جهان سینمایی مارول

[ad id='39844']
[stextbox id=’warning’]«هدف ایده آل ما این است که با هر فیلمی که می سازیم، علاوه بر شخصیت اصلی، یک شخصیت جدید هم معرفی کنیم.» هدفی که البته نسبت به آن پایبند نیستند ولی در بیشتر موارد توانسته اند به آن برسند.[/stextbox]

 

معرفی جهان سینمایی و تلویزیونی مارول
مدیرعامل بخش فیلم مارول در آن دوران «آوی آراد» (Avi Arad) بود. در آن زمان «کوین فیگ» (Kevin Feige) که معاون آراد بود گفت که غیر از فیلم هایی مانند «مرد عنکبوتی» و «مردان اکس (X-Men)» – که حقوق آنها به استودیوهای دیگری واگذار شده – مارول هنوز تعداد زیادی شخصیت دارد که هیچ اقتباس سینمایی بر اساس آنها ساخته نشده. فیک که خودش را خوره کمیک می دانست، اعلام کرد که می خواهد این شخصیت ها را با استفاده از جهانی که «استن لی» (Stan Lee) در دهه ۱۹۶۰ خلق کرده وارد سینما کند. «آراد» که از این استراتژی ناراضی بود، سال بعد استعفا داد. 
این گونه بود که در سال ۲۰۰۷، کوین فیگ سی و سه ساله به عنوان مدیرعامل استودیوی مارول انتخاب شد. برای این که آنها نظارت کاملی بر ساخت فیلم ها و تشکیل جهان سینمایی مارول داشته باشند، شش نفر از مدیران ارشد مارول از جمله فیگ که شناخت کاملی از کمیک ها داشتند، به عنوان اعضای بخش نظارتی انتخاب شدند.

در نوامبر ۲۰۱۳ فیگ اعلام کرد: «هدف ایده آل ما این است که با هر فیلمی که می سازیم، علاوه بر شخصیت اصلی، یک شخصیت جدید هم معرفی کنیم.» هدفی که البته نسبت به آن پایبند نیستند ولی در بیشتر موارد توانسته اند به آن برسند. فیگ گفته است که فیلم های مارول مانند کمیک های این شرکت هستند، به این صورت که در هر فیلمی شخصیت های فیلم های دیگر حضور پیدا می کنند، این گونه تماشاگر هر چه بیشتر در دنیای مارول غرق می شود. رویه این شرکت ابتدا اکران دو فیلم در سال بود اما طبق برنامه آنها، قرار است در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هر سال سه فیلم اکران شود.

«فیگ» در مورد فیلم هایی مانند «انتقام جویان» توضیح می دهد: «شخصیت های ما طوری هستند که هر کدام ماموریت های مختص به خودشان را دارند. هر چند سال یک بار، وقتی تهدید بزرگی بشریت را تهدید می کند، آنها با هم متحد می شوند و پس از آن هر کدام به راه خود می روند. دقیقا کاری که کمیک ها برای دهه ها انجام داده اند.»

در سپتامبر ۲۰۱۵، استودیوی مارول به استودیوی «دیزنی» ملحق شد؛ الحاقی که معنایش این است که از این به بعد تهیه کنندگان فیلم های مارول باید به استودیوی دیزنی جوابگو باشند. استودیوی مارول برای هر سناریوی غیرمنتظره ای از جمله تمدید نکردن بازیگر یکی از نقش ها برای سال های بعد، جایگزین دارد. همچنین آنها در تلاشند حقوق ساخت فیلم های شخصیت هایی را که تحت کنترل استودیوهای دیگر هستند به دست آورند؛ مانند کاری که برای «مرد عنکبوتی» انجام دادند.

نکته ای که درباره جهان سینمایی مارول باید مد نظر قرار داد، فازبندی آن است. فیلم های مراول در هر بازه چند ساله در یک فاز تعریف می شوند. الان در ابتدای فاز سوم هستیم و هنوز برنامه ای برای فاز چهارم ارسال نشده است. اما این گونه که از صحبت های «فیگ» و کارگردان ها می شود استنباط کرد، آنها می خواهند در مرحله چهارم تغییر و تحولاتی بنیادی به وجود بیاورند، تحولاتی که احتمالا با تغییر بازیگران بسیاری از نقش ها همراه خواهد بود. شاید هم مرحله چهارمی در کار نباشد و ایده جدیدی برای فیلم ها داشته باشند. هر چه که باشد، آنها کاری خواهند کرد که تا سال های بعد هم، بینندگان از دیدن این فیلم ها سرخورده نشوند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *