کرد؛ همزمان در یکی دو روز اخیر موجی سریع آغاز شد برای انتقال کانال‌های تلگرامی به پیامٰ‌رسان «روسی» دیگر بنام «تَم‌تَم»؛ هم‌اکنون برخی خبرگزاری‌ها و کانال‌های خبری پربیننده و حتی برخی بانک‌ها به تشکیل کانال در پیام‌رسان «تَم‌تَم» دست زده‌اند و برخی کانال‌ها انتقال قریب‌الوقوع خود از «تلگرام» به «تَم‌تَم» را خبر می‌دهند.

بنظر می‌رسد کانون‌هایی به شدت فعالند تا کاربران چهل میلیونی «تلگرام» را به سوی «تَم‌تَم» هدایت کنند و از اینطریق مدعی شوند به تهدید سلطه اسرائیل بر فضای مجازی ایران پایان داده‌اند اما درواقع، تلگرام «کلاه بزرگی» بود که بر سر ایران گذاشتند و اینک می‌خواهند با «تَم‌تَم» تکرارش کنند.  
 
با توجه به تجربه تلخ «تلگرام»، در همان بررسی‌های اولیه، روشن شد که «تَم‌تَم» در ظاهر روسی اما در باطن به همان کانون تعلق دارد؛ اگر چهره پس‌پرده «تلگرام» میخائیل میریلاشویلی با تابعیت دوگانه روسی ـ اسرائیلی، است، اینک چهره آشکار «تَم‌تَم» یوری میلنر با تابعیت دوگانه روسی ـ آمریکایی و از شرکای جرد کوشنر، داماد ترامپ است.

فرض بر این است که خواننده محترم پیوندهای دیرین و عمیق خانوادگی جرد کوشنر با نتانیاهو را می‌شناسد و به توضیح اضافی من نیاز نیست.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *