دستگیری گونن سیگو وزیر اسرائیل برای جاسوسی برای ایران

[ad id='39844']

[quote]ژانس اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شیب بت) و پلیس اسرائیل می‌گویند که این وزیر سابق در ماه مه به گینه استوایی سفر کرده بود و از بازگشتن به اسرائیل خودداری می‌کرد.[/quote]

 

گونن سیگو که پیش از این به جرم قاچاق مواد مخدر زندانی شده بود، متهم به جاسوسی علیه دولت اسرائیل، ارائه اطلاعات و کمک به دشمن در زمان جنگ شده است.

به گزارش جروزالم پست ، پرونده این وزیر سابق در روز پانزدهم ژوئن در دادگاه منطقه‌ای بیت المقدس تشکیل و توسط دادستان کل تائید شده است.

آقای سیگو، مظنون این پرونده به ارائه اطلاعات در رابطه به صنعت انرژی، مکان‌های امنیتی و ساختمان‌های و دفاتر مقامات امنیتی و سیاسی اسرائیل به ایران متهم شده است.

آٰٰٰژانس اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شیب بت) و پلیس اسرائیل می‌گویند که این وزیر سابق در ماه مه به گینه استوایی سفر کرده بود و از بازگشتن به اسرائیل خودداری می‌کرد.

مقامات اطلاعاتی اسرائیل اعلام کردند که مدارکی در دست دارند که گونن سیگو با ماموران اطلاعات ایران ارتباط برقرار کرده و اقداماتی را علیه دولت اسرائیل انجام داده است. وی بنا بر درخواست پلیس به اسرائیل مسترد و بلافاصله برای بازجویی بازداشت شد.

پلیس و ماموران شین بت می‌گویند که در تحقیقات خود دریافته‌اند که گونن سیگو از سال ۲۰۱۲ و از طریق سفارت ایران در نیجریه با شخصی از ایران ملاقات کرده و از ماهیت اطلاعاتی این فرد مطلع بوده است. وی پس از آغاز همکاری دوبار برای ملاقات با رابط خود به ایران سفر کرده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *