گرفتاری ۸۰ خانواده در سیل خوزستان

[ad id='39844']

اخبار حوادث ایران

خبرگزاری مهر: علی خدادادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارندگی شدید امروز و وقوع سیل در برخی شهرهای استان اظهار کرد: پس از بارندگی های شدید و سیل آسای امروز در استان؛ امدادرسانی در مناطق متأثر از سیل توسط عوامل جمعیت هلال احمر خوزستان آغاز شده است.

وی با اشاره به انجام امدادرسانی در منطقه گردشگری امامزاده عبداله باغملک افزود: پس از بارش های سیل آسای امروز عصر تاکنون به ۹ خانوار عشایری روستاهای سرگچ و پیرموسی امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به متاثر شدن ۶ شهرستان از بارندگی های شدید امروز تصریح کرد: همچنین به سه گردشگر که در تپه های اطراف شهر میداوود بر اثر بارندگی شدید باران زمین گیر شده بودند، امدادرسانی شد و ارزیابی در باغملک و روستاهای اطراف ادامه دارد.

خدادادی با اشاره به اینکه اقلام امدادی و زیستی خانواده های عشایری باغملک فردا به آنها تحمیل داده می شود، ادامه داد: بر اثر بارندگی شدید، یک اتاق سنتی ساز در یک زمین کشاورزی در مشراگه از توابع شهر رامشیر دچار تخریب شد که خوشبختانه صدمه جانی به همراه نداشت و در عملیات امدادرسانی، نجاتگران پایگاه امدادی مشراگه به منطقه اعزام شدند.

وی بیان کرد: بر اثر طوفان شدید(مه غلیظ، باد و باران شدید) در محور تاراز – چلو، ۱۶ خودرو به همراه ۶۰ سرنشین آنها دچار حادثه شده و در پایگاه امداد و نجات امام جواد (ع) تاراز اسکان اضطراری شدند.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان همچنین ۲۰ خودروی گرفتار در مه و بارندگی و باد شدید، با هدایت و راهنمایی نجاتگران و آمبولانس پایگاه امداد و نجات تاراز به بخش چلو منتقل و در مدرسه شبانه روزی زاووت اسکان اضطراری شدند.

خدادادی اضافه کرد: بر اثر باران های سیل آسا در مسجدسلیمان، در شهر گلگیر این شهرستان آبگرفتگی معابر و منازل گزارش شده است و نیروهای ارزیاب و امدادرسان هلال احمر این شهرستان به منطقه اعزام شده اند.

وی گفت: بر اثر بارندگی شدید، سیل و آبگرفتگی در منطقه صالح شهر از توابع گتوند حادث شده و ارزیابی و امدادرسانی توسط عوامل جمعیت هلال احمر این شهرستان آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان یادآور شد: در منطقه صالح آباد شهر گتوند نیز آبگرفتگی معابر و منازل را داشتیم که اطلاعات دقیقی از میزان خسارت وارده در دست نیست و امدادرسانی ادامه دارد.

خدادادی بیان کرد: بخش هتی لالی نیز از این بارندگی ها متاثر و تیم جمعیت هلال احمر اعزام و امدادرسانی ها ادامه دارد.

وی در پایان خبر داد: در مجموع ۴۸ نجاتگر، امدادگر و پرسنل برای خدمات رسانی به این شهرستان ها اعزام شده است. همچنین پنج آمبولانس، دو خودروی پشتیبان و دو خودروی امداد و نجات مستقر شده در مناطق داریم.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *