معرفی کامل ورزشگاه اوتکریتیه آرنا مسکو برای جام جهانی روسیه

[ad id='39844']

معرفی ورزشگاه های جام جهانی روسیه

ورزشگاه اوتکریتیه آرنا Otkritie Arena خانه تازه التاسیس اسپارتاک مسکو Spartak Moscow است. تیم اسپارتاک Spartak در تاریخ فعالیت خود، به هیچوجه یک استادیوم شایسته و ویژه نداشته و از استادیوم های گوناگون شهر مسکو استفاده می کرد و در نهایت، بازی های خود را در استادیوم لوژنیکی Luzhniki برگزار می نمود.

این ورزشگاه از اواسط دهه ۹۰ میلادی، مدام به دنبال ساختن یک استادیوم ویژه برای خود بود؛ اما این برنامه ریزی های مقدماتی به مرحله عمل نمی رسید. برنامه ساخت استادیوم اوتکریتیه آرنا Otkritie Arena در سال ۲۰۰۵ بعد از این که باشگاه، محل مناسبی را در زمین های Tushino Airfield در شمال غربی مسکو پیدا کرد جدی شد.

طی سال های بعد از آن، ارتقا کمی حاصل شد؛ اما آشفتگی مالی در سال ۲۰۰۸ سبب تنزل قابل توجه مخارج های ساخت شد که در سرانجام آن، امنیت سرمایه برای دوام کار راحت تر گشت. ساخت این استادیوم عاقبت در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۰ میلادی شروع شد.

برنامه های مقدماتی برای ساخت یک ورزشگاه ۳۵ هزار نفری بود؛ اما بعدها با توجه به نزدیک شدن هر روزه به جام جهانی ۲۰۱۸، این برنامه ریزی تغییر کرد و تصمیم گرفته شد یک ورزشگاه ۴۲ هزار نفری ساخته شود. ورزشگاه اوتریکیتیه آرنا Otkritie Arena نهایتا به عنوان دومین محل برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی بعد از ورزشگاه لوژنیکی انتخاب شد و استادیوم VTB Arena را برای کسب این مقام ، پشت سر گذاشت.

در ماه فوریه سال ۲۰۱۳، ورزشگاه اسپارتاک Spartak اظهار کرد که به دلیل قراردادی که با بانک محلی اوتریکیتیه Otkritie بسته شده است، نام این ورزشگاه اوتکریتیه آرنا Otkritie Arena خواهد بود. این استادیوم در روز پنجم سپتامبر سال ۲۰۱۴ با برگزاری یک مسابقه دوستانه بین تیم اسپارتاک Spartak و ستاره سرخ Red Star که با نتیجه یک بر یک به تساوی رسید، به طور رسمی بازگشایی شد.

این استادیوم به عنوان یکی از محل های برگزاری جام کنفدراسیون های سال ۲۰۱۷ نیز تعیین شد و میزبانی سه مسابقه دور مقدماتی و مسابقه تعیین تیم سوم را بر عهده گرفت.

اوتکریتیه آرنا Otkritie Arena در شمال غربی شهر مسکو، دقیقا در جاده کمربندی مسکو MKAD و در ۱۴ کیلومتری مرکز این شهر واقع شده است. به وسیله مترو، به آسانی می توانید خود را به این استادیوم برسانید.

ایستگاه جدید التاسیس Spartak نزدیک ترین ایستگاه به این استادیوم است که در خط بنفش رنگ (لاین هفتم) مترو مسکو قرار دارد. این خط ، از مرکز شهر مسکو نیز می گذرد.

اوتکریتیه آرنا Otkritie Arena در محل سابق یک فرودگاه در کناره شهر مسکو که مملو از ساختمان های مسکونی است قرار دارد.

این ورزشگاه میزبان ۴ بازی مرحله گروهی ( بلژیک – تونس؛ لهستان – سنگال؛ صربستان – برزیل؛ آرژانتین – ایسلند) و همچنین یک بازی از مرحله یک شانزدهم نهایی خواهد بود. نمای بیرونی ورزشگاه به رنگ سفید و قرمز است که می تواند به رنگ پرچم های روسیه تغییر یابد. این ورزشگاه یکی از چهار استادیوم میزبان جام کنفدراسیون ها در سال ۲۰۱۷ بود. این استادیوم علاوه بر فوتبال میزبان کنسرت های بزرگ موسیقی است.

بازی های استادیوم اتکریتیه آرنا:

۱۶ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۶ خرداد ماه ۹۷) ایسلند- آرژانتین، استادیوم اتکریتیه آره نا (اسپارتاک)

۲۷ ژوئن ۲۰۱۸ (۶ تیرماه ۹۷) صربستان- برزیل ، استادیوم اتکریتیه آره نا (اسپارتاک)

۲۳ ژوئن ۲۰۱۸ (۲ تیرماه ۹۷) بلژیک- تونس، استادیوم اتکریتیه آره نا (اسپارتاک)

۱۹ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۹ خردادماه ۹۷) لهستان- سنگال، استادیوم اتکریتیه آره نا (اسپارتاک)

۳ جولای ۲۰۱۸ (۱۲ تیرماه ۹۷) تیم اول گروه هشتم – تیم دوم گروه هفتم، استادیوم اتکریتیه آره نا (اسپارتاک)

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *