ادعای تبانی امیرعابدزاده در روزنامه پرتغالی

[ad id='39844']

تهمت به دروازبان ایرانی در روزنامه پرتغالی

ورزش سه: روزنامه اِبولا، پُر تیراژترین روزنامه ورزشی پرتغال امروز در مطلبی خبر داد که بنا بر شکایتنامه ای که به صورت ناشناس به دادگستری پرتغال واصل شده باشگاه پورتو با امیر عابدزاده، دروازه بان ایرانی تیم ماریتیمو ارتباط برقرار کرده تا با پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار یورو، او در بازی آینده دو تیم که یکشنبه شب هفته آینده در چارچوب هفته سی و دوم لیگ برتر پرتغال برگزار می‌شود، بازی خوبی انجام ندهد؛ این خبر عجیب در حالی منتشر شده که استناد به یک شکایت‌نامه ناشناس در حساس‌ترین روزهای فوتبال پرتغال برای انتشار یک گزارش جنجالی حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد و بی‌دلیل نیست که کی‌روش در توصیف وضع از کلمه لجن‌زار استفاده کرده است.

این خبر عجیب در حالی منتشر شده که خود روزنامه اِبولا بلافاصله در مطلبی دیگر اقدام به تکذیب خبرش کرده و چنین نوشته است که یک منبع نزدیک به امیر عابدزاده تضمین می‌کند که: «دروازه‌بان ماریتیمو هرگز هیچ تماسی از طرف باشگاه پورتو دریافت نکرده است؛ ضمن اینکه این یک خبر شگفت‌انگیز محسوب می‌شود چراکه امیر یک انگلیسی زبان است و حتی به زبان پرتغالی صحبت نمی‌کند؛ حتی او از اخبار مندرج در رسانه‌های پرتغالی با خبر نبوده است.»

در عین حال کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران با انتشار مطلبی در اینستاگرام خود به سرعت به دفاع از گلر جوان تیم ملی ایران پرداخته است؛ دروازه‌بانی که به تازگی بیست و پنجمین سالروز تولد خود را پشت سر گذاشته است.

کی‌روش در این مطلب می‌نویسد: «فوتبال پرتغال به نحو فزاینده‌ای با چنین مسائلی آلوده شده است. همه چیز در پشت صحنه اتفاق می‌افتد. این یک واقعیت است. من آنجا بودم و واقعا تاسف‌آور است که چنین اتفاقی برای امیر رخ داد؛ با استفاده از نام او و زیر سوال بردن حرفه‌ای‌گری و افتخاراتش.

برای آنهایی که خارج از ایران امیر را نمی‌شناسند، او دروازه‌بانی است که برای تیم ملی بازی می‌کند و امروز ۲۵ ساله شده است. متاسفانه به خاطر روز تولدش نیست که بقیه در موردش صحبت می‌کنند. به هر حال، امیر همیشه افتخاراتش را خواهد داشت و آنهایی که این لجن‌زار را ایجاد می‌کنند، خودشان در آن خواهند افتاد. تولدت مبارک امیر.»

به گزارش شگفت‌انگیز روزنامه اِبولا، امیر عابدزاده به‌عنوان وجه‌المصالحه بین دو باشگاه پورتو و ماریتیمو، هدف پیکان این خبر واقع شده و جالب اینکه در همان خبر اولیه نیز اعلام شده که عابدزاده نسبت به خبر ۲۰۰ هزار یورویی باشگاه پورتو واکنش منفی نشان داده اما نکته اینجاست که او به طور کلی هر گونه تماس مشکوک از طرف باشگاه پورتو را تکذیب کرده است.

عابدزاده که در دومین سال حضورش در لیگ پرتغال به تیم ملی ایران دعوت شده و قصد دارد به مانند پدر نامدارش، یک دروازه‌بان قابل تکیه در تیم ملی فوتبال ایران باشد، بدون شک از این موج خبری کثیف عبور خواهد کرد؛ به هر حال او حمایت کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران را نیز پشت سر خود دارد.

نامه ای که عابدزاده را تیتر یک پرتغال کرد

براساس شکایت نامه ناشناسی که به دفتر دادستانی کل پرتغال ارسال شده، مقامات قضایی پرتغال در حال تحقیق بر روی ماجرای تلاش باشگاه پورتو برای دادن رشوه به امیر عابدزاده هستند.

پورتو که در حال حاضر با دو امتیاز برتری نسبت به بنفیکا در صدر جدول لیگ پرتغال قرار دارد، روز یکشنبه آینده باید به مصاف ماریتیمو برود و اکنون براساس شکایتی که مطرح شده، ادعا شده که باشگاه پورتو در تماس با دروازه بان ملی پوش ایرانی، پیشنهاد رشوه ۲۰۰ هزار یورویی به او کرده اما امیر عابدزاده بلافاصله آن را رد کرده است.

همچنین در این شکایت نامه ادعا شده که باشگاه پورتو با خود باشگاه ماریتیمو هم تماس گرفته و اعلام کرده اند که در صورت شکست در دیدار پیش رو، اختلاف شان بر سر مبلغ یک میلیون یورویی انتقال موسی مارگا، مهاجم اهل مالی را بپردازند.

ماریتیمو در سال ۲۰۱۶ مارگا را به پورتو فروخت اما هنوز یک میلیون یورو از مبلغ انتقال این بازیکن به این باشگاه پرداخت نشده است. این در حالی است که مارگا در حال حاضر به طور قرضی برای ویتوریو گیمارش بازی می کند و ۱۰ درصد از حق انتقال او نیز به یک تاجر فرانسوی تعلق دارد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *