معرفی بازی مترو ۳ خروجی ۲۰۱۸ (Metro Exodus)

[ad id='39844']

 Metro Exodus

  • سازنده: ۴A گیمز
  • ناشر: دیپ سیلور
  • پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس
  • وان و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مجموعه بازی‌های مترو، بر اساس رمان‌هایی با همین نام به قلم دمیتری گلاخوسکی ساخته شده‌اند و بازی Metro Exodus که در جریان نمایشگاه E3 2017 معرفی شد، جدیدترین نسخه از این مجموعه بازی‌ها است و مانند بازی‌های قبلی این مجموعه، اتمسفری سنگین را خواهد داشت.

به نظر می‌رسد Metro Exodus با دقت بیشتر بر روی مراحل جهان باز قدم رو به جلویی برای این مجموعه برداشته است و بازی بازان در این عنوان می‌توانند آزادانه ماجراجویی کنند. استودیو ۴A و Deep Silver این عنوان را مدتی پیش در کنفرانس E3 2017 مایکروسافت معرفی کردند و بسیاری آن را یکی از نمایش‌های درخشان این کنفرانس خواندند. با این حال بعد از مراسم E3 تا به امروز اخبار زیادی از آن منتشر نشده بود اما توسعه دهندگان با نمایش این تریلر جدید سکوت خود را جبران کردند.

زمانی که اولین نسخه سری Metro منتشر شد، خیلی‌ها از مشکلات فنی بازی گله داشتند و کمپانی THQ نتوانسته بود آنطور که باید، تجربه‌ای بهینه و روان در اختیار مخاطبان قرار دهد. اما در پس این مشکلات فنی، با اثری رو‌به‌رو بودیم که اولا اتمسفر آخرالزمانی فوق‌العاده‌ای داشت و بعد اینکه در این اتمسفر، داستانی عالی هم روایت می‌کرد؛ داستانی برگرفته از کتاب‌های مترو که آنقدر غنی هستند که بتوان به بهترین شکل آن‌ها را تبدیل به یک بازی ویدیویی کرد. چنین مساله‌ای در رابطه با نسخه بعدی این سری یعنی Last Light هم صدق می‌کرد و یک بار دیگر، با بازی شوتر با‌کیفیتی رو‌به‌رو بودیم که قطعا ترس و وحشت ناشی از شکستن ماسک و تمام شدن فیلتر در آن، از ذهن‌مان پاک نشده است.

اما نسخه بعدی مجموعه مترو، بازی Metro Exodus است که در جریان کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 رونمایی شد و در جریان The Game Awards 2017 هم شاهد نمایش جدیدی از آن بودیم. داستان این بازی، پس از یکی از پایان‌های نسخه Last Light روایت می‌شود و شخصیت اصلی دو نسخه پیشین بازی یعنی آرتیوم، این بار از مترو مسکو خارج شده و در سفری برای رسیدن به شرق است. داستان بازی در یک بازه تقریبا یک ساله روایت خواهد شد و شخصیت آنا که الان دیگر همسر آرتیوم است، وی را در این سفر خطرناک همراهی می‌کند. آرتیوم در این نسخه هم باید خطرات مختلفی را پشت سر بگذارد و از تهدید‌های بی‌شمار دنیای آخرالزمانی بازی، جان سالم به در ببرد. بازی همچنین از حیث گیم‌پلی هم تغییراتی در مقایسه با نسخه‌های قبلی داشته و در آن، شاهد مواردی مثل ترکیب مراحل خطی و جهان‌باز، امکان شخصی‌سازی و ساخت سلاح، چرخه روز و شب و تغییرات آب و هوایی به مرور زمان خواهیم بود که تاثیرات زیادی در روند بازی خواهند گذاشت. علاقه‌مندان بازی‌های آخرالزمانی که خاطرات خوشی با نسخه‌های قبلی سری مترو داشتند، قطعا برای Metro Exodus هم هیجان‌زده هستند و باید منتظر ماند و دید که ساخته ۴A Games تا چه حد این افراد را راضی خواهد کرد

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *