معرفی کمیک های برتر ددپول (مارول)

[ad id='39844']

کمیک بوک های برتر مارول

۱۰- شماره های ۱ تا ۶ سری سوم کمیک های Deadpool

این داستان عجیب که به Dead Presidents معروف است، در واقع آرک آغازین جری دوگان و برایان پوزهن در کمیک های ددپول بود و در آن میبینیم که روسای جمهور متوفی و اسبق آمریکا زنده شده اند. آنها میخواهند کشور آمریکا را نابود و از نو بسازند!!! حالا ددپول وظیفه داره اونا رو بکشه. در طی این ماموریت روح بنجامین فرانکلین هم ددپول رو همراهی میکنه! در هر حال این داستان به طور غریبی معرکه است و نشون داد که دوگان و پوزهن کاملا شخصیت ددپول را درک میکنند.

 

۹- شماره های ۱ تا ۷ کمیک Deadpool: Dracula’s Gauntlet

جری دوگان و برایان پوزهن در این کمیک مینی سریز ددپول را با همسر خون آشامش یعنی «شیکلا» (Shiklah) آشنا کردند! جالبه که ددپول در این داستان از سوی دراکولا ماموریت پیدا میکنه تا نامزدش رو براش پیدا کنه !!!   این کمیک به شدت fun و اغراق آمیزه ولی در عین حال عاطفیه. در ضمن «بلید» و «تاندربولتس» هم در این کمیک به عنوان میهمان حضور کوتاهی دارند. خودتون رو آماده کنید تا یک عالمه جوک و متلک باحال از زبان ددپول درباره سری فیلم های جنگ ستارگان، Twilight و ایندینا جونز و .. بشنوید!

 

۸- شماره های ۲۳ تا ۲۵ سری اول کمیک های Deadpool

این داستان قرار بود نقطه اوج run ای باشه که در آن «جو کلی» نویسنده کمیک های ددپول بود. در این داستان ددپول باید منجی سیاره زمین بشه . کاپیتان آمریکا سعی کرده جلوی تهاجم رو بگیره ولی شکست خورده و الان به تسخیر نیروهای مهاجم درآمده. بنابراین حالا ددپول باید از خودش بپرسه: آزادی یا یا خوشبختی جهانی؟ پاسخ این سئوال عجیب و ظاهرا بیربط رو جو کلی به بهترین و جالب ترین شکل ممکن میده! در نهایت هم ددپول با destroyer و کاپیتان آمریکا میجنگه، نبردی فوق العاده با سپورپرایزهای فراوان!

 

۷- شماره های ۱ تا ۶ کمیک Cable and Deadpool

در آرک آغازین این کمیک team-up، شاهد هستیم که گروه The One World Church ددپول را استخدام کرده تا دنیا را به ویروسی آلوده کند که میتواند همه را تبدیل به رنگ آبی کند!!! در واقع The One World Church میخواد از قدرت خوب شدن سریع زخم های ددپول استفاده کنند تا این ویروس را تولید کنند. ددپول هم موافقت میکند ولی بیچاره نمیدونه که آخرش قراره ذوبش کنند! سپس «کیبل» سعی میکنه نقشه های پلید The One World Church رو متوقف کنه و تا پای مرگ هم میره. بعدش ددپول و کیبل به شکلی عجیب همدیگر رو نجات میدن. در واقع اونا یه جورایی با هم ترکیب میشن و هر وقت یکیشون تله پورت میشه، اون یکی هم باهاش تله پورت میشه!  در نتیجه اونا مجبور میشن با هم همکار بشن.

 

۶- شماره های ۶۵ تا ۶۹ سری اول کمیک های Deadpool

گیل سیمون یک run فوق العاده اما کوتاه در کمیک های ددپول داشت. این خانم داشت داستان های خوبی مینوشت که ناگهان برنامه هاش بهم ریخت چون مارول تصمیم گرفت یک سری از کمیک های خانواده مردان ایکس را ریبوت کنه. یعنی قرار شد ددپول بمیره و جایش رو شخصیتی به نام Agent-X بگیره. در هر حال ددپول با قاتلی ویژه و حرفه ای به نام «قوی سیاه» (Black Swan) که میتونه ذهن حرفیش رو بخونه (و به همین دلیل خیلی سخت میشه اونو شکست داد) مبارزه میکنه. ددپول از حربه دیوانه گی خودش استفاده میکنه تا غافلگیرش کنه و شکستش بده. در هر حال پایانی بود بر ددپول که هم بامزه بود و هم تاثیرگذار و ماندگار.

 

۵- کمیک Daredevil/Deadpool Annual ’۹۷

در سال ۱۹۹۷، آقای «جو کلی» هم نویسنده کمیک های ددپول بود و هم نویسنده کمیک های بی باک بنابراین او کراس اور فوق العاده ای بین این دو شخصیت خلق کرد. در این کراس اور شاهد حضور دشمن قدیمی بی باک یعنی Typhoid Mary هستیم. آن موقع او وارد کمیک های ددپول شده بود. بنابراین باعث شد تا ددپول به نیویورک سفر کنه و کراس اوری با بی باک داشته باشه. این داستان بود که Typhoid Mary را به اریجین بی باک وصل کرد یعنی چون قبلا دیده بودیم که بی باک به طور تصادفی یک فاحشه را کشته ولی اینجا معلوم شد که این فاحشه نمرده بوده و تبدیل شده به Typhoid Mary. جوکلی معلومه برای این دو شخصیت سنگ تمام گذاشته. طراحی های Bernard Chang هم عالیه.

 

۴- شماره ۱ تا ۵ از سری اول کمیک های Deadpool

این آرک آغازین در run ماندگار جو کلی و اد مگینس است (اد مگینس با این سری بود که به عنوان طراحی زبده نامش بر سر زبان ها افتاد) . این داستان حول و حوش قضیه کار نکردن قابلیت خوب شدن زخم های ددپول (healing factor) میچرخد. بنابراین ددپول میرود به دنبال دکتر «کیلربرو» که قبلا در پروژه “سلاح ایکس” رویش آن آزمایشات را انجام داده بود. ولی وقتی کارش تموم میشه تصمیم میگیره به خاطر اینکه کیلبرو شکنجه کرده بودش، ازش اتقام بگیره. همزمان ددپول با قهرمانی به نام Siryn ملاقات کرده و بنابراین Syrin تشویقش میکنه که انتقام نگیره. در هر حال این آرک شگفت انگیز بود (مخصوصا مبارزه اعجاب انگیز ددپول و هالک در شماره ۴). در حقیقت تا قبل از این سری ددپول یه جورایی یک شخصیت گمشده محسوب میشد و به ندرت در کمیک های مارول آفتابی میشد ولی این run فوق العاده از جو کلی و مگینس باعث احیای محبوبیت او شد.

 

۳- کمیک Deadpool/Death Annual ’۹۸

این داستان تک قسمتی بسیار در تاریخ ددپول مهم است چون اریجین او در آن روایت میشود و ما حتی میفهمیم که چرا نامش رو گذاشتن ددپول! ضمنا شرح داده میشه که چرا ددپول و «مرگ» (death) به هم علاقه دارن ولی خاصیت خوب شدن زخم های ددپول مانع از وصال آنها میشه! در هر حال خوندن این کمیک برای هر طرفدار ددپول ضروریه چون اریجین فوق العاده ای از ددپول ارائه میده.

 

۲- شماره ۱۱ از سری اول کمیک های Deadpool

این همون شماره معروفیه که در آن دپول به همراه Blind Al به گذشته سفر میکنند و سر از یکی از کمیک های کلاسیک مرد عنکبوتی که به دست استن لی و جان رومیتا خلق شد، درمیاره!!! این داستان آدم را یاد سریال تلویزیونی مشهور Mystery Science Theater 3000 میندازه که دهه ۸۰ میلادی پخش میشد و تم های ترسناک و علمی – تخیلی را با کمدی ترکیب میکرد چون در اینجا هم ددپول و Blind Al جای پیتر پارکر و زن عمو می را میگیرند و سبک زندگی در سال ۱۹۶۶ را مسخره میکنند! تازه، متوجه میشیم که دوست ددپول یعنی Weasel از اون موقع پیتر پارکر رو میشناسه. واقعا که چه داستان هوشمندانه و شگفت انگیزیه این داستان ..

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *