با علائم سرطان ریه آشنا شوید

[ad id='39844']

[quote arrow=”yes”]دکتر مکنا می گوید: این نوع خستگی با احساس خستگی معمولی متفاوت است. در این مورد احساس خستگی به حدی زیاد است که نمی توانید برای رفتن به تخت منتظر بمانید و استراحت طولانی هم کمک به شما نخواهد کرد.[/quote]

 

 

 

سرفه طولانی

دکتر مکنا در این باره می گوید: اکثریت مردم مبتلا به سرطان ریه دچار سرفه می شوند که گاهی با خون همراه است. این افراد خلط غلیظ به رنگ قرمز مایل به قهوه ای به همراه سرفه خود بالا می آورند که می تواند نشانه اولیه سرطان ریه باشد. اما حتی اگر دچار سرفه خشک می شوید، ولی مدت زیادی است که به آن دچار شده اید، لازم است به پزشک مراجعه کنید.

عفونت های مزمن

اکثر اوقات ویروس ها باعث بروز عفونت های ریه می شوند، مانند برونشیت مزمن. اما اگر به طور مکرر دچار بیماری می شوید و هر بیماری مستقیم با قفسه سینه و ریه شما در ارتباط است، این موارد می تواند نشانه سرطان ریه باشد.

کاهش وزن

اگر بدون تغییر در رژیم غذایی و یا ورزش کردن دچار کاهش وزن شده اید، مراقب باشید. دکتر مکنا اظهار می کند: مانند هر سرطان دیگری یک تومور پیشرفته ممکن است پروتئین هایی تولید کند که دستور کاهش وزن به بدن می دهد. این امر باعث کاهش اشتها نیز می شود.

 استخوان درد

اگر سرطان ریه به دیگر اندام ها رسیده باشد، ممکن است احساس درد عمیقی در استخوان ها و مفاصل خود داشته باشید. پشت و ران ها رایج ترین بخش هایی هستند که دچار درد می شوند..

 التهاب در گردن و صورت

اگر تومور مربوط به ریه بر روی بزرگ سیاهرگ vena cava فشار وارد آورد (رگ بزرگی که خون از سر و دست ها به سمت قلب می برد)، ممکن است دچار التهاب در گردن و صورت شوید. دست ها و قسمت بالای قفسه سینه تان نیز ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد.

 خستگی بیش از حد

دکتر مکنا می گوید: این نوع خستگی با احساس خستگی معمولی متفاوت است. در این مورد احساس خستگی به حدی زیاد است که نمی توانید برای رفتن به تخت منتظر بمانید و استراحت طولانی هم کمک به شما نخواهد کرد. ۸۰ درصد مبتلایان به سرطان خستگی مفرط را به عنوان یکی از نشانه های بیماری در خود مشاهده می کنند.

 ضعف عضلانی

سرطان ریه بر روی عضلات هم به اندازه اندام های داخلی تاثیر می گذارد. یکی از اولین قسمت هایی که تحت تاثیر این سرطان است ران ها هستند. دکتر مکنا می گوید: ضعف عضلانی در این مورد به شکلی است که بلند شدن از صندلی هم برای فرد سخت خواهد بود. ضعف عضلات شانه ها، دست ها و پاها نیز رایج است.

 سطح بالای کلسیم

برخی انواع سرطان موادی مانند هورمون در بدن تولید می کنند که تعادل مواد معدنی را در بدن بر هم می زند. دکتر مکنا می گوید: در برخی موارد کلسیم زیادی وارد جریان خون می شود. ممکن است متوجه بالا بودن سطح کلسیم در خون خود نشوید تا اینکه پزشک آزمایشاتی را انجام می دهد. نشانه های بالا رفتن سطح کلسیم در بدن عبارتند از: تکرر ادرار، تشنگی زیاد، یبوست، تهوع، درد شکم و سرگیجه.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *