بیوگرافی و سوابق دیپیکا پادوکن ستاره زن سینمای بالیوود

[ad id='39844']

[quote]این بازیگر معروف بر این باور است که مردم به دلایل مختلف از بیماری های روح و روان شرم دارند و دوست ندارند از آن صحبت کنند اما دیپیکا دلایل زیادی دارد که دراین باره حرف بزند. [/quote]

دیپیکا پادوکن متولد ۱۹۸۶ مدل و بازیگر سوپر استار بالیوود می‌باشد.وی دختر بزرگتر پراکاش پادوکن(یکی از قهرمانان مطرح بدمینتون کشور هند) است و یک خواهر کوچکتر به نام انیشا دارد. از فیلم‌های او می‌توان به ام شنتی ام، قطار چنای ، کوکتل ، جوانی و دیوانگی و باجیراو مستانی اشاره کرد.

دیپیکا پادوکن فعالیت‌های مدلینگ خودرا از زمان کالج شروع کرد. در مدت کمی توانست عنوان model of the Year را بدست بیاورد. بعدها او در موزیک ویدئوی هیمیش ریشمیا با نام «نام هه درا» حضور پیدا کرد. در سال ۲۰۰۰ دیپیکا نقش کوچکی را در فیلم تامیل زبان Snegithiye بازی کرد. در سال ۲۰۰۶ او اولین فیلم خود را با نام آیشواریا (که فیلمی متعلق به سینمای کاندالا بود) بازی کرد؛ و در سال ۲۰۰۷ هم او درفیلم بلاک باستر ام شانتی ام به همراه شاهرخ خان ایفای نقش کرد. درسال ۲۰۱۲در فیلم کوکتل همراه با سیف علی خان و دایانا پنتی بازی کرد و نظرات مثبتی از منتقدین دریافت کرد.سال۲۰۱۳یک سال پرکار برای وی بود.چهار فیلم Race2 ٬ رام لیلا،قطار چنای و جوانی و دیوانگی در این سال اکران شدند و همراه با موفقیت‌های مالی (باکس آفیس) و افتخاری(جوایز جشنواره ها) برای وی بودند.

همچنین در همین سال فیلم پیکو به کارگردانی شوجیت سرکار و بازی دیپیکا پادوکن و امیتاب باچان و عرفان خان بر روی صحنه ی سینما رفت که جوایز فیلم فیر و آیفا۲۰۱۶ را برای وی رقم زد.فیلم دیگر دیپیکا در این سال تماشا(فیلم) با بازی رانبیر کاپور و کارگردانی امتیاز علی بود.سال۲۰۱۶ سال ورود دیپیکا پادوکن به سینمای هالیوود بود.وی در فیلمی به نام سه ایکس ۳: بازگشت ژاندر کیج همراه با [[وین دیزل]{ به صحنه رفت و نامزد people choice awards شد.در سال ۲۰۱۷بار سوم مثلث بانسالی،پادوکن و سینگ تشکیل شد و به همراه شاهد کاپور ،ادیتی رائو حیدری و جیم سارب فیلم پادماواتی که بعداً اصلاحیه خورد و پدماواتی نامیده شد ایجاد شد اما به دلایل اعتصاب راجپوتها اکران این فیلم به سال ۲۰۱۸ تعویق یافت و در ژانویه ی ۲۰۱۸ بر روی سینماها رفت.بازی وی در این فیلم از سمت بسیاری از منتقدین،بازیگران دیگر و مردم مورد ستایش قرار گرفت.

فیلم آینده ی وی به کارگردانی ویشال باردواج همراه با بازی عرفان خان است. از جمله جوایز او بهترین بازیگر تازه‌وارد برای فیلم ام شنتی ام در سال ۲۰۰۷ است و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن فیلم فیر برای نقش آفرینی در فیلم‌های رام لیلا و پیکو(فیلم) می‌باشد. دیپیکا پادوکن علاوه بر حرفه ی بازیگری یک بازیکن بدمینتون حرفه‌ای نیز می‌باشد.وی همچنین سفیر تبلیغاتی چندین برند مشهور از جمله لورئال و تیسوت است.

 

بیماری افسردگی او

«دیپیکا پادوکونه» [پادوکن] در مصاحبه ای که به تازگی انجام داد از تجربه افسردگی اش در سال ۲۰۱۴ گفت و اظهار داشت: سلامت روان هیچ ربطی به موفقیت شغلی شما نداره.

دیپیکا ۳۲ ساله درباره ی مبارزه اش با افسردگی گفت: مردم در آن زمان فکر می کردند که من خوبم و آن دوره بهترین سالهای زندگیم است، در واقع من در آن زمان بهترین سالها رو از نظر شغلی داشتم، و اما موضوعی که من درباره اش حرف می زنم متعلق به افسردگی است و هیچ نشانه هشدار وجود نداره. او می گوید با تغییر سبک زندگی و داروهایی که در دوران افسردگی مصرف کردم درمان شده ام.

این بازیگر معروف بر این باور است که مردم به دلایل مختلف از بیماری های روح و روان شرم دارند و دوست ندارند از آن صحبت کنند اما دیپیکا دلایل زیادی دارد که دراین باره حرف بزند. نخستین دلیل هم این است که بیماری اش زندگی او را تغییر داده و نوع نگاه او به خودش و جهان را عوض کرده است.

او در جایی هم افسردگی را به شکستن پا تشبیه کرده و گفته آیا کسی که همه چیز می داند و یا همه چیز دارد پایش نمی شکند؟ اگر پایش شکست از او می پرسیم چرا؟ افسردگی به طور ناملموسی گسترش پیدا می کنه و اگر به آدمی که افسرده است بگویی افسرده نباش انگار از کسی که پایش شکسته است بخواهی که بلند شود و راه برود.‌

 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *