بررسی بازی ایرانی سلحشوران ۲ : نجات قلعه

[ad id='39844']

[quote]سیستم پاداش نجات قلعه شاید مناسب باشد اما چون آیتم هایش کم هستند، بنابراین هزینه های خود را به بقیه قسمت ها اختصاص می دهید.[/quote]

تابستان امسال، استودیوی DreamRain دومین عنوانش به اسم سلحشوران را برای اسمارت فون ها عرضه نمود. سلحشوران مشکلات زیادی داشت اما جدا از آپدیت های نسبتا خوب، چون نخستین اپلیکیشن استاندارد سبک فایتینگ [مبارزه ای] بود توانست به موفقیت هایی برسد. همین چند ساعت پیش هم قسمت دوم این بازی معروف به دست بازیکن ها رسید و با دریافت Review Copy، تصمیم گرفتیم نگاهی به آن بیاندازیم.

داستان نجات قلعه بعد از اتفاقات قسمت ابتدایی و شکست اهریمن روایت می شود. جایی که او با یک حیله متفاوت توانسته دروازه هایی ساخته و شیاطین را به سمت ملک اهورا هدایت کند. حالا شما نقش آرش را داشته و باید شیاطین را بکشید.

مطمئنا نخستین المانی که هنگام تجربه سلحشوران: نجات قلعه متوجه آن می شوید و احتمالا شما را متعجب می کند، سبک آخرین ساخته باران رویا است. خلاف قسمت پیشین که باید با انتخاب یکی از قهرمانان به میدان جنگ رفته و با انجام حرکات رزمی دشمنان را شکست می دادید، آن ها برای قسمت دوم تصمیم گرفته اند تا از المان عناوین Clicker Games یا Idle Games کمک بگیرند.

یعنی همانند بازی های Tap Titans 2 ،Abyssrium یا Tap Adventure: Time Travel اینجا هم با کلیک های پیاپی و ارتقا شخصیت ها به موفقیت می رسید. ساده بگوییم، پروتاگونیست داستان را نمی توانید حرکت دهید و تنها دو وظیفه مهم دارید؛ با ضربه روی صفحه اسمارت فون پیکان هایی به سمت اهریمن پرتاب کنید و جدا از پیشرفت خود، قهرمان هایی استخدام نمایید.

به عکس ها نگاه کنید؛ اینجا جایی است که با پرداخت سکه قهرمانان را پیشرفت می دهید و پشتبندش، قدرت آن ها افزایش خواهد یافت. عجیب اینجاست که بعضی از این شخصیت ها، هیچگونه بالانسی بین تعداد سکه ها و افزایش توانایی ها ندارند. این مسئله را با «زال» و «گرد آفرین» خواهید دید.

خوب با این همه محدودیت، چگونه می توانیم از عناوین Idle Games لذت ببریم؟ جوابش تنها یک کلمه است: سیستم پاداش. با این گونه اپلیکیشن ها می توانید به واسطه انجام ساده ترین فعالیت ها به مرحله های بالایی برسید. جدا از آنکه انتخاب های فراوان برای شخصیت ها هم به خودی خود روی جذابیت اینگونه عناوین تاثیرات مثبت گذاشته و به سختی از پای آن ها بلند خواهید شد.

خوشبختانه همانند سلحشوران که عنوانی «استاندارد» از سبک فایتینگ بود، همین لقب را می توانیم به نجات قلعه بدهیم. قهرمان های فراوان، محیط های گوناگون بعد از چندین مرحله، دشمنان مختلف از دیدگاه طراحی، قابلیت ارتقا، پاداش های زیاد و افزایش درست درجه سختی متناسب با پیشرفت ها همگی موجب شده اند تا آخرین ساخته باران رویا مجموعا عنوانی نسبتا خوب باشد.

اما هنگامی که دیدمان را از کلیات بیرون می آوریم و به جزییات نگاه می کنیم، متوجه مشکلات زیادی با نجات قلعه می شویم. یکی از مهمترین آن ها را باید به نام «تعداد کم آیتم ها» بزنیم. نمی توانید برای بقیه شخصیت ها وسیله هایی بخرید و تجهیزات آرش هم با فاصله زمانی طولانی به دست می آیند. با عناوین Idle Games کمبود اینگونه محتویات معنایی نداشته و توسعه دهنده به بهانه های گوناگون باید بازیکن را ترغیب به ادامه تجربه آن کند.

سیستم پاداش نجات قلعه شاید مناسب باشد اما چون آیتم هایش کم هستند، بنابراین هزینه های خود را به بقیه قسمت ها اختصاص می دهید. دومین نقطه ضعف ادامه سلحشوران را می توانیم گرافیکش بنامیم. خلاف خیلی از اپلیکیشن های Idle Games که توسعه دهنده از نمای رو به رویی و آبجکت های دو بعدی استفاده می کند، باران رویا برای نجات قلعه تصمیمی شجاعانه گرفته است.

متاسفانه تنها یک قطعه موسیقی شنیده شده و دیالوگ های هنگام مبارزات هم با وجود آنکه خیلی کم هستند اما اصلا جذابیت قسمت ابتدایی را ندارند.

دوربین از پشت پروتاگونیست داستان بوده و شما با محیطی سه بعدی مواجه هستید. نکته اینجاست این سیاست با وجود تمام جذابیت هایش، روی زیبایی نجات قلعه تاثیرات بد گذاشته است. کیفیت بافت ها به خصوص وقتی که دوربین را عوض نموده و به میدان می روید جالب نیست و انیمیشن حرکت اهریمن ها [مخصوصا پرندگان] خیلی می توانستند بهبود پیدا کنند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *